Første uke ramadan – nå sulter jeg meg!

Hellige kaninmåne for en dag dette ble. Mye spontant og ingenting som planlagt. Må bare beklage til vinnerne av påskemoro, planen var å sende brev og pakke til dere i dag, men slik ble det ikke. Snuppen min og jeg har brukt dagen til å legge planer, og det ble det jaggu resultater av. Gleder meg ekstremt til å gjennomføre de planene, og gleder meg også litt til å dele om det her på bloggen. Anyways, kommer ikke til å sende noe i morgen heller, for plutselig hadde vi masse planer for morgendagen også, som da vil starte litt hektisk, men som etterhvert vil bli avslappende og koselig, satser jeg på, hehe..

Sånn ellers så er jeg på min første uke ramadan, neida, jeg tuller. Altså jeg faster, sånn på ordentlig, første fastedag i dag. Ikke spist en brødsmule, ikke et blåbær, ikke en ostebit, ingenting! Ikke har jeg drukket deilig tassimo-kaffe heller. Og det er ikke sånn tull som ramadan at de sier de faster, og når kvelden kommer så har de et etegilde uten like. Slikt blir for dumt for meg. Hver kveld nå sitter vi på balkongen og ser gjenger med muslimer komme med store kurver og kakefat og besøker hverandre. Kvinner i en leilighet, menn i en annen. Og mannfolka poster på instagram og TikTok hvor de koser seg med feit mat og kaker av alle slag. Hellige kaninmåne disse vet å dekke bord, man ser jo ikke bordet engang for bare mat. Dette kaller de da fastemåneden..

Nei, jeg faster et helt døgn, 24 timer to ganger i uka, blir ikke noe nattmat på meg. Jeg må ned noen kilo, jeg fortalte her om dagen i en bisetning at jeg begynner å bli syk. Så nå er det tut og kjør. Faste funker, skrev litt om det i et innlegg nylig. Etter et par uker blir det 5:2-dietten, da kan jeg spise inntil 500 kcal de to dagene i uka. Ingen overspising de andre dagene, derimot blir det vel mer turgåing. Det heter seg at det blir oppimot 20 grader og sol her fra neste uke. Det motiverer og hjelper!

Ha en fin kveld folkens! 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#faste #ramadan #diett #matvett #vektredusering #bunnytrash #bunny

20 kommentarer
    1. Heier på deg. Dette klarer du helt fint. Flytt fokus fra hva du ikke kan spise til all den gode maten du kan nyte. Er du en som åpner kjøleskapsdøren uten å tenke og putter noe i munne, er et godt tips å fylle en kanne vann og sette foran der hånden automatiske vil gripe. Funker som fjell, jeg vet. Fikk tipset da jeg en periode var nødt til å ta medisiner som ga ulvesult. Da glemmer en å være bevist, og går på autopilot. Men hånden grep jo bare vann og bevisheten funka.
      Satser på at det er noe spennende og gøy dere skal bedrive. Kos dere

    2. 0 mat hadde ikke gått fdoor meg så du er tøff du ,nå står det i boken jeg har om faste att 5:2 dietten tillater kvinner å innta 500kalorier mat 2 dager og menn 600kaloriier ,så du kan spe på bittelitt ekstrra ,det gikk greit med meg i går tror ikke jeg var mye overr 500 men jammen føltte jeg på sult da ,aldri drukket så mye vann før og det merktes foor jeg måtte opp flere ganger i natt :=))

      1. Vet 600 for menn og 500 for damer, men du, hvit fisk som torsk og sei, det er veldig mye mat, altså en halv kilo fisk! Det orker jeg ikke. Bruker sånn 200 gram sei og 200 gram grønnsaker. Holder i massevis 😜

          1. Yupp, så veldig ofte på fastedagene blir det 200 gram hvit fisk 200 gram frosne grønnsaker og en liten dæsj sursøt saus. Det blir under 500 kcal og fungerer lenge 😜

    3. Ingen grunn til å beklage, Bunny 😃! Den som venter på noe fint, vettu 😉..

      Du fikser både faste og 5:2, det viktigste er at du ikke blir syk – og trives 🥰. Sjøl tror jeg på å spise mest mulig rein mat 👌.

    4. Faste kan være bra for helsa, om man gjør det riktig, og du har jo god erfaring med 5:2-dietten fra tidligere. Lykke til! 🙂 Jeg er på sjokoladeavrusing! Tøffe tak 😜

    5. Fasting og 5:2 dietten har jeg skikkelig troa på. Må også i gang, noen kilo for mye og det er ikke trivselsvekt jeg er på nå for å si det sånn. Ha en fin dag 20 grader? Her?!

    6. Ja, den vårlege slankinga er i gong 😜.
      Heldegvis er der ikkje så mykje som skal av i år, men ein 5 – 6 kg bør vekk. Og så vonar eg at eg får på meg bunaden til 17. mai i år.
      I fjor gjekk det berre nesten 😏.
      Lykke til med prosjektet 😊. Tenkjer du fikser å nå målet 😊.

      1. Takktakk! I bunn og grunn skulle det ikke være fastsatt våren å justere vekten, men jeg ramlet helt av, så denne våren kan det godt kaldes slanking, for denne gangen er det såpass mye som skal bort. Er vel flest antall kilo siden den gang jeg først tok ordentlig grep. Lykke til med å komme deg inn i bunaden, alltid ønsket meg en slik, men det får bli med det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg