Hot or not, er dette sexy?

Jeg leste en artikkel nettopp nå hvor der stod følgende:

«Kvinnen har til alle tider vært tiltrukket av de hannene som hun oppfatter har best forutsetning for å gi henne et sunt avkom. Munnbind sender signaler til kvinnen om at hannen ikke er frisk og vital, og derfor gir det henne ingen insentiv om å skulle pare seg med ham. I tillegg vitner dette om konformitet, og kvinner ønsker ikke integritetsløse menn ute av stand til å tilby trygghet. Trygghet er det kvinner søker først og fremst i menn. Menn som bærer munnbind oppfattes ikke som trygge og sunne, og vil derfor være uattraktive og lite interessante..»

Altså at det er en pågående debatt om det er sexy med munnbind sjokkerer meg faktisk ikke. Jeg ser det i gatene her og ellers, at folk bruker ikke munnbind som smittevern, de gjør det av andre grunner. Sitter man alene eller sammen med kjæresten på en benk langs elvebredden så er det ikke slik at en automatisk blir smitta av virus fordi en er utendørs hvor andre mennesker ferdes. Det er ikke slik at hvis en kjører bil i samfunnet så risikerer en bli smittet av virus, fordi det kjører andre biler der også. Å sitte alene i en bil med munnbind handler ikke om smittevern. Det samme med å ta selfier med munnbind, det handler heller ikke om smittevern.

Der jenter (og gutter) før tok selfier med lipliner og trutmunn, fresh hairstyling eller sådan, for å vise sin «sexiness» eller sitt vakre gledesspredende ansikt eller smil, så er det altså nå munnbind det handler om, og kun det. Slik har det vært lenge, men før trodde jeg folk var skremte til å bruke munnbind, at de faktisk tenkte smittevern. Jeg tenkte ikke at dette kunne ha andre årsaker enn frykt og indoktrinering. Nå ser det ut til at disse menneskehjernene mener dette er vakkert, sexy og flott?!

Det er jo ingen andre grunner til å bruke munnbind i disse situasjonene!? Er det vel?

Det man ser mest er kirurgiske munnbind.

Kirurgiske munnbind er en ansiktsmaske som er ment å dekke nese og munn for å minimalisere forekomsten av kryssinfeksjon i kirurgiske og medisinske miljøer, ved risiko for bakterier og væskesprut.

Hmm.. 🤔

Det første jeg så i dag når jeg klikket inn på blogg.no var en selfie med kirurgisk munnbind, strategisk plassert pent over munnen, ikke over nesa. Det er som om hun tror at det skal hoppe virus gjennom fotolinsa på mobiltelefonkameraet sitt og inn i munnen hennes. Stadig vekk legger hun ut slike selfier. Jeg har slutta å klikke inn på den bloggen.

Jeg synes ikke det er greit at dette skal bli fashion og motepropaganda. Jeg kjenner ikke folk igjen, ikke hører jeg hva folk sier, ikke ser jeg hva folk sier. Ikke synes jeg det er pent å dekke ansiktet helt eller delvis på den måten. Det er ikke bra å erstatte frisk luft med tildekkede pusteveier og microplast over tid. Jeg synes folk ser syke ut. Jeg synes det ser ut som om disse to årene har gjort noe med psyken til folk, at der har skjedd en skade i hjernen.

Bevares, jeg skriver ikke at man ikke skal støtte smittevern. Jeg vet en blogger i godt voksen alder fremstiller det slik at jeg er imot munnbind i det store og hele, prøver latterliggjøre meg og provosere. Men jeg selv bruker munnbind på stapp full buss hjem, jeg bruker munnbind der det ikke er mulig å holde meteren, og noen ganger bruker jeg munnbind på Kiwi XL når der er sånn passelig med folk, fordi jeg har respekt for de rundt meg, og de som lever med frykt og angst.

Når da voksne mennesker ikke skjønner forskjellen så kan jeg ikke annet enn å tenke at de må enten ha fått en skade på hjernen, Blakstad neste, eller så synes de munnbind er sexy! Hva tenker dere folkens?

Hot or not?

Or just plain stupidity?!!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#munnbind #smittevern #fashion #mote #bunny #bunnytrash

15 kommentarer
    1. Jeg trur du er inne på noe vesentlig her, fordi jeg har bl.a sett ei tøtte ta selfie – på en fjelltopp i 700 meters høyde – der det kun var meg utenom den personen..og jeg sto laaangt unna.. Såeh…plain stupidity!!

    2. Totalt idioti 🤦‍♂️.
      Hjernevaska? Ja. Frykt? Ja. Kunnskapsløysa? Ja.
      Dette går det på sett og vis ann å forhalda seg til, men å bruka deisse munnbleiene for å framstilla seg sjølv som sexobjekt? Ja, eg finn ikkje ord for kor tåpeleg det er.
      Og raudstrømpene hyler og skrik om å gjera damer til sexobjekt når nokon deler reklamebileter frå 70-talet, med ei dame i bikini, eller hotpans og ein fin topp, framom ein bil, scooter, eller motorsykkel.
      Kva skal dei då seia om dette? 😂
      Vel, nå vil jo eg seia at ei flott dame i hotpans eller miniskjørt, med ein fin tettsittande topp, og høge lakkstøvletter, er adskilleg meir sexy enn hu tåpa du delte bilete av.
      Dei hjefnedaude mannfolka du har med her, eg🤮 av slike 🤡🤡.

      1. Men, det er jo forsovet samme om dem har munnbindene i skrittet eller over puppene, har samme effekt som de jeg ser i hopetall vandre rundt i samfunnet her, som knipser selfier og greier.. og disse på bildene tror jeg egentlig bare prøver å få fram det poenget…

        1. Til det fyrste er eg heilt eineg med deg. Like tåpeleg begge deler.
          Til det andre, er eg meir tvilande. Eg oppfatta det meir som dei vil eksponera seg sjølv.
          Om du har rett, vil eg påstå at det er dårleg handverk.

    3. Hei igjen 😊🌺🇳🇴🌹

      Munnbind er jo bare et virkemiddel og nå som det er snakk om briller,helst mørke,i tillegg til munnbind for å være helt på den sikre siden (pga.dråpesmitte kan smitte via øynene) er eg ikke lenger i tvil om hva hensikten er,det er rett og slett enda et skritt videre for å prøve å få folk til å umenneskeliggjøre hverandre og ta fra folk deres identitet.Fra før har man jo forsøkt med isolasjon,karantene osv.som viste seg å ikke virke etter hensikten slik «de» ønsket,folk var fortsatt like glade i hverandre da man slapp ut,og det skulle jo ikke «de» ha noe av.
      Lurer på om «de»(den styrende elite),fortsatt ser på oss andre som mennesker,lurer på om «de» noen gang har gjort det…..
      «De» er på kanten til å behandle oss andre mennesker umenneskelig,over kanten umenneskelig flere og flere steder i verden 😡😡
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg