Hva har fotgjengere og bloggere felles?

Behovet for å bli sett!! 🤪

Vel, vel, spøk til side. Det handler vel ikke for alle bloggere om å bli sett selv, men selvsagt ønsker man jo at folk skal lese innleggene en poster. Selv har jeg jo en god del samfunnskritiske og politiske innlegg som jeg håper folk reflekterer over. Som mitt forrige innlegg om hvordan fremmed ukultur overtar samfunnet vårt og faktisk, bokstavelig talt, truer oss. Håper dere har lest innlegget, det finner dere HER!!

Så over til dette med fotgjengere. Jeg er selv på vei inn til sentrum for å gjøre noen ærender. Høstmørket siger på tidligere for hver dag og vi myke trafikanter kan være vanskelige å få øye på. En person med mørke klær uten refleks er først er synlig på 20 meters avstand. Bruker du refleks er du derimot synlig på 140 meters avstand for en bilfører. Det kan bety forskjellen mellom liv og død.

Visste du forresten at reflekser kan gå ut på dato? Levetiden på en refleks kan være så lite som ett år dersom den er utsatt for mye slitasje. Derfor bør reflekser sjekkes, og det er veldig enkelt. Gå inn på et mørkt rom og skru av lyset. Har du en ny refleks kan du enkelt finne ut om det er på tide å bytte ut de gamle refleksene ved å lyse på dem og sammenligne.

Bruker du refleks forresten??

Take Care, «prekas» senere 😜👍🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#refleks #bunny #bunnytrash

19 kommentarer
    1. refleks er viktig og her i Alta nærmer det seg mørketid. Bruker alltid refleks. husker en episode fra studietiden; jeg gikk tur( uten refleks) en dame stoppet og kjeftet på meg ( hun ble så redd da hun holdt på å kjøre meg ned) så ja….. alltid refleks 🙂

      1. Huff ja, må være jævlig når det er mennesker som faktisk kjører forsvarlig, og da måtte oppleve å kjøre på noen, med hva det kan medfølge. Det er ikke bare seg selv en skal tenke på.

    2. Hahaha – glimrende overskrift – og det er sååå sant! Var nettopp ute og kjørte – så åtte mennesker som var ute og gikk! Gjett hvor mange av dem som hadde refleks da? Ingen…..! Jepp, jeg bruker refleks – alltid! Har nesten kjørt på noen et par ganger – skremmende….! <3

    3. Jeg har refleks i alle mulige varianter, og bruker dem. Jeg kjører bil, og jeg kan ikke skjønne at noen som har/har hatt sertifikat beveger seg ute i mørket uten. Bli sett folkens – bruk refleks 👍!

      1. Det er noe med det, en må påvirke folk, ikke bare på «refleksens dag». Er så tullete når en har fokus på ting den ene dagen, men ikke de 364 andre dagene i året.

    4. Jepp, bruker enten refleksvest, eller bandolær og slike refleksband rundt høgre legg og arm.
      Eg sneia borti, og skada ein som gjekk langs vegen i mørke blå regnkle, på ei strekning utan gatelys, og utan refleks, i 70 sone. Skikkeleg utriveleg oppleving.
      Heldegvis vart han berre lettare skada, og det gjekk godt med han.
      Etter kvart vart me kollegaer, og jobba i same firma i sju år, og han gjekk aldreg meir utan refleks.

      1. Unnskyld.. men jeg lo litt av avslutningen på kommentaren din her. Blir som å være på havet i storm uten å se land. Greit å besørge at det er redningsvester ombord.

        1. 🤣🤣🤣 Ja. Det var litt klønete formulert.
          Det var mest for å poengtera at eg på eitt seinare tidspunkt vart kjent med han, og fann ut at han hadde lært.

    5. Klart jeg bruker refleks! Har mange små, armbindrefleks, seler solner refleks, og vest. Når jeg går ute her på kveldstid tar jeg på tykk refleksjakke. Da synes jeg godt kqk du tro 😄

      Tør ikke gå uten, for jeg ser jo hvor dårlig de synes de uten refleks.
      Til og med på dagtid i regn og gråvær.
      Burde vært påbudt når vi går langs veien. ☺️

    6. Bruker refleks, men har foreløpig ikke tatt “høstsjekken” (legge ut alle refleksene jeg har på sofaen, slå av lyset og ta bildet med blits – de som ikke lyser eller lyser dårlig på bildet går rett i søpla!) – må få tatt den store “høstsjekken” til helga!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg