Hvem slipper inn Perleporten?


Religion er for meg veldig interessant, men religiøs er jeg ikke. Religion er årsak til den meste ondskap i verden, og nesten alt vondt et menneske kan oppleve. De som er sterke i troen på sådan overtro kan oppleve groteske utslag som konsekvens, slik er det bare.

Den misbrukte:

Det er mange historier om personer som har opplevd overfall og overgrep, veldig mange barn har også opplevd overgrep og misbruk. Voldtekter og fysisk og psykisk vold så jævlig at det er vanskelig å fatte. Også i nære relasjoner.

Så har vi de som omsider har klart å komme seg ut av faenskapet, etter utallige overgrep over en rekke år. Og noen har til og med greid å få hjelp til å takle de psykiske ettervirkningene. For de psykiske ettervirkningene kan det være mange av, veldig mange. Blant disse ettervirkningene kan det være blant annet angsten for å møte sin overgriper igjen i himmelen.

Jeg som er ateist slipper leve med slik en angst, men mange som har opplevd slike overgrep har i en del tilfeller latt seg overbevise til religiøs tro. Det kan være vanskelig å skjønne hvordan noen kan tro på noen Gud eller Whatsoever etter å ha opplevd å ha vært utsatt for slike grusomheter, men noen gjør altså det. Men der har vi religion, den rammer de svake og nedbrutte som søker noe å styrke seg på. Si hva dere vil, men slik er det. De kaller seg religiøse, jeg kjenner til ordet «hjernevasket» og jeg vet hva en falsk profet er. Men uansett, her er et dilemma når en har utviklet så sterk angst at en tror at ens egen overgriper venter på en i himmelen og da kan plage en i evig tid.

Hvis det som står i Bibelen er riktig, så ville jo denne overgriperen, dette monsteret, havnet i helvete. Men en sterk troende kan jo ikke være sikker. Kanskje hadde monsteret «angret» sine synder, og dermed sluppet inn perleporten?

Hva tenker du?


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#perleporten #religion #kristendom #evangelister #katolikker #kristme #adventister #tro #bibelen #psykiskhelse #mentalhelese #fanatisme #hjernevask #angst #depresjoner #seksueltmisbruk #overfall #overgrep #misbruk #vold #voldtekt #bunnytrash

19 kommentarer
    1. 🙂 Jeg tenker at Bibelens ord om frelse er sant. Ingen kommer til himmelen utenom troen på Jesus Kristus, Hans død og oppstandelse. Livet som kristen innebærer å leve nært til Herren og følge Ham. Leve nært betyr at Den Hellige Ånd lærer deg om rett og galt, samt gir kunnskap og visdom i det levende Ord. Som kristen er vi kalt til å leve nær Ham, og dersom vi gjør det, vil man søke å bli mer lik Jesus Kristus. Det betyr at seksuelle overgrep, eller annen lidelse som påføres en annen, vil være uaktuelt. Dessverre er det mange syke mennesker som også kaller seg kristne, som ikke har omvendt seg bort fra synd og ondskap. Om de har angret seg, kommer til himmelen på dommens dag, eller ikke, det vet ingen av oss. Alt er mellom den enkelte og Herren.

    2. I himmelen vil det ikke være sorg, frykt, lengsel osv. Det vil derfor ikke være noen som vil reagere negativt uansett hvem en ser, for det vil ikke lenger være sanselige tanker når en er sammen med Herren. Den som tar imot Jesus Kristus, omvender seg bort fra synder, når frelsen. Dersom et menneske lever et syndig og ondt liv, men på dødsleiet tar imot Jesus og omvender seg, så gjelder også løftene om frelsen ham/henne. Men, vi vet ikke, for dommen hører Herren til.

    3. Bibelkunnskap, og Den Hellige Ånds åpenbaringer av Ordet. Detaljer vet vi ikke, men nok til å vite at det i himmelen ikke lenger er synd, og følgelig vil det heller ikke være frykt. Angst for å møte en overgriper i himmelen, vil derfor kun høre dette livet til.

    4. Det er ingen beviser for at “denne Gud” ikke er. Det er veldig mange som har opplevd sterke møter med Herren, som for øvrig heter blant annet “Jeg er”. Herren velsigne deg 🙂

      1. Det er hinsides fornuft å si at det finnes ingen beviser for at denne Gud ikke er. Men det til side, vær så snill ikke skriv «Herren velsigne deg» og slike ting til meg, da blir jeg uvel. All ondskap, alle overgrep (som dette innlegget handler om) viser en total mangel på velsignelse fra den kanten, det er jo et større bevis på ikke-eksistens enn eksistens. Hvis noen har opplevd sterke møter med «Herren» så er det ikke noen Gud, for da holder han oss for narr. Mer sannsynlig at det er djevelen selv da. Bare i Malawi lever over en million foreldreløse barn med hiv og Aids. Mennesker blir torturerte og ødelagte hver dag, så ikke prakk en sådan Herre og velsignelse på meg. Snakk gjerne om det litterære, men ikke prakk på meg noe mumbo-jumbo science fiction. Vær så snill. La oss holde oss til de vitenskapelige beviselige fakta. Takk.

    5. Hei igjen 😊👍🏻🌺🇳🇴☀️

      Det er et tankevekkende spørsmål du stiller her,eg vet svaret ut i fra min egen sannhet og den sannheten trenger ikke nødvendigvis å være andre sin.Eg har vokst opp i kristen tro,eg tror på at det er noe mer,ganske tidlig i livet blei eg trukket mot buddhismen,filosofien og livsstilen.
      Eg tenker at svaret er svært enkelt om man har forstått det og svært vanskelig om man dyrker en religion.
      Livet mitt,perspektivet mitt på så og si alt endret seg da eg virkelig forsto at livet ikke er en mening,har ingen mening,livet er en opplevelse der vi kan velge våre erfaringer (av det vi opplever).
      Det er en udiskutabel sannhet som er lurt å huske på når man er 22 og ikke 72,det er at man blir husket som man har levd,det er opp til oss selv å velge hvilke minner som blir igjen etter oss.
      Eg tror på noe større,eg har sett det de tre gangene eg var så langt inne i døden at man ikke trodde at eg kunne reddes å komme tilbake.Man bare vet at det er der å venter tålmodig,og de vet og vi vet at uansett hvor mange ganger vi har tatt andre retninger i forsøk på å nå målet så når vi det til slutt.
      Dommen kommer til dem som fortjener den før man når perleporten,dommen faller her på det jordiske plan,ofte kalt karma
      Eg liker virkelig godt å diskutere sånne tema,men fra et filosofisk synspunkt og ikke et kristent synspunkt som har vært ute av stand til å “fornye” seg på over 2000 år.
      Det er noe arrogant ved det å ikke være åpen for annet enn 2000 år gamle skrifter,men som man tolker selv ved behov.

      Hilsen synskepeggy.

    6. Hei igjen. Tilgi meg for at du ble uvel av velsignelsen jeg ga deg. Det var skrevet med varme og godhet, og hadde sitt utspring fra kjærlighet. Dessverre opplevde du det motsatte, og det beklager jeg. Det inviteres ikke til god dialog når en møter anklager av ulike slag, som videre er langt fra sannheten fra mitt ståsted. Det er mye fordømmelse, like fullt som det er manglende kunnskap om hva det vil si å være en sann Jesus-følger. Mitt budskap er at det også finnes kristne som ikke er hjernevasket, pietistiske, misbrukere, eller onde. Det finnes gode kristne som elsker Herren Jesus Kristus, og vil følge ham til det evige liv. Det finnes gode kristne som hjelper andre av bare kjærlighet. Jeg ønsker deg og din samboer ALT godt. Guds Fred.

    7. Du inviterte til dialog ved å stille spørsmål, og jeg ønsket å svare som en troende. Er det slik at du foretrekker å utelukke troende fra dine innlegg som dette, tenker jeg det er lurt å tydeliggjøre eksklusjonen i teksten. Om så er det veldig beklagelig, for jeg håper du er bedre enn å innta en slik holdning, særlig der du i andre temaer forbeholder deg retten til å ha en stemme. Jeg er av den oppfatning at verden trenger mer fred og kjærlighet som Jesus forkynte om, og vil derfor ikke holde budskapet for meg selv. Ha en fin helg der nord 🙂

    8. Leit å se at du ikke tok med min siste kommentar, men i stedet avsluttet med sarkasme. Det får bli ditt valg, og din samvittighet. Alt godt ønsker jeg deg! T.C.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg