Hverdagsliv: inspeksjon og litt sånn!

I dag har jo vært en helt nydelig dag. Mange skriver om at det er høst nå, og inne på forsiden til blogg så jeg noen som hadde skrevet at det er snart jul. Hellige kaninmåne og ta meg i rattatta, altså dagen i dag har jo definitiv vært en knallbra sommerdag. Og joda, vi kan skimte litt av høsten, men det er da vitterlig ikke snart jul. Akkurat den går jeg ikke med på. Det er leeeeenge til jul, så stress ikke med det. Bare til opplysning så har jeg sommerferie om to uker, litt i underkant av tre uker. Da reiser snuppen min og jeg, og da skal vi kaninkose oss masse med deilig sjømat og kalde cocktails i solen på stranda.

I dag har jeg hatt besøk her av en brannmann mens snuppen min var ute. Sånn branninspeksjon, sjekka røykvarslere, brannslukningsapparater og litt sånn. De må gjerne utføre slike kontroller oftere for min del altså, jeg kommer ikke til å legge meg ned å blånekte. Eller jeg vil ikke blånekte, for å si det sånn.

Så var det disse måltidene i dag, frokostbrunsj var luftfriterte grove rundstykker påsmurt med Tine krydderost og fransk løksild og eggerøre ved siden av. Middagen var superenkel, freset kyllingkjøttdeig servert i fyldig pastasaus med pasta eliche tortiglioni spirali. Hva det blir til kvelds vet jeg ikke, ostesmørbrød muligens. Snuppen min og jeg snakket om det i går, og jeg tror ostesmørbrød er det jeg har spist mest her i livet. Altså jeg snakker brød med ketchup, skinke og smeltet ost. Blir aldri lei. Yum!!

Enn du da, hvis du tenker på det, hvilken mat tror du at du har spist mest av her i livet? 😜 takk for titten, riktig god kveld videre, «sees» i morgen!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hverdagsliv #mandag #bunny #bunnytrash

26 kommentarer
    1. Det er sant, sommeren er ikke over, høsten starter i overmorgen:D. Tenkte på akkurat dette om dagen, stiger temperaturen over 20 grader, sjøl om det er september- kan man vel egentlig sole seg på våre breddegrader?! Skjønner dere skal lengre sør, herlig.
      Mye godt du har spist i dag da…si det, hva har jeg spist mest av…tror jeg blir svar skyldig :p.

        1. Nei, men sikkert mest fisk da jeg var barn, pannekakeperiode på 80-tallet, litt in, pannekakehus like ovenfor der jeg bodde, 90-tallet; spaghetti, potesuppe og salater, ellers glad i masse mat – i de siste år har en rett med kyllingkjøtt, stekt ananas, chili, aioli, spekeskinke i lefse skåra ganske høyt :D.

          1. I barndommen var det nok mest fisk på meg også, men tar man hele livet sammenlagt så blir det nok ostesmørbrød jeg har spist mest av, jeg tror fiskeboller i hvit saus også kommer veldig høyt, hehe..

    2. høsten banker på hos meg selv om dagen ble nydelig da sola klatret over fjellet kl 10 ,før det var det bare 8+ ute ,og nå forsvinner sola tidligere og tidligere på ettermiddagen også og det er tegn på att høsten er rundt hjørnet,men sånn er det å bo under høge fjell.Sommerferie i september høres ikke så verst ut siden dere skal til varmere land der sommersola ennå skinner ,sånn tolker jeg det du skriver iallefall :=) heldigvis er det en stund til jul for jeg holder på å strikke julegaver og da trenger jeg litt tid

      1. Vet du, jeg minnes bilder fra bloggen din og kjenner jeg får litt kyld i meg. Selv rømte jeg fra nordnorge for snart 16 år siden og satte nesa mot den byen som har gjennomsnittlig høyest temperatur og flest soldager her til lands 😜

    3. Godt at du holder på sommeren og forlenger den med ferie i varmen.☀️🤩
      Her kan vi bare håpe på en fin høst. Sommeren glemte å stikke innom i år.
      Jeg tror nok jeg har spist aller mest hjemmebakt brød med leverpostei i mitt liv.🤪
      Ostesmørbrød er godt og sønnene mine har til tider brest det på panna hver eneste dag her i huset.😅

    4. Kjente misunnelsen satte inn når du snakket om cocktails på stranden, sååå digg! Å ja, det ER lenge til jul, men at det går fort, det gjør det.😁

      Altså ostesmørbrød, jummy! Lite som slår det og jeg tror jeg kan si jeg har spist møe av det i mitt liv. Men jeg kan tenke meg at leverpostei med suragurk og majones er min favoritt på skiva❤

      1. Lag deg en Cocktail, hopp i stampen utenfor og lukk øynene, så er du der 😜 Nesj, jul er leeeenge til!! 🤪 Jeg liker igså leverpostei og suragurk, men ostesmørbrød stiller høyere hos meg 🥰

    5. Vi har hatt høst hele sommeren føler jeg, med grader mellom 9-14 for det meste, så ja, takk, tar gjerne en sommerlig september 😄 8,4° da vi sto opp i dag, og bare sola som varmer litt nå. Men sånn er det, og jeg gidder ikke blir sur over været.
      Men når mannen i går plutselig lurer på om vi skal ta en tur til sørlige breddegrader, ja, da har det vært dårlig sommer 😂
      Det er nok mest brødmat jeg har spist om jeg skal ta hele livet. Men stort sett allsidige middager, og nå går det mye i fisk.
      Blir litt fort lei kjøtt ☺️

          1. Noen ganger blir jeg så gira på ting at jeg ser ikke om det blir noe, jeg sørger for at det blir noe. Enormt med billige turer til Spania vet jeg 👍🏾

    6. Tja, som oppvaksen om bord i ein reketrålar, har vore fiskar sjølv, elsker å fiske, og fisk, så er det nok fersk torsk som topper lista her.
      Når eg var med far på tråling, var det alltid torsk kokt i sjøvatn, på skjeve med majones på, og krutsterk kaffi attåt.
      Oooh, nå vart eg svolten 🤣.

        1. Ja, då er det fint å bu slik til som eg gjer. Får eg lyst på fersk fisk, tek eg berre slukstonga med meg og går ned i fjøra, og haler opp ein middag eller tri 😊.

          1. Ja, det er håpløst her. Kjøpte meg stang her for, husker ikke, tre eller fire somre siden, fikk ikke et eneste napp det året, siden har stanga blitt liggende. Der jeg kommer fra kunne jeg fylt flere frysebokser på få dager, én av få ting jeg kunne savnet med nordnorge, heldigvis tenker jeg ikke mye på det. Er veldig god sushi her i Drammen 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg