Hatkampanje mot bloggere.

De siste dagene når jeg har tittet innom plattformen her, altså blogg.no hos Egmont, så har jeg lest innlegg fra flere bloggere som forteller at de blir hetset. Noen er konkrete og forteller hvorfor de blir hetset, for å fortelle om sine gjøremål, hvordan de lever, skriver handlelister og så videre. Andre bare forteller at de blir hetset.

Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noen. Det er grusomt å oppleve at noen bedriver hatkampanje mot en. Jeg vet hvordan det er. Jeg har skrevet om det, men det endrer ikke noe. Det bare skaper en smitteeffekt som gjør at andre som publiserer innlegg på internett får noe å skrive om. Så kommer overskriftene «Det blåser på toppen» og tekster hvor en skyver dette fra seg.

Tomsmatprat (blogger) postet et innlegg der han oppfordret at man melder inn om man ser hets og trakassering. Velment og bra. Men min erfaring er at de fleste later som de ikke ser. Min erfaring, jeg sier ikke at det er slik det er, men slik jeg opplever det.

Så mitt råd er. Utfra min erfaring, er å ta et valg, enten å fortsette som før og ignorere den hatkampanje en utsettes for, eller eller trekke seg fra de plattformer det hele foregår. Jeg sier ikke det er enkelt, for det er det ikke. Når man skriver for eksempel blogg, har gjort det i mange år, liker å skrive slike tekster for å nå ut, ytre seg, ha en stemme, og det er blitt en del av hverdagen, en del av den man er, så er det ikke lett.

Men sannheten er, netthets stopper ikke. Mennesker flest bryr seg lite. Så da må en velge selv, enten eller. For det er ikke til å komme forbi at det er en del mennesker der ute som er bitre, sjalu og lever liv som ingen andre ønsker å leve, og de søker til nettet for å hetse. Om man blir kvitt et insekt, så dukker det opp et nytt.

Ønsker dere alt vel, og vit at noen av oss skjønner, og har medfølelse for problemet. Stå dere vel 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hets #hatkampanje #blogg #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Jeg ville trodd de som leser bloggen gjør det fordi dem ønsker det. Ikke fordi det er viktig å plukke innlegg fra hverandre og latterliggjøre og skrive fæle innlegg om mennesker bak bloggen. Hva er greia her?? Jeg koser meg med med deres innlegg. Kommenterer når jeg ønsker. også om jeg er uenig, men hets er da lavmål?? Her må noen ta seg i nakken og tenke seg om før fingrene går bananas over tastaturet.

        1. Beklager, men da må noen få seg et liv. Må være trasig å leve via andre og sitt alias. Har aldri skjønt greia! Kanskje naiv….

      1. Så interessant at du dukket opp nå, men flott at du underbygger påstanden her for meg, vedrørende insekter: når et insekt forsvinner dukker det opp nye.

    2. Jeg gleder meg over å lese andre sine blogger, legger igjen kommentarer når det måtte skje, men aldri hetsende. Man kan være uenige på en ordentlig måte? Vise respekt? Komme med motargument om så… Jeg liker meg her inne og deler det jeg føler for å dele….
      Lag deg en fin tirsdag 🙂

      1. Jeg har opplevd å bli anklaget for hetsing når jeg har lagt igjen det du kaller motargument. Enkelte vet ikke hva hets er.. men det er generelt mye netthets, det kommer vi ikke unna, så vi må vel bare leve med det.. trist, men sant 🐰🌹

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg