Frokost på havet og stoppet av tollerne på grensen!

Tidlig tidlig i morges, 06:15 stod snuppen min og jeg opp. Dusjet og kledde oss, luftet jentene og satte fram friskt vann før vi tok bussen til sentrum, deretter toget til Sande hvor vi møtte et vennepar og kjørte videre til Sandefjord og tok Color Line båten klokken 10:00 over til Strømstad.

Frokostbuffet ombord til 229 kroner. Bildene er min frokost, så jeg fikk valuta for pengene og vi koste oss masse. Ikke hver dag man spiser både egg, bacon, laks, sild, diverse oster, gele, sjokoladepudding, gulrotkake, frukt, softis og så videre og så videre til frokost. Og kaffe Mocca. Ikke hver dag en spiser frokosten sin på havet heller. Digg altså!

En runde på tax-free og denslags etter mat og vips så er man i Strømstad og stikker innom de faste stoppestedene, både der og i Svinesund.

Det er fint å dra på tur sånn, særlig når en drar med venner en ikke har sett på ei stund. Da har man jo litt å skravle om da, og så lager man igjen nye minner sammen.

Siste stoppet i Sverige er alltid godtebutikken. Der får vi kjøpt digg til jentene våre og litt sånn produkter til badet. Billig og bra hårvoks der. Artig er det med alle som tar helt av på løsvektgodteriet der. Selv kjøper jeg ingenting slikt, men jeg synes det er artig å ta bilder av det i Sverige. Det er jo helt vannvittig hele opplegget, å dytte dette inn i kroppen. Jeg liker alle fargene jeg, så jeg synes dette gjør seg bedre på bilder, haha..

Noe snacks ble det på meg da, slike poser som man blander i rømme for å lage dipp til potetgull og sånn i helgene er billig der, så jeg røsket med noen slike, en pose ostepop med ekstra ost, og to poser Kina, kan ikke dra fra Sverige uten Kina vett..

Jada, så da har vi fått fylt opp litt her. Hvitost til 59 kr kiloen, kjøttdeig, bacon.. det vi bruker som er betydelig rimeligere å kjøpe der.

Bilen ble full den og vi begynte å kjøre mot grensen. Da vi kom dit var der titalls tollere. Storaksjon. Så da ble vi vinket inn da. Det ble jo det kjedeligste på turen, for disse tollerne er ikke alltid de hyggeligste. De hadde slike pjokker under opplæring, og da måtte vi alle ut av bilen og vekk fra den. Så der stod vi på en plen og pratet med en toller som stilte spørsmål han ikke hadde noe med. Hvem som er kjærester og ikke kjærester og blablabla.. mens tre andre tømte bilen for alt av varer. Vi som strategisk hadde plassert drikkevarer og mat slik at vi hadde oversikt over hva som var hvems, og likevekt i bilen..

Jada, så når de hadde tømt alt så skulle de sjekke under underlaget i bilen. Ekstra nøye når de har pjokker under opplæring. Og når de var ferdig med det satte de alt inn i bilen igjen, så måtte vi kjøre inn i en hall, så måtte vi tømme bilen for alt som var av drikkevarer igjen, og røyk.. puuuh.. masse småflasker og sånn skjønner dere, rusbrus, cider.. whatever..

Nytta liksom ikke å si at vi var innenfor kvoten og sånn og sånn, neida, der stod de med tastetingstene sine og regnet og la sammen ned til den minste centiliter.. men vi var innafor kvota vi da. Så da bar det hjem igjen. Fin tur og nydelig vær, spesielt her i Drammen nå. Summer vibes – så får dem bare stå der på grensa og måle desilitere og centilitere.. skål da folkens (Solo Super på meg i kveld) og ha ei riktig god helg 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#colorline #sande #sandefjord #strømstad #svinesund #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Skjønner at du synes det var utrolig kjedelig å bli stoppa. Det er jo det. Flaks at dere var innafor kvota, hender jo mange bommer litt.
      Men jeg må si, selv om d hadde vært kjedelig å bli stoppa, åkanskje mistet noe om det var litt for mye, så synes jeg det er utrolig bra dem er der, å at dem er nøye. Ikke for å ta oss vanlige folk, men for å ta alle dem som smugler dop, våpen, mennesker og eksotiske dyr, og alt annet pakk vi ikke behøver i landet vårt..

      1. Helt klart enig med deg der, men disse var faktisk ufine og utidige og opptrådte som om de dem tok inn i kontroll er kriminelle. Dét er ikke jobben dems. Hadde dem vært servitører så hadde dem ikke fått ei krone i tips hos meg for å si det sånn, jeg hadde faktisk heller levert skriftlig klage. Men turen var fin den, jeg er mett enda og har bare spist frokost i dag liksom, hahaha.. 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg