Halloween de siste årene, og nå. Gode og vonde minner, og nye lages!


Nå er dagen her. Har gledet meg en stund til dette. Utkledningsfest og greier. I fjor vet vi jo hvordan stemningen var på denne tiden. Så da ble det ikke helt som det skulle være. Snuppen min og jeg kledde oss ut og gjorde det beste ut av det, men ellers var det dårlig stemning rundt oss for en Halloween-fest. Ikke for det, vi hadde det jo moro den kvelden. Vi endte med å dra til en kollega av snuppen min, hun hadde «venninnefest», så da vare det bare oss som var i kostymer, hahaha..

Den gang dette Halloweenstyret kom for fullt hit til Norge så var jeg veldig imot. Tigging på dørene, ungdommer som kaster egg på vinduer og sviner til rundt omkring og bruker Halloween som unnskyldning for å vise hvor dårlig oppdratt de er.

Husker dere i 2016 da det poppet opp klovner over hele landet som ikke bare gjorde såkalte rampestreker, men de angrep folk og terroriserte?! Det skjedde også her i Norge, over hele landet poppet drittsekkene opp.

Link: Killer Clowns, på vei til et nabolag nært deg!

Så nei, tigging, knask eller knep og alle de greiene der, det byr meg imot. Det er typisk slike ting som eskalerer uansett faen, og da er det ikke moro. Barn sluttet å gå julebukk, i dagens samfunn ligger det gotterier i godteskuffen i nesten alle hjem til enhver tid i dette landet, så å tigge gotterier hos andre er bare tull. Og disse knepene, når folk ikke har oppdragelse nok til å skjønne forskjellen på en spøk, en rampestrek, en practical joke og hærverk, vold og traumatisering av andre mennesker, da vil jeg ikke ha det.

Men utkledningsfester er moro, sammenkomster med et tema der venner, enten det er barn, ungdom eller voksne hygger seg med god mat, drikke, noen leker, musikk og dans. Det er jo bare moro og bra både for det sosiale liv, vennskap, glede, og folkehelsa rett og slett.


Som sagt ble det så som så i fjor. Og året før var det likeså. Og dette tenker jeg ofte på, og spesielt i dag. Fordi utkledning og Halloween var begynt å bli en tradisjon snuppen min og jeg hadde med et vennepar. Henne en venninne av meg, en av mine nærmeste, og han hennes mann og da etterhvert en god kompis. Men i 2019 da Halloween var så lå hun på sykehuset med leukemi, blodkreft som hun hadde fått av cellegiften de ga henne mot brystkreft. I november 2019 døde hun, og jeg savner min kjære Kari-Anne hele tiden.

Det er Kari-Anne på bildene. Fra Halloween 2018. Hun elsket temafester og utkledninger. Kjempemoro. Så i år har snuppen min og jeg invitert venner hit til oss. Og her blir det Heksegryte, kostymer, drinker, musikk og moro. Så får Kari-Anne være med oss i ånden. Hun hadde likt dette!

Nå skal jeg sette på litt livlig musikk, så er det i gang med litt rydding, gulvvask, pynting, matlaging og utkledning. Ha en kjempemoro lørdag alle sammen!! 🎃


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#helg #moro #halloween #bunnytrash

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg