Her har vi tilbragt helga – men hvor?

Rart det der når en er ute på tur, enten det er utenlands på sydenferie, eller en storbyweekend, eller som nå, besegle venner i en annen mindre by, så virker alltid hjemturen så mye lengre enn turen til. Men nå er vi altså hjemme, og vi har fortært deilig «dagen derpå-mat», altså en feit hamburger med ost og bacon. Det gjorde seg.

Vi har altså, hele min lille familie og jeg vært på besøk hos et vennepar i en by på motsatt side av Oslo. En by jeg er usikker på om jeg har besøkt før. I min barndom reiste vi veldig mye opp og ned langs kysten av Norge da min far var sjøkaptein. Jeg har vært de fleste steder, men jeg har ikke oversikt, det er ikke alle steder jeg husker. Jeg kikka meg godt rundt i denne byen i helga, for å se om jeg dro kjensel på noe, men jeg gjorde ikke dét. Så om jeg ikke har vært der før, så har jeg ihvertfall vært der nå.

Det må sies at flere observasjoner jeg gjorde så virket denne byen tiltalende på meg. Og jeg tenker at vi må besøke byen et par ganger til og få sjekket ut litt ting og tang. Byen er på størrelse med Tønsberg hva befolkning angår, tror ikke den er på topp ti av største byer i landet, men kanskje nummer 11?

Anyways, vi dro til våre venner og dit kom et par venner som vi kjenner, og mange nye som vi ikke kjente fra før. Det var kjempemoro. Det Bl servert masse godt, frukter, grønnsaker bør og dipp. Der var dekket til langbord på en stor balkong og vi fikk servert søtpotetsuppe, hvilket var første gang jeg har spist, og den var aldeles nydelig, laget fra bunn av verten som da både er kokk og brannmann. I denne suppen som var riktig så fyldig og mektig var det både persille, chilli, små pølsebiter, bacon og scampi.

Så ble det fest etterhvert selvfølgelig, og drikke var der ikke mangelvare på. Det gikk i alt fra deilige cocktails, boblevann, shots og herlige drinker. Det var ingen tilbakeholdenhet på musikkvolum, så folk svingte seg, det var hæla i taket og tenner i tapetet.

I dag sto jeg opp til deilig frokostbord med stekte egg, røyka ørret, diverse oster og i det hele tatt. Det er så digg når en våkner til slikt.

Nydelig vær har det jo vært hele helga også, så dette var jo fullstendig innertier, og det planlegges allerede en slik sammenkomst til utpå sommeren. Jeg gleder meg jeg, for dette var morsomme og festlige folk å henge med, og skikkelig ja til livet!

Hvor har vi vært? Har din helg vært fin?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#moss #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Så utrolig mange fine bilder! Koselig å se dere på tur og du er jo flink fotograf da…
      Jeg vet hvor det er vet du…For jeg har jo tatt flere av de samme motivene selv! Herlig å se….
      Ha en super kveld 🙂

      1. Jeg visste at du ville kjenne deg igjen, hehe.. likte byen litt jeg, så tar gjerne tips om steder verdt å besøke. Har tro på en knall sommer, og da er det greit å farte litt når en har muligheten..

    2. Mange flotte bilder fra turen deres – men jeg vet ikke helt hvor det er… muligens et sted jeg ikke har vært særlig mye? Sarpsborg, eller??? 🙂

    3. 🤗Hurumlandet…maybe..Elsker d hvertfall😍😍Om dere ikke har verdt der så må dere prøve, love it😍😍🥰På alle mulige måter.
      Snuppen din tar seg serdeles godt ut!!! Omg!!
      Hadde falt for han skjæl ass😅 Ja, for en flott mann, har jeg sett tidligere også, veldig stilsikker…

    4. Her kommer d igjen. Veldig slitsomt å kommentere. Bad request og feil ang de jeg trykker på. Nei, er ikke drita som d antydes tidligere😊

    5. Høres ut som en helt fortreffelig helg, med all den gode maten, festlighetene, og flotte steder å besøke.
      Det er jo ikke alltid at det er så viktig å dra utenlands for å ha det kjekt en helg.
      Herlig, og mange flotte bilder ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg