Hva er dette (quiz)? 2 ting 😜

Helt nydelig vær her i dag og jeg skulle så gjerne gjort noe annet enn hva dagen var satt av til, men da hoper det seg bare opp. Jeg vasker og henger opp tøy og sengeklær. Tatt oppvask, betalt regninger, og driver med diverse «småplukk» her i leiligheten. Det var disse husmorpoengene, fuck dem, det er snart helg, vi har planer og da er det greit å ha fått unna «må gjøre» listen. Anyways, over til saken..

Mens jeg sitter her noen minutter og venter på at neste maskin skal bli ferdig så har jeg et par spørsmål jeg håper dere vil svare, eventuelt gjette på. Dere ser de to bildene over, den gjennomsiktige runde ballen øverst, og den blå tingen under med lokk på? Hva er dette? Hva brukes de til? På bildet under ser dere at jeg har åpnet dem. De er til bruk i kjøkkenet, så mye kan jeg si..

Hvis dere vet hva dette er, bruker dere disse selv? Synes dere dem er nyttige, evt hva liker dere best å bruke dem til? Jeg er veldig nysgjerrig på den nederste med blått lokk? Noen forslag til noe dere mener den er velegnet til?

Ikke bry dere om alt rotet i bakgrunnen. Det er stiklinger, spirer og frø. Det har tatt litt av her, så jeg må bruke kjøkkenet også. Til Kokkejævel, jeg har flere hobbyer, og det innebærer andre ting enn å leke «troll i eske» og brøle til folk. Så fikk jeg sagt det også. Nonetheless.. håper flest mulig gjetter/svarer på spørsmålene og kommer med gode tips og triks. Takk på forhånd 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kjøkken #norge #bunny #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Hva brukes de til?? Den gjennomsiktige runde boksen vet jeg ikke, men kunne sikkert ha funnet noe å bruke den til. Den blå med lokk tror jeg brukes til steking av mat i mikrobølgeovn og frysing av mat.

      1. Haha.. ja, den kan sikkert brukes til mye den ballen, men den er laget for å brukes på kjøkkenet til en spesifikk ting.. Den med blå lokk koster noen lapper, jeg tenker at den må ha noen fordeler i bruk, jeg har jo varmet mat i microen i alle år uten, samme med frysing av mat, da bruker jeg fryseposer og plastbokser..

    2. Den øverste: Glassbeholder for å putte ting & tang oppi, for å pynte opp, eller lage en oase av liv
      Den neste: En ultrapro til bruk i ovn/mikrobølgeovn, evt. holde pannekaker og spaghetti varme (Tupperware)
      😀

      1. Haha.. det er en kjøkkenting ment til én spesifikk ting.. men den ultrapro, den må jo ha en spesiell nytte, holde pannekaker og spaghetti barn trenger man jo ikke ting til flere lapper… ikke mange pannekaker eller mye spaghetti man får nedi der heller…

    3. Nja, på formen med lokk – der står det Tupperware, så det kan vel være en Ultrapro. Markedsføres med bruk fra fryser via mikro til ovn, og bruk av lite fett. Jeg bruker det ikke selv, men du får sikkert noen ideer med å søke på Ultrapro.

      Nysgjerrig på den andre, for der er jeg helt blank 😳.

      1. Flere svarer hva det er, altså til Micro eller frysing? Men hvorfor skal man bruke denne? Den koster noen lapper. Gjør den noe med maten som andre tilberedningsmetoder ikke gjør?

        Du er blank og det er ballen også 🤪

        1. Såvidt jeg vet, lages like god mat uten å kvitte seg med ekstra lapper 😉.
          Den kula gnager, altså! Riste marinade og dressinger ? Jeg vet at du vet hva det er, luring 😂.

          1. Jeg vet hva disse tingene er ja, men i bunn ig grunn var jeg ute etter gode tips til bruk av den pro-greia til microen.. men artig å se at folk sliter med den bollen 🤪😂

    4. Å gosj. Det er ikke så enkelt som serveringsbolle, vel ? Da synes jeg nemlig du skulle spandert fra Villeroy & Boch… 😉

      1. Vaskeball.. 🤔 nei.. det er visst ingen som har sånn tuppe-sak.. det var den jeg håper noen hadde noen erfaringer ned, og kunne dele med meg..

    5. Den blå er en Ultrapro fra tupperware. Her en slik, men den største. Var mye i bruk da vi telte 6 sultne rundt middagsbordet. Nå er vi bare to, så nå står den gjemt på øverste hylle i kjøkkenskapet. Kjekk å steke middagen i uten å søle ned stekovnen. Er vel bare fantasien som setter grenser for hva du slenger oppi. Grønsaker og kjøtt i skjønn forening. Koteletter, korlettkam, indrefile/ ytrefile av svin osv. Slipper søl og bruker mindre fett og maten passer seg selv. Søkte litt for at du kunne få litt mer info og ser det er en egen FB side: Tupperware Ultrapro Opskrifter. Les og bli inspirert. Tror jammen jeg skal ta en nærmere titt selv. Mulig jeg tørker støv av min og tar den i bruk når noen sultne avkom blir invitert på middag.
      Liv

    6. Den blanke ballen, der er eg heilt blank.
      Som tidlegare Tupperware forhandlar, så har eg to slike Ultrapro, av dei fyrste som kom. Dei har litt anna design, med høgare vegger. Den fyrste som kom, på ca 2,5l, kom som ein konkurent til Römertopf.
      Me bruker dei til alt mogleg, frå fiskegryter til steik. Dei er ypperlege til longtidssteiking av koteletter.
      Den litle me har, på ca 1l passer perfekt til å lage kjøttpudding i. Ellers bruker me den til fløtegratinerte poteter, mosaka, og sånn anna greie med pastaplater (navnet datt ut).
      Då dei toler 250°C, kan dei brukast til alt som skal lagast i steikeovn.
      Medan eg hugsar det. Kjerringa bruker steike brød i den store. Etter bilete å døma, ser di ut til å passe godt til focassiebrød.
      Lykke til med bruken av den, me er kjempefornøgde med våre.

        1. Er du sikker på at den berre kan brukast i micro?
          Me har masse dingser som er berekna for micro, men dei er mykje tynnere i godset.
          Den du har der, minner mykje meir om dei som er berekna for steikeovn, men som og kan brukast i mikro.
          Dei som er berekna på micro, kan og brukast i steikeovn, men då ikkje på så sterk varme.
          I micro bruker eg å koke sånne frosne grønnsaker, type Am blanding, rosenkål og brokkoliblanding. Då bevarer dei smaken mykje betre.
          Tømmer berre grønnsakene oppi bollen, utan vatn eller salt, og fyrer opp.
          Ellers bruker eg den mest til tining og oppvarming av rester, eller ferdeglaga retter me har i frysen, type julelapskaus, brentsnut, og supper.

          1. Det står på den til micro, som alt annet kan den sikkert brukes til meget og mangt. Det jeg prøver å finne ut av om den har fordeler, som feks airfryer/lufrfrityr, lager nydelig sprø pommes frites, nuggets og mye annet, og er sunnere enn vanlig frityr. Eller er denne tingsten bare no et overflødig kjøkkeninstrument (som feks eggkoker)..?

            1. Eg har nå sjekka ut våres dingser.
              På våres står der, for use in microwave ovn and conventional ovn.
              Min temp – 25°C
              Max temp +250°C.
              På microdingsane står der berre Max temp 200°C, men me har nå hatt dei i frysaren, og det har gått fint.
              Om den kan brukast til pommes frittès og air fryer, har eg ikkje peiling på, dessverre.
              Ellers hadde eg bomma på størrelsen på våres 😜, dei er 3,5 og 1,9 liter 🤣.

              1. Ja ikke sant, der er forskjellige. Denne er altså til micro. Det var ikke om den kunne brukes til Airfryer, men om den har fordeler, slik feks en airfryer har. Slik jeg ser det så er det ingen, til nå, som kan si at denne tingsten har noen verdi. Altså er den overflødig som en eggekoker. Godt jeg har fått den og ikke betalt for den selv 😂

      1. Den blå skulle jeg visst mer om, hva den er velegnet til, om det er noe som blir ekstra godt oppi der.. den blanke er ikke til syltetøy, haha..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg