Fotavtrykket fikk tankene i sving.

I bloggen «Fotavtrykket» leste jeg her om dagen et innlegg med overskriften «Hva gjør vi når den dagen kommer?» I dette nevnte innlegget leste jeg en hel del som satte tankene mine i sving, jeg liker slike innlegg, bevisstgjøring og denslags. Der er et lite avsnitt som jeg ønsker å sitere her nå, for i innlegget stod det som følgende:

«Forurenset drikkevann er allerede verdens største helseproblem, selv om dette ikke er tilfelle her i Norge, enda, så dør flere millioner mennesker hvert år av forurenset vann. Urent vann er grunnen til 80 prosent av alle sykdomstilfeller i verden, og over 30 prosent av alle dødsfall».

Link: To milliarder drikker forurenset vann (WHO)

Da må man jo spørre, er det ikke rart? Rart at Verdens Helseorganisasjon (WHO) den 23. juli erklærte apekopper å være en internasjonal helsekrise etter bare fem dødsfall og 16 000 rapporterte saker?

Er det ikke rart med alle tiltak, nedstenginger av samfunn, koronasertifikater og vaksinepress i henhold til covid som angivelig har medført 6,5 millioner døde på noe passert 2,5 år?

Mens de 5 765 000 som døde av sult i år er ikke en internasjonal helsekrise. Heller ikke de 2 290 000 som døde av urent vann hittil i år er det. Omtrent ni millioner mennesker dør årlig av sult eller sult-relaterte sykdommer. Det er mer enn av malaria, tuberkulose og AIDS til sammen.

Er det slik at ønsket om å gi vaksiner er sterkere enn ønsket om å gi rent vann og mat?

Noen tanker og innspill?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#fotavtrykket #klima #helse #forurensing #sult #sykdom #covid #vaksiner #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Først må jeg si at jeg blir utrolig glad for å kunne sette tanker i sving. 🙂
      Og så må jeg si at du har et utrolig godt poeng. Hvorfor hører og leser vi så sjelden om de som dør av urent drikkevann og sult? Er ikke dèt minst like ille som div. sykdommer (som covid og apekopper)? Om ikke verre…
      Jeg venter fortsatt på at noen skal gi meg et godt svar. 😛 Glad for at du tar opp tar opp tematikken og stiller spørsmålstegn!

    2. Flotte innlegg og temaer fra begge blogger.. Jeg blir så frustrert av dette. Det er veldig uheldig at man nesten ikke hører om noen av de største krisene. Vi to deler mye tanker og engasjement. Det virker som mange folk bryr seg lite. Og ja, jeg blir litt trist av hvordan media fokusurer og fungerer, og det er mye jeg har vansker med å forstå. Folk er tydelig ulike.. og ja, det er noe riv ruakende galt når apekopper fokuseres mere på, og andre mindre bagateller. Forresten takk for å bli nevnt i ett innlegg, fikk det med meg.

      1. Jo takk du, jeg liker godt fotavtrykket, jeg oppfatter det som mer seriøst en unge mennesker som demonstrerer og legger igjen et hav av søppel når demonstrasjonen er ferdig, eller politikere som reiser med privatfly for å delta på unyttige møter de kunne tatt på Skype. Greit å prøve ha litt perspektiv på ting. Og forresten bare hyggelig, savner deg alltid på blogg når du forsvinner, jeg liker slike innlegg som du ofte tilbyr, og så er du jo alltid hyggelig da 😜

    3. Altså, der er millionar av mennesker som svelt ihjel, og døyr av ureint vatn, kvart år. Likefullt har “eliten” stjole tusenvis av mål med jordbruksland frå fattige bønder i Sør Afrika, og bruker den som fyllplass for gifteg slam frå lithiumgruvene. Dette slammet er fullt av kjemikalier, som renn ned i vatnet og forgiftar det. Dette gjeres i klimareligionens navn.
      Både klimagalskapen og vaksinegalskapen, handler kun om ein ting, at nazipakket i WEF, som har meir enn nok pengar frå før, skal tjena enda meir pengar. At der døyr nokre millioner mennesker i året for at dei skal oppnå det, det bryr dei seg døyten om.
      Alt handlar om pengar og makt.

        1. Ja, du kan så seia.
          Der trur eg det må vera ein kombinasjon av dumskap, egoisme og frykt.
          Dumskap, ved at dei ikkje gidd å setja seg inn i ting, og trur blindt på skremselspropaganda.
          Egoisme, av at dei er seg sjølv nærast, og ikkje bryr seg om andre, berre dei har det greit sjølv.
          Frykt, som konsekvens av punkt ein, og at dei ikkje vil skilja seg ut frå massene.

          1. Eller at hodet ikke tar det inn? Jeg har enkelte ting jeg sliter med å ta inn, slike teknologiske greier som forklares med fagspråk, datapiss, da må jeg være alene og skikkelig tenke for å skjønne. Så kan det være at veldig mange ikke får til å tenke, og derfor ikke skjønner? Uansett, det er trist, alle midler og ressurser som brukes på mRNA-eksperimenter og krig istedet for viktige helseissues.

            1. Det med å måtte vera åleine, og ha ro rundt øyrene for å kunne tenke, det har me felles. Der er allikevel ein vesens forskjell på det, og ukritisk godta alt som kjem frå “eliten”.
              Dessverre, er det dei aller ferraste som set seg ned og undersøkjer kva det er “eliten” snakker om, eller om dei med fine titlar faktisk har den kompetansen som kreves.
              Kven er dr Robert Malone?
              Dei fleste har ikkje eingong høyrt om han.
              Kva utdanning, kompetanse har alle dei som kallar seg klimaforskerar?
              Svært få har brydd seg med å sjekka ein einaste av dei.
              Kva utdanning har leiaren i WHO, som gir han rett til dr.tittel?
              Eg tør vedde på at der er ikkje monge i dette landet som har sjekka, allikevel godtek dei alt som kjem derifrå av helsemessige uttalelsar, berre på grunn av hans stilling og status.
              Ja, det er tragisk at der brukes så sinnsjukt mykje pengar på heilt urealistiske ting, i staden for på helse og mat til trengane. Det er ikkje pengar der er mangel på, men haldningar og vilje.

    4. Hvem vet om det faktisk kan være lagt opp så at C19 -galskapen m/vaksinen i førersetet skal være ment for nettopp slikt som rent vann ved at den er gitt å skulle kverke- og/eller forkorte så- og så mange liv??..
      Det kan nok lyde rimelig søkt, men er det noe jeg har innsett, er det at ingenting kan utelukkes!..

      1. Det er ganske mange som tror at alle som har latt seg injisere kommer til å dø. Jeg er ikke helt der.. men at den ikke er mot, men for noe.. det er et aktuelt tema å snakke om.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg