Hotelltur på The Hub i Oslo.

Hellige Madonna hvor vi har kost oss i Oslo disse to dagene og nettene. Bildene i forrige innlegg er fra FØRSTE DAGEN, bildene i dette innlegget er fra andre dagen.

Etter natten i ei fantastisk god seng var det tid for frokost. Siden vi ikke er spesielt glad i å stå opp grytidlig når vi har «ferie» så valgte vi å spise frokost som siste gruppe før buffeen ble lukket. Vi var der 09:30, og da møtte dette synet oss..

Frokostbuffeten på The Hub var helt fantastisk! Der var helt utrolig mye og velge mellom, orker ikke ramse opp. Har vært på en del hoteller rundt om i Norge og i verden, denne buffeen var i særklasse. Den som ikke finner seg mat som faller i smak her, ja da er det noe gærnt med vedkommende da tenker jeg, lol 😜

Personlig er jeg ikke så original når det gjelder frokost, små søte kaker og muffins er ikke helt typisk meg. Men de var SÅ gode, med fler smaker enn du finner på vanlige norske butikker. Egg er typisk meg, så her blanda jeg speilegg, kokte egg, posjerte, eggerøre og omeletter. De hadde en omelett som var laget i små former med en spesiell ost på, og med paprika og noen urter inni. Den var virkelig yummy-yummy for my tummy, yummy yummy 😜

Etter frokosten hadde jeg med meg mokka kaffe og sigaretter utenfor. Vi kunne ikke vært mer heldig med været. At været faktisk ble som det ble ga meg den deilige følelsen som jeg har savnet litt i år, følelsen av å være i storby-syden. Det var skikkelig digg, for vi var jo bare i lille Oslo, tre kvarter hjemmefra. Men hotell, god mat og knallvær, det betyr så mye, jeg er takknemlig ❤️

Vi gikk 2,5 mil denne dagen. Bare for oss selv på steder der vi bare kunne se og nyte. Ikke Karl Johan, ikke Aker Brygge, ikke noe sånt.

Bildene over er fra Grünerløkka. Det var så fint å sitte i parken der. Et fint avbrekk fra hjemme. By, men samtidig stille og fredelig – ingen folkemengder.

Etter hvert ble det lunsj. Den spiste vi på Norlaks, en sushirestaurant rett ved homopubene London, og Cæsar/Trappa. Jeg synes ikke Norlaks er et bra navn på et sushisted bare for å ha det sagt. Men maten skulle være god, så vi prøvde. Fint og stort lokale, en føler seg vel, helt til betjeningen begynner å rope og skrike på asiatisk. Disse hadde ikke skjønt at vi nordmenn liker ro rundt ørene når vi skal nyte mat på restaurant. Litt annerledes servering, men veldig god sushi. Adresse Pilestredet 9.

Senere var vi oppe ved Slottet. Ikke mot Karl Johan, men litt bak, mot Parkveien og Bislett. Det er så fint der. Jeg elsker parker, fugleliv og dyr. Føler meg mer i ett med naturen, selv om jeg trives best med å bo i by. Akkurat det har gitt meg et løft med beliggenheten til leiligheten vår her hjemme på Fjell i Drammen.

Det var mye fjær i Dammene. Trodde de var flinkere til å rense her mtp at dette tilhører Slottet. Men koselig uansett, veldig koselig 🥰

Artig når man er og tusler i nye gater i hovedstaden. Vi ville jo være litt for oss selv, så vi brukte en del nye ruter. Så dukket mannen på bildet under opp. Fascinerende kunst og morsomt. Like etter møtte vi Else Kåss Furuseth og hadde en stund sammen med henne. Jeg synes hun er en kul TV-personlighet, men snuppen min elsker henne og den humoren hun formidler. Jeg knipset noen bilder av dem sammen. Legger ikke ut her, da det blir mer privat. Men Else er kjempehyggelig, koselig og alltid blid 😊

Pause igjen på TGI Fridays som er tilknyttet hotellet vårt. Jeg simpelten elsker milkshake, særlig på hete sommerdager. Så nå har jeg omsider prøvd Fridays sin variant. Estetisk flott, og ganske god, men ikke fulltreffer. Som sagt, jeg elsker milkshake 🤪

Kvelden kom og gikk, vi koste oss med god mat og drikke, men jeg tok ingen bilder. I mørket ankom vi hotellet og hotellrommet, og det er ikke mye som er bedre når en kjenner dagen godt i beina – enn å legge seg i slik en fantastisk deilig seng. Sovnet før hodet fikk lagt seg på puta, ikke mye jeg fikk med meg av det spektakulære tordnet og alle lynene som omtales så meget i avisene i dag.

Halv ti i morges var det frokost igjen. Skulle gjerne hatt en slik buffét å komme til hver dag jeg. Men med ettertanke så er det greit med en sjelden gang, det gjør opplevelsen så meget bedre. Har ikke spist noe etter frokosten i dag, jeg som elsker å spise er mett enda. Egg og muffinser 😂

Så ble det mokka kaffe og røyk i sola før vi reiste hjem igjen i nydelig vær og mer enn fornøyd med turen. Tusen takk snuppen min for en kjempefin opplevelse i bursdagsgave. Du er best, uansett ❤️😘

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kosetur #bursdagsgave #clarionhotell #thehub #rødsone #isbar #norlaks #tgifridays #holdavstand #staysafe #jattillivet ❤️