Heterofleksibel og sapioseksuell.

Ordet ‘heterofleksibel’ dukket opp i en artikkel jeg leste, hvorfor ordet i det hele tatt var tatt med i saken skjønte jeg ikke noe av fordi det hadde intet med tema i artikkelen å gjøre. Men jeg hengte meg opp i det, jeg har liksom aldri hørt ordet i bruk, aldri hørt noen si at dem er heterofleksibel.

Yupp, så da måtte jeg bare søke på nettet. Heterofleksibel. Det første jeg fikk opp var en video med tre hårete muskelmenn som hadde sex. Det gjorde meg ikke noe klokere, for i min verden er menn som har sex med menn homofile.

Så scrollet jeg videre, leste et par tre artikler og tror jeg ble klokere. Eller ikke. En smule forvirret kanskje.

Tenk deg dette: du er ute på date med noen, og temaet seksuell legning kommer opp og daten din sier at h*n er heterofleksibel.

Jaha ja..

Altså, om daten din bare er interessert i mennesker av det motsatte kjønn, vil vedkommende bli ansett som heterofleksibel fordi vedkommende kan tiltrekkes av personer av samme kjønn. Heterofleksibel er et begrep som brukes for å beskrive noen som hovedsakelig er heteroseksuelle, men som også kan tiltrekkes av personer av samme kjønn.

Ok, hæ?

Jeg mener. Dette, for meg, virker besynderlig rart. Slik som jeg forstår det så handler dette om at vi har en gruppe mennesker som sier dem er hetero, men som kan tiltrekkes av, og evt ha sex med noen av samme kjønn.

Er dette en måte å unngå definisjonen ‘bifil’?

Men nei.

Heterofleksibilitet skrives om som en mindre vanlig forstått identitet enn biseksualitet, samtidig leser jeg at ‘heterofleksibel’ er noe flere og flere mennesker identifiserer seg som. Men det er ingen fast definisjon, noe som betyr at den vedkommende kan være ganske fleksibel, hehe, avhengig av personen.

Jaja.. men nei.. følte ikke at jeg ble klokere.

Jeg fant flere ord:

Fleksiseksuell:

En person som primært har én legning, men i enkelte tilfeller kan være tiltrukket av et kjønn personen vanlegvis ikke tiltrekkes av. Også omtalt som heterofleksibel eller homofleksibel.

Gråseksuell:

En person som oftest ikke opplever seksuell tiltrekning og lyst, men som likevel kan oppleve seksuell tiltrekning og lyst.

🤔🙈😂

Haha.. jeg *dævver*, jeg mener ikke å være respektløs, men altså..

Her er et ord til:

Sapioseksuell:

En person som blir tiltrukket og forelsket i personer på grunn av intelligens.

Jeg tenker det holder for denne gang. Må være et h*lvete å jobbe som samfunn- og naturfagslærer i ungdomsskolene i dag..

🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#seksualitet #bunnytrash #bunny

18 kommentarer
    1. Sukk!😨
      Jeg kjenner at jeg føler meg gammel og forvirret eller er jeg muligens veldig ung og dårlig opplyst?🤪
      Hvor grensene går mellom det ene eller det andre tror jeg faktisk jeg skal unnlate å prøve å sette meg inn i.🫣
      Naturfagslærere har nok stadig behov for faglig oppdatering.🤪

    2. Flexi-hetro/homo, er faktisk noe så mindblowing i disse ‘ulvetider’ som begrep det er behov for! Mitt inntrykk er iallefall at det er veldig mange som har denne lille aningen av et ‘fremmed krydder som ikke er innkludert i oppskriften’ iblandet i legningen sin; Altså folk som etter alle solemerker m.h.t hvilket kjønn de tiltrekkes av er hhv hetro- eller homoseksuelle, men som dann og vann opplever en seksuell tenning som går på tvers av den gitte preferansen.
      – Men følelsen av å være blant den lærde, – eller interlektuelle elite, om du vil *hehe* ble imidlertid umiddelbart overtatt av den sedvanlige trangen til å hyle ut min frustrasjon mens jeg kjemper mot trangen for å rive av meg håret over det rådende idiotiet i det blikket nådde den neste linjen og begrepet ‘gråseksuell’.. Jeg mener.. WTF, liksom!.. 😛

      1. Det jeg ikke henger med på er hvorfor alle disse begrepene, det er jo mange titalls, over hundre. Jeg tenker hva visst det skulle være slike begrep om mennesker som liker og ikke liker pannekaker? Et begrep for dem som liker pannekake med sukker, og et begrep for dem som liker med blåbærsyltetøy. Og så må man ha et begrep for dem som bare liker litt sukker, og et for dem som liker masse sukker. Og slik fortsetter det i det uendelige. La oss ikke glemme dem som liker banan med sjokoladesaus, de må jo også ha sin identifisering må vite. Altså de fleste liker pannekaker, holder ikke det?🐰

        1. Ja, dette bifile fineschmecker’iet har irritert meg til gnagsår siden den dagen begrepet ‘pan.seksuell’ først kom meg for øret..
          For det er nå en gang så at legning er relatert til hvilke kjønn en er ‘tunet’ inn på: Altså det motsatte, det samme, eller begge deler.
          Å tenne på personligheten, -eller de ‘sapioseksuelle’s dragning mot intellektet, som er nevnt her, som de da påberoper seg som en egen legning, er dermed i realiteten en smak/typereferanse. Jeg har f.eks en greie for den der ‘bad-boy’ -greia, -hvilket mest av alt er personlighetsrelatert. Som de såkalt ‘panseksuelle’ dras mot sine spesifikke personlighetstyper, dras jeg mot de som matcher med den ‘wild-child’ -persona’en min. I følge deres logikk, skulle jeg da, siden jeg har en ‘type’, vært typ ‘badseksuell’, ‘BBseksuell’ eller whatever i den gata der *haha*

    3. Her vil eg seia som Sofie Elise. Livet verte litt enklere om ein gir litt meir f.
      Nokon liker dattera, og nokon liker mora, det skal ikkje eg leggja meg opp i. Eg trur eg har meir enn nok med meg sjølv.
      Å finne på ein masse intetsigande uttrykk, berre for å plassere mennesker i ein eller annan bås, ser eg ikkje noko poeng i, om det ikkje er for å stigmatisera andre. Og då er ein uansett på feil kurs.
      Det er ikkje rart der er ein masse forvirra folk der ute.

    4. Hm…jeg har i alle fall øyner og ører, og en nese, midt i fjeset. Tror av og til det er bedre ikke å tenke så mye, sjøl om jeg er en forkjemper for tankene 🙂

    5. Sikkert like greit at jeg sitter her med isposer i fjeset – for nå blei jeg enda litt mer varm!

      Har vi ikke nok av båssetting som det er ? Hjelper denne detaljeringsgraden noen som helst til å oppnå noe som helst ? Hva er vitsen 🙄?

      Jeg må gå å klemme et tre, kjenner jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg