Har du ryggen til virkeligheten?


Oversikt over hvor mange som dør av hva er vanskelig å få nøyaktige tall på. I mange tilfeller kreves obdusering, og gjennom 15 måneder med pandemi ser det ut til at det er vanskelig for de som har med den slags statistikk-kontroll å legge tallene på bordet.

Antall døde etter mottatt vaksine er det mange som etterlyser da det viser seg at det har vært en del. Prøver man søke opp slike opplysninger kommer fremdeles ordene «under behandling». Det kan nesten virke som om disse opplysningene ikke ønskes offentliggjort. Det som derimot påpekes er at disse har dødd etter vaksine, ikke av vaksine. Selv om tilfellene fremdeles er «under behandling». I motsetning til smittetilfellene som blir opplyst som av smitte, og ikke etter.

Det jeg selv synes er slående at på tross av en pågående pandemi så hører jeg mer om kreft og selvmord enn jeg hører om covidsyke. Altså nå snakker jeg ikke media-propaganda, for der handler jo alt om covid, sars, pandemi, smittetall og vaksiner. Det jeg snakker om her er i det private, i eget liv. Gjennom venner, familie og bekjente en har kontakt med.

Snuppen min har selvsagt kjennskap til noen som har blitt påvist covid-smitte da han jobber i akutten og gjennom siste året har vært en av de faste som har jobbet med testingen. Det er ingen hemmelighet at det har vært utbrudd på avdelinger på sykehuset. Men han har ingen bekjente eller kjenner noen som har dødd av covid. Ikke hører vi om noen som vi vet hvem er heller, på tross av at vi bor i en bydel i dette landet som har blitt omtalt som mest utsatt med høyest smittetrykk.

Men jeg selv har en tante og en onkel som har hatt covid, det var helt i starten av pandemien, som noen av de første i Norge. En tilfeldig som vi ble kjent med på Kiel-båten for et år siden fikk påvist smitte, og en venn av familien som er sykepleier og jobbet på en utsatt avdeling. Bare sistnevnte ble syk. Ellers ingen. Ingen jeg omgås/har kontakt med har fått påvist denne smitten, og ingen av disse har heller opplyst om smitte innad familie eller omgangskrets.

Det jeg derimot har hørt om er bekjente som dør av andre årsaker. To begravelser har jeg deltatt i selv gjennom pandemien. Kols og hjerneblødning var årsakene der. Ellers hører jeg om venner og bekjente som er berørte av selvmord og forsøk på selvmord i nære relasjoner. Jeg har fem venner som har blitt diagnosert med kreft under pandemien, og moren til en god venninne har fått kreft og behandles med cellegift.

De siste år er det registrert mellom 500 og 700 selvmord i Norge. Toppåret var i 2018, med 673 selvmord. Året etter var egentlig noe annerledes. Så mange som 650 mennesker tok sitt eget liv. Det tilsvarer nesten to mennesker hver dag.

Igjen for 2020 er ikke fulle tall lagt på bordet. Men i perioden mars-mai 2020 passerte det registrerte 140 tapte menneskeliv av denne årsak. Borte. Selvmord. Da snakker vi i hovedsak unge mellom 25 og 35 år. En sak/rapport jeg leste for noen måneder siden fra en hjelpeorganisasjon, jeg mener det var Redd Barna eller Røde Kors, uttalte at selvmord i Norge var passerte 850. Jeg finner ikke igjen denne saken, så bær over med meg.

Vi kan faktisk forvente oss sjokktall. Altså de av oss som bryr seg om andre ting også enn bare covid, de av oss som foretrekker perspektiv på dagens virkelighet og ikke bare på hva myndigheter og media ønsker man skal fokusere på.

Uansett, 650, 850, 673 eller 700 personer som tar sitt eget liv i dette landet gjennom et lite år er uansett alt for meget. Vi snakker unge mennesker, ikke noen som ligger på «dødens venterom» på et sykehus eller sykehjem og har levd i over 85 år, men personer på 34, 29 og 25 år. Personer som skulle hatt mesteparten av livet igjen foran seg.


Perioden mars-mai 2020 var det 236 såkalte koronarelaterte dødsfall. 44 i mars, 166 i april og 26 i mai. 215 av disse tilfellene er covid19 registrert som underliggende årsak. Snittalder over 84/85 år. Dette er fra «dødsårsaksregisteret» til Folkehelseinstituttet (FHI).

FHI skriver i sin rapport om disse 215 dødsfallene at de (sitat) anser covid19 som den viktigste faktoren som ledet til døden, uten at man kan ikke si noe om hvor mye andre dødsårsaker har bidratt til dødsfallet.

På 15 måneder har Norge hatt 782 coronarelaterte dødsfall, hovedsaklig mennesker over norsk levealder. Snitt levealder for kvinner i Norge er 81,7 år og 76,1 år for menn. Da er det «bra jobba» å bli over 84/85 og dø av covid. Misforstå meg rett.

Det FHI kan fastslå med sikkerhet er at i samme periode som det passerte 140 selvmord blant ungdom og unge voksne, og de registrerte 236 «covidrelaterte» dødsfall (snittalder 84/85 år) så ble det registrert mer enn 2535 dødsfall av kreft.

Covidrelaterte dødsfall er på vei ned, det har flatet ut for leeeenge siden, selvmord er etter all sannsynlighet på vei opp, og antall mennesker som får kreft og dør av kreft.. uff. Hver dag leser vi X antall artikler i aviser og media om antall mennesker som får påvist et virus som ytterst få blir alvorlig syke eller dør av. Folk moraliserer, hater og hetser de stakkarene som forsøker seg på å bare leve bittelitt, beskylder hverandre for å ikke bry seg om hverandres liv og helse. Tråkker på!

Er det ikke nå på tide å sette ting i perspektiv og skifte litt fokus?!!

Link: Støtt Kreftforeningen!

Link: Telefonliste og adresser til profesjonell hjelp vedrørende psykisk helse og selvmord.


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #korona #sars #selvmord #kreft #liv #helse #perspektiv #død #fokus #norge

 

 

8 kommentarer
    1. Hei igjen 😊🌺👍🏻🇳🇴

      Eg tenker som deg her,kan jo si litt om hvordan eg personlig opplever denne tiden.

      Eg kjenner ingen som kjenner noen,som kjenner noen…….som har fått påvist covid19,men eg har som deg flere historier om følgene av pålagte restriksjoner osv.
      En god venn av meg var oppegående,omgjengelig,handyman,kort sagt en sånn person med en personlighet man ønsker å omgås med.Utover høsten i fjor merket både eg og flere venner en gradvis forandring,man fikk ikke tak i han når man prøvde å ta kontakt og de gangene man fikk kontakt,fikk man inntrykk av at han var “ille tilmote” av kontakten.Han isolerte seg helt til slutt og har i dag diagnosen sosial angst,alvorlig grad.
      En god venninne av meg som alltid har,som eg,vært svært måteholden med alkohol,er som oftest enten full eller godt nede i flaska flere ganger i uka.Eg har prøvd å ta dette opp med henne,men opplever at bortforklaringene er mange.
      Eg kjenner personlig to flotte ungdommer,en gutt på 27 og en jente på 24 som har flere selvmordsforsøk bak seg.Jenta gikk det svært ille med da hun,for noen måneder siden kjørte i stor fart (vitneforklaring) inn i en parkert lastebil,hun døde ikke,men er nå hjelpetrengende resten av livet.Et familiemedlem valgte å forlate oss i november i fjor,da han hoppet ut av vinduet i blokka han bodde i åttende etasje,ingen såg den komme,han hoppet dagen før sin 40årsdag.
      I løpet av dette året har en bekjent fått diagnosen kreft.

      Eg vet ikke eg,men noe føles ikke rett…….Som sagt,eg kjenner ingen som kjenner noen som kjenner noen…..som har fått påvist covid19.
      Eller,jo,eg kjenner en som har fått påvist covid19,som seinere viste seg å være bihulebetennelse.
      Det bør ikke være det minste rart at man er svært skeptisk til mye i disse tider.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Uff, mange tragiske skjebner. Enda verre er det at når noen blir fortalt dette, så mistror de eller bortforklarer, for nå er det bare covid som gjelder.

    2. Hvis det er mulig å si, så ser jeg frem til de tallene for selvmord i 2020. Jeg har lett etter de lenge, men finner ingen informasjon om noen tall. Den nullvisjonen regjeringen vifter så flott med har jeg ingen tro på dessverre.
      Jeg har blitt kjent med så mange flotte mennesker siden jeg begynte å åpne meg her på bloggen, men de har så mange triste historier om lite til ingen psykisk hjelp å få. Spesielt siden pandemien startet. Jeg blir trist og fly forbannet.

      1. Nei du finner ikke tall, de holder tilbake, men de passerte visst 850 i slutten av november, begynnelsen av desember. Det var tema da det nærmet seg jul fordi de bekymret seg for julen for da bruker det være verst for de som sliter, og blablabla.. jeg kontaktet FHI fikk svar der, men ikke skriftlig.

    3. Hva som ble ‘spikeren i kista’ for meg angående den vaksinen, er faktisk en YouTube dokumentar ang. Agenda21 der det ble hevdet at de innehold ett eller annet som gjør at folk dør tidligere enn de ellers ville ha gjort. – Altså at de dør av såkalt aldersrelaterte sykdommer når de er typ 77 istedet for 87 eller 97, -hvilket selvsagt aldri vil kunne linkes tilbake til denne vaksinen. Ved å forkorte liv på dette viset, vil de jo gjøre ganske kraftige hugg i befolkningen bare her, -og dette vil lett forgå i den totale stillhet, uten at en kjeft vil reagere på det..
      Ikke sånn å forstå at jeg anser det som sannsynlig, da det er typ 90% sjanse for at det er en ren konspirasjonsteori uten rot i virkeligheten. – Men 10%, 5%, eller 1%, for den saks skyld, sannsynlighet for at dette medfører riktighet, holder faktisk i rikt monn for meg til aldri i livet å ville ta den risken!

      1. Hellige Madonna.. her har jeg gått glipp av noe. Men første tanke er hvorfor? De eventuelle som står bak lever jo ikke evig selv. Hvordan skulle dette gagne dem? Penger.. hvor mye penger trenger de i egen lomme, når man har alt så er det vel ikke mer å trenge. Skal de kjøpe seg hver sin private planet og ha overdådig begravelse på? Fantasien min løper løpsk nå, hahaha.. nei, for meg kom spikeren i kista av det stadige presset rundt det å ta vaksinen, hadde det mest fornuftige vært å ta vaksiner hadde de aldri trengt å bruke alle disse metodene i form av skremsel. Fornuft er rasjonelt. Frykt det motsatte.

        1. Agenda21. Befolkningsveksten/folketallet skal etter sigende reduseres som bare faen innen 2030. -Og dersom noe slikt lar seg gjøre, er det jo regelrett genialt i hht å kunne bidra til dette uten at noen hever så mye som et øyenbryn!..
          Som sagt, er ikke dette noe jeg ilegger all verdens troverdighet, men allikevel nok til at jeg ikke i ville helvete lar meg injisere av den guffa. Mitt resonnement i så måte, er at DERSOM noe slikt lar seg gjøre, så VIL det bli gjort, og OM det noen gang (i vår levetid) skal bli gjort, så er det i anledning C19

          1. Jeg holder meg til D-vitaminer, C-vitaminer, Multi-vitaminer og Sink. Legger i dosetten min hver uke sammen med de andre pillerne mine. Har funket bra til nå, vet ikke om jeg orker leve like lenge som Agenda-folkene, men har planer om å være her en stund til 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg