Husk julen er mest for barna ❤️

Nå er juleribba i ovnen, prøver oss på instruksene fra Kokkejævel. Fikk god og sprø ribbesvor i fjor, men tidligere år har det vært så som så da vi hadde en steikeovn uten overvarme 😂 men alltid vært fornøyd med julematen, jeg er helt rå på sauser, så enhver rett blir alltid hevet av den uansett 😜

Tradisjonen tro så har snuppen min skrevet sin god jul-status på Facebook. Den er viktig og lyder slik:

«God jul alle sammen og kos dere masse i kveld, og til dere med barn i huset, tenk på alkoholinntaket og ikke drikk dere dritings foran barna. Dette er deres dag og de skal sitte igjen med bare positive minner fra julen ❤️hilsen en som har opplevd det helt motsatte i min barndom».

Dessverre tror jeg at dette er et enda større problem under de omstendigheter vi lever under i disse dager, som om det ikke var et problem nok for mange fra før, desto viktigere er det at man som medmennesker er ekstra oppmerksomme og tør si fra. Jeg selv vokste opp i en barndom preget av alkohol. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg gleder meg mer til jul som voksen enn jeg gjorde som barn, og jeg koser meg mer mens det er jul. Det er ille når barn gruer seg til jul, så vær snille og omtenksomme, så kommer kanskje homonissen fra posten hjem til dere også.

Nå er det full julemusikk her, husk snuppen min sine ord, han vet hva han snakker om, klem til dere alle og igjen – riktig god jul 😘

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#barnasjul #barn #kokkejævel #ribbe #ribbesvor #juleribbe #julaften #alkohol #julestemning #jul #bunnytrash

9 kommentarer
    1. Ønsker dere ei riktig god jul! Lykke til med ribba! Enig i at jula er for barna. Synes ikke det er greit når barna blir engstelige pga de voksnes alkoholbruk. Skikkelig trist!

      1. Da kan man heller la være å FP barn hvis man ikke kan verne om dem og ivareta deres velbefinnende. Riktig god jul til deg, din kjære, rampenissene, nære og kjære 🥰

    2. Veldig viktig å tenke på at det er barna som er viktige, dette er noe jeg brenner for og hater tanken på at noen foreldre gjør. INGEN fortjener å ha det slik, så det er leit å tenke på at dere begge hadde det slik i barndommen ❤❤

      Ha en fin 1.juledag 😍🎅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg