Hun har sittet på en parkbenk i 4 måneder, dette er skremmende!!

I juni var snuppen min og jeg på ferie i Alanya. Vi bodde på hotell midt i sentrum. En dag ei venninne og jeg var ute og gikk passerte vi en kvinne som satt på en benk i en bitteliten «park» på andre siden av veien for hotellet vårt. Hårene mine reiste seg på hele kroppen min og det gikk kaldt nedover ryggen på meg da jeg så ansiktet og utrykket på denne kvinnen. «Det var skikkelig creepy» sa jeg til min venninne. «Ja», svarte hun samtykkende.

Tenkte ikke mer over det før det hadde gått noen dager til da noen norske kvinner i frokostsalen på hotellet fortalte om en kvinne som hadde fått lov til å bo på hotellet vårt når der var ledig rom, dette var før vi kom dit. De fortalte at hun hadde mistet hukommelsen og at hotelleieren hadde kjørt henne rundt i Alanya, i håp om at hun skulle huske noe, kjenne seg igjen, finne ut hvor hun bodde eller hadde bodd. Men ingenting. Politiet ble kontaktet, ingenting ble gjort. Så da vi var i Alanya bodde hun i parken rett over gaten. Vi så rett ned på henne fra hotellbalkongen vår, sittende på en benk, hele tiden.

Det var ikke mange dagene før vi skulle reise hjem vi ble bevisste på dette, at hun bodde i parken, og at hotelleieren der vi bodde var den som matet henne. Det var mye snakk om henne siste dagene, for det er jo besynderlig rart at når politi, ambassade og det svenske konsulatet er kontaktet, så skjer ingenting. Bryr seg ikke, skremmende. Og Sjømannskirken i Alanya er stengt for sommeren.

Jeg foreslo å få tillatelse til å legge ut bilde av henne i sosiale media, finne familie eller noen som kjenner henne. Det vil visstnok ikke damen. Det er også rart, at man ikke har lov til dette under slike omstendigheter. Damen selv vet bare hva hun heter til fornavn og hvor gammel hun er.

Nå nærmer det vel seg et par uker siden vi kom hjem fra Tyrkia. Deromkring. I går fikk jeg melding på messenger. Noen har postet bilde av denne 53 år gammel svenske kvinnen ved navn XXX. De har funnet ut at hun «kom til Alanya som turist, har slitt med å overleve i en park i Alanya sentrum i 4 måneder. Hun husker angivelig ikke fortiden sin». Innbyggere som har sett til henne hevder at hun har Alzheimers. Folk ønsker å hjelpe og få henne sendt hjem snarest mulig. Stadig flere er i vantro over at politi, ambassade, konsulat ikke gjør noe. I lokale temagrupper og turistgrupper for Alanya på facebook er saken nå blitt delt, og der står «den psykologisk problematiske svenske kvinnen, hvis nåværende visum er utløpt bør bli sendt fra Alanya umiddelbart».

Dette er ikke tull, om dere ser noen dele om denne saken på Facebook eller noe, så er det ikke fake, dette er hundre prosent virkelighet, og denne dama sitter på samme benk enda. Bildet øverst er henne, ikke et illustrasjonsbilde (Edit: bildet er nå skiftet ut, takk for all hjelp å identifisere damen)!! Hun har sittet der i 4 måneder!! Nå må noe gjøres!!

Del!

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#svensk #kvinne #pia #alzheimers #alanya #tyrkia #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
        1. Så lenge hun selv ikke vil ha hjelp, og de ikke har beviser for at hun er så syk at hun ikke kan ta vare på seg selv , så er det ikke noe de kan gjøre.

          1. Hvem sier hun ikke vil ha hjelp? Mener du å påstå at hun ønsker selv å sitte på en benk i en park i 4 måneder uten penger, uten tak over hodet, gjennom en hetebølge osv? Bevis får man straks man sjekker saken, jeg kunne se med et halvt øye og et brøkdels sekund at dama er psyk. Prøv heller å gjøre noe, fremfor å komme med uttalelser som kan få folk til å avstå fra å forsøke gjøre noe for henne. Vær så snill, djiiiizess!! 🐰

    1. Ka i fa..?? Det e jo heilt forferdelig😔 Og at ingen instanser reagerer når flere melder ifra, det e jo en skam! Stakkar, håpe virkelig dette ender godt❤️

    2. Det sier jo det meste om hvor gal verden har blitt når det som oppgis som begrunnelse for gjøre noe for å få henne sendt hjem er et utløpt visum.. Fuck det menneskelige her, liksom, -både hva angår personen selv og (ev,) pårørende, det relevante her er at hun sitter på en benk uten visum!..
      (Deler denne da jeg har en god del svenske venner og følgere)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg