Hva er galt med det norske?

Jeg logget meg inn på nettet i dag, og selvfølgelig inn på blogg.no. Jeg skumleste overskriftene for å se om der var noe av interesse. En overskrift fanget blikket mitt: «Hva er galt med det norske?», og jeg tenkte at dét er faktisk et godt spørsmål. Jeg klikket meg ikke inn på innlegget, så jeg kan ikke si noe om akkurat dét, spørsmålet er relevant uansett. Jeg så hvem den respektive bloggeren var, altså hvem som er geniet bak overskriften. Jeg lo litt for meg selv, dama fra Rødt.. jeg så ironien, innlegget handlet nok ikke om å ta vare landet vårt, verne om Norge, så jeg velger da å gjenta spørsmålet:

HVA ER GALT MED DET NORSKE?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#norge #bunny #bunnytrash

10 kommentarer
    1. For å svar deg i forhold til det innlegget du ref til så gjaldt det strikkeoppskrifter, og på det området er faktisk den engelske varianten noen hakk bedre enn de norske 🙂
      Sånn ellers og generelt er vel heller ikkje ALT det norske perfekt, er det vel? Mye bra, og eg vet ikkje om eg kunne levd like godt eller trygt(?) i andre land…Har tidligere bodd i Sveits og Libanon…Alle har sine ting som man må lære seg om man ønsker å bo der, så da spørs det da hvor tilpassningsdyktig man er om man oppnår den trygge følelsen man ville normalt sett ha i sitt eget land hvor alt er kjent.

      Ha en fin-fin lørdag 🙂
      Vibbe 🙂

      1. Haha.. strikking, nei jeg brydde meg vel ikke særlig om innholdet, bare overskriften, der voldsvenstre kommer til blir det bråk. Fin fin dag til deg også 🥰

        1. Tenk så fantastisk om alle kunne levd sammen i kjærlighet og harmoni, helt uten fordommer, undertrykkelser og hva som verre er…Vel…det blir nesten som å høre Frk.Norge på 80 tallet: “Ja åsså liker eg ikkje krig og sånn, håper det blir fred i hele verden og at ingen sulter…” -Ikkje sant….*humrer*

          1. Sosialistpreik funger ihvertfall ikke i dagens samfunn. Norge trenger å være norsk, det er da Norge er tryggest og befolkningen har det best, veldig flott med multikultur og sådan, men da uten farlige ukulturer som ikke har respekt for menneskene rundt seg, da og bare da snakker vi medmenneskelighet, kjærlighet og et velfungerende godt Norge 🥰

            1. Enig med du i det 😀
              Men, som me alt annet ser det bra ut på papiret, men noen hakk verre å kunne fullføre i praksis. Har sett det på meget nært hold for å si det sånn…

    2. Jeg er glad i det norske og liker det norske språket vårt. Men jeg lærte med for ganske mange år siden å strikke etter engelske mønstre. Rett og slett fordi det var bedre utvalg og det var ting jeg hadde lyst til å strikke. Nyttig lærdom for meg. Jeg liker norske ord og uttrykk og har bevisst valgt norsk navn på firmaet vårt. Men utenom språket vårt er det mye bra i Norge, men sannelig mye bra i utlandet også. Musikk for eksempel.😊Ha en fortsatt fin lørdagskveld!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg