Historielære og tankespinn om diktatur og korrupsjon!

For en del år siden hadde jeg et opphold i Romania et land i det sørøstlige Mellom-Europa, men også på en måte en del av Øst-Europa og Balkan. Jeg bodde på hoteller der, hovedsaklig i «turistområder», men det var ingen hindring for å bevege seg rundt i landet og få se litt av tingenes tilstand.

Altså jeg var innom alt fra luksuriøse fashion-stores hvor klær ble solgt til vestlige rikmannspriser til å bevandre romanileirer hvor jeg tok mye lærdom til meg, da særlig etter å ha blitt angrepet. Jeg så barn og kvinner i hopetall som har blitt påført funksjonshemminger (som avkappet arm eller bein) for så å bli strategisk plassert utenfor bestemte bygninger og hoteller av sine ledere. For å tigge.

Jeg var også i områder hvor kommunikasjon opplevdes nesten «håpløst», ikke på grunn av språket, men på grunn av «holdninger». Det å gå innom en liten varehandel eller bensinstasjon for å spørre seg fram til steder, dét var en utfordring når disse rumenerne bestemt vendte meg ryggen, ignorerte meg og latet som jeg ikke eksisterte. De skulle så absolutt ikke snakke med eller til «utenforstående», en innstilling de hadde tatt med seg videre, indoktrinert fra da Nicolae Ceaușescu styrte landet.

Nicolae Ceaușescu ble født i 1918 i Scornicești. Han var en rumensk kommunistisk politiker og Romanias statssjef fra 1967 til 1989. Denne mannen kom fra fattigfolk og gikk livets harde skole som man sier. Hans utdannelse har intet med lederskap å gjøre, han utdannet seg skomaker, det i samme tid som han ble medlem av det Det rumenske kommunistpartiets ungdoms­organisasjon, og da etterhvert ble fullverdig medlem av selve kommunist­partiet.

Det var da han ble medlem av kommunistpartiet at han ble arrestert første gang og han ble da dømt til to års fengsel og bøtelagt for oppbevaring av kommunistisk propaganda. Han fornærmet også retten ved å kalle dem fascister, og fikk da et tillegg i dommen. Da Nazi-Tyskland invaderte Polen, ble Romania alliert med tyskerne som en del av aksemaktene og kommunister i Romania ble fengslet og satt i internerings­leirer. Etterhvert ble også Ceaușescu tatt til fange og satt i fengsel igjen hvor han tilbragte cirka fire år og bygde nettverk med andre ledende kommunister. Sensommeren 1944 allierte Romania seg med Sovjetunionen, og de rumenske kommunistene ble løslatte.

Etter dette grabbet Ceaușescu til seg mer og mer makt, han ble første­sekretær for Det rumenske kommunist­partiets ungdomsforbund og kort tid etter skjøt han en bankdirektør som nektet å gi penger til kommunist­partiets valgkampanje. Etter det ble han medlem i den nye kommunistiske regjeringen som tok makten i 1947. Først var han visejordbruksminister deretter viseforsvarsminister, og så valgt inn i kommunistpartiets sentralkomité.

I 1965 ble Nicolae Ceaușescu kommunistpartiets generalsekretær og i 1974 ble han Romanias president. Ceaușescu drev en utenrikspolitikk som var uavhengig av andre land som feks Sovjetunionen. Blant annet fordømte han og avslo å delta i invasjonen av Tsjekkoslovakia på slutten av 60-tallet og oppnådde blant annet ære og popularitet i vesten pga blant annet dette. Han ble etterhvert veldig populær i Norge, den korrupte faen. Men innad Romania var det annerledes, for innenrikspolitisk var han en grusom og brutal diktator som levde i luksus, mens enorme deler av hans folk levde i fattigdom. Hans virke var å forfølge annerledestenkende og minoriteter gjennom sitt fryktede sikkerhetspoliti, Securitate. Folket innrettet seg, turde ikke protestere da det fikk konsekvenser som ødelagte liv.

Endelig på slutten av 1980-årene ble det oppfør rundt om i Europa på grunn av tingenes tilstander, men i Romania ble det rett og slett blodbad. Ceaușescu nådeløst drepte fredelige demonstranter i hopetall og det resulterte i et raseri mot han hvor han og hans familie måtte flykte fra kommunistpartiets sentralkomitébygning i București i helikopter. Han kom seg ikke unna, han ble tatt til fange og siktet i landets militærdomstol, dømt til døden og henrettet ved skyting den 25. desember 1989.

I dag kom jeg over en «spinnvill» blogg som kaller seg «Riksavisen», hehe.. denne bloggen driftes av en Jarle Johansen. Jeg har aldri lagt merke til denne bloggen før, og aldri lest noen innlegg derfra. Men i dag gjorde jeg altså det, et innlegg som heter «Folk på Sri Lanka og i Nederland vurderer dødsstraff for korrupte politikere». Der ble altså denne korrupte kommunist-diktatoren Nicolae Ceaușescu nevnt en rekke ganger.

Det nevnte innlegget er stappet med religiøst propaganda, og jeg som ateist måtte «rydde» hodet mitt for å kunne konsentrere om de fakta som burde konsentreres om. Når det kommer til samfunn og hva som skjer i dag så gir jeg flatt faen hva som ble skrevet i religiøse bøker for hundrevis av år siden. Derimot synes jeg det er viktig at folk forstår at World Economic Forum (WEF), Klaus Schwab og hans entourage er korrupte ondskapsfulle sjelløse skapninger som ønsker herredømme. Alt som skjer i dag har en sammenheng, covid med sine varianter og mutanter, vaksiner, tiltak, restriksjoner, lockdowns og så videre. Ukrania, Russland, Nato, USA. Priser på drivstoff og mat. Jeg orker ikke drive oppramsing. Men kan nevne ‘Det grønne skiftet’. Energipriser som stiger på grunn av avtaler og bestemmelser om å legge ned alle tradisjonelle energikilder som ledd i WEFs nye start, «omstarten», The Great Reset, nullstillingen av økonomien.

Det er interessant hvordan stadig flere tar til ordet for å advare mot en elite som bedriver politikk på en sådan måte at all makt, velferd og goder skal besittes av de få, mens den øvrige befolkning i verden skal kues og kontrolleres ned til et nivå hvor man ikke kan gjøre motstand lengre. Enorme protester og demonstrasjoner skjer rundt om i verden, vi hører lite og ingenting om det her til lands, da dette ikke dekkes av statsstøttet media. I Norge har vi en befolkning som er så lett å manipulere og kontrollere at artikler i fire-fem media er nok til å villede og indoktrinere hva folk skal mene og gjøre, tenke og føle. Mens andre steder i verden kjemper folket med nebb og klør for sine menneskerettigheter, så klarer man knapt å få 200 mennesker her til lands til å stille seg i en demonstrasjon utenfor Stortinget. Og da snakker jeg når det gjelder livsviktige saker. Det er ikke noe problem å få folk til å stille når det gjelder BLM og Klima, for det er arrangert av denne eliten. Men menneskerettighetene, grunnloven og menneskeheten derimot..

I denne nevnte bloggen påstås det at det er mennesker der ute, mennesker for eksempel i både Sri Lanka og Nederland som har ytret ønske om å politisk innføre dødsstraff av korrupte politikere som tjener utelandske krefter som Klaus Schwab og WEF. Det er en hel del norske politikere også som setter nasjon og folk i fare, «modernisert», men fremdeles på samme måte som romanias diktator Nicolae Ceauşescu i sin tid.

De som ikke tror at denne maktovertagelsen pågår, de som ikke tror på at det pågår korrupsjon på høyt nivå, de som ikke tror på at Norge er involvert, men som heller tror at våre folkevalgte ene og alene er noen «engler» som kun har våre, setter Norge og befolkningens interesser først er selvsagt fri til å tro på det. Det er vel en måte å slippe samvittighetsfølelsen av å la det skje? Gjøre seg blind, late som om? Jeg vet ikke. Altså, absolutt alt som hender i vår tid nå henger jo fullstendig på greip. Ikke sant? Alt henger på greip?!!

Men om det er slik, at det er korrupsjon på høyt nivå, at disse driter i folks ve og vel. Er det ikke bare litt trist engang om det er slik at folk flest nekter å tro på dette, ikke våkner før det er for sent? Burde ikke enhver korrupt politiker ryddes bort på samme måte som for eksempel den kommunistiske diktatoren Nicolae Ceaușescu av Romania?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#newworldorder #nwo #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. kort fortallt så har jeg sagt det flere ganger ,dei som styrer landet vårt sørger først og fremst for seg og sine ,jeg har også sagt att omtrent hele skokken i regjering skulle vært skiftet ut ,det er ikke bra att en tittel går i arv ,alle som bestemmer hvordan det skal være i landet vårt og alle som skal forvalte den Norske økonomien skulle vært tvunget til å jobbe noen år først på bakkeniva med den vanlige arbeider ,og dei skulle ha vært tvunget til å leve et år på lønnen til en ufør eller en minstepensjonist ,så kunne vi ha sett hvordan dei ville ha styrt landet vårt etterpå :=)

    2. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
      Eg husker historien svært godt og den blir vel heller aldri glemt – av meg 😡
      Når det er sagt så lider eg av en uhelbredelig,fryktelig og enorm politikerforakt det betyr ikke at eg ikke er interessert i politikk,eg er vel over gjennomsnittet interessert i politikk og samfunn forøvrig (skal jo heller ikke så mye til ) her eg er,i Norge,midt i saueflokken av konfliktskye,feige og likegyldige folk der de mange korrupte får ture fam som de vil uten noe form for motstand.
      Eg sammenligner folk med frosken som sakte blir kokt – men til forskjell fra frosken som ikke har verken stemme eller makt til å forsvare seg så har folk ærlig fortjent sin skjebne,de har visst hva som venter,de har visst hva de må gjøre,men de gjør ingenting og er så tett i pappen at de ikke har problemer med å overbevise seg selv om at alt er greit.
      En bekjent av meg og eg oppsummerte «pandemitiden» for en tid tilbake,vi kom til en enig konklusjon på bakgrunn av reine fakta,altså,som har vært sagt og gjort og ikke konspirasjonsteorier.Eg hadde lenge en mistanke,men blei helt sikker da Nakkestad sa at «derfor får noen saltvann» i forbindelse med vaksinene…for hvis covid-19 er/var så farlig,hvorfor gi «noen saltvann « ? Er/var ikke de som fikk saltvann sitt liv og helse like mye verdt som de som ikke fikk saltvann ? Det er bare et eksempel av utallige eksempler gjennom hele «pandemien» som er umulig for meg å forstå – om det virkelig var en pandemi….
      Eg merker et raseri blandt vanlige folk som blir større og større,flere og flere forstår at noe foregår,vanlige folk hører skurringen som blir høyere og høyere,flere og flere forstår at noe ikke stemmer med det som blir sagt og det som faktisk blir gjort,men de er også i sjokk og vantro og foreløpig handlingslammet.
      Det brenner under beina våres og selv om folk brenner seg så nekter de for at det er sant 😡
      Hilsen synskepeggy.

      1. Det med det saltvannet er et punkt som snakkes veldig lite om. Det har vel knapt vært nevnt etter det ble nevnt. Det er kanskje to i hvert av landets fylker som har stilt spørsmål ved dette.. dét sier noe.

        1. Eg kan si så mye at eg har hatt en ekkel følelse av at vi alle har blitt rundlurt under tåketeppet «pandemi»,uttalelsen fra Nakkestad bekreftet det for meg.
          Den uttalelsen glemmer eg ikke for det var da en rekke uforståelige hendelser,pålegg,anbefalinger,nedstengning,trusler,fryktspredning osv.plutselig ga en skremmende mening for meg,og mange spørsmål begynte å få svar.
          Nå er vi kommet så langt i «pandemien» at vi kanskje kan innrømme at vi stilte spørsmål ved så og si alle handlinger fra myndighetenes side,nå kommer det også fram innrømmelser fra ulike hold,at ting ikke var helt sånn som noen ville ha oss til å tro at de var.
          Nakkestads uttalelse kan kanskje forklare hvorfor noen (mange) får mer eller mindre bivirkninger,mens andre ikke får så mye som et lite ubehag etter vaksinering,de som slipper unna bivirkninger er de som fikk saltvann,og da må man stille spørsmålet om denne utvelgelsen,hvem som skulle få hva,var den gjort på forhånd ?
          Det er ingen skam i å innrømme at vi har blitt rundlurt alle sammen,men : fool me once,shame on you,fool me twice,shame on me 🙀😷😱
          Hilsen synskepeggy.

    3. Tak for blok godt skrevet så sandt det er ligeså i Danmark nogen mennesker er ikke nemme at narre er glad for at folk
      vågner op hen af vejen er også ligeglad med at nogen ryster på hovedet af mig for jeg ved det er noget lort det der sker overalt i verden.
      Mennesker er udviklet på forskellige planer det er min mening om dem der ikke kan se og føle endnu.

    4. Generelt er jeg motstander av dødsstraff, men om det skulle være et unntak, må det være grove landssvik og folkemord..
      Nå er vi imidlertid fremdeles lysår unna et scenario der noe sånt skal være aktuelt å støtte her til lands, men når det er sagt, så trenger vi jo åpenbart et eller annet som gjør at de kan stilles til ansvar for det crap som begås på en helt annen måte enn vi har per d.d

    5. På generelt grunnlag, er eg imot dødsstraff, men for korrupte politikerar og embetsmenn, burde der opnas opp for det.
      Når det er sagt, så var Vidkun Qvisling ein smågutt i forhold til dagens politikerar. Og han var i det minste ærleg på kva han stod for, og stod for det han meinte, i motsetning til deisse løgnerane som styrer i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg