Føkka sosiale medier (blogg, FB, messenger)!

Etter å ha slitt i en uke med bloggen min, fikk jeg endelig i går til å legge ut et nytt innlegg. Jeg fikk lagt ut link på Facebook, og var fornøyd med det. Så støtte jeg på nye problemer.

Jeg fikk noen meldinger på messenger. Blant annet fra ei venninne og fra snuppen min som da var på jobb. Jeg prøvde å svare, flere ganger, men det gikk ikke. Meldingene mine ble ikke sendt ut. Messenger blinket og var helt rar. Innimellom kom det opp varsel at jeg ikke var tilkoblet internett. Men det var jeg jo. Alt annet fungerte som det skulle, men som sagt ikke messenger. Så da fjernet jeg messenger appen min på mobilen, og installerte den på nytt.

Når jeg reinnstallerte kom det opp at jeg måtte skrive passord. Så det gjorde jeg. Siden messenger er tilkoblet Facebook kom det opp at jeg måtte logge inn på nytt der også. Så det gjorde jeg. Med en gang jeg var innlogget Facebook kom det opp et varsel at jeg er blitt blokkert i 7 dager fordi jeg skal ha lagt ut noe som er i mot Facebooks standarder. Det stemmer ikke, og jeg tenker at det er skjedd noe teknisk feil da jeg måtte reinnstallere messenger og logge meg inn på nytt på Facebook.

Jeg sendte en melding til Facebook og forklarte, og da den ble sendt fikk jeg opp at de takket for tilbakemeldingen. Det var autosvar. Enda har jeg ikke fått noe ordentlig svar, og jeg er enda blokkert. Jeg tror egentlig ikke de gjør noe med problemet. De lar nok det bare gå sin gang, og om en uke blir blokkeringen opphevet. Men dæven så irriterende!!

I dag er det blitt slik at sosiale medier er vårt sosiale samfunn. Det er slik vi kommuniserer med familie, venner, bekjente og så videre. Vi bruker nesten ikke ringe hverandre eller sende SMS. Det er faktisk en del i min omgangskrets jeg ikke har telefonnummer til engang. Har liksom ikke tenkt på å spørre etter det, for vi bruker jo Facebook/Messenger hele tiden uansett. Så på grunn av tekniske feil ser det ut til at jeg stadig blir utestengt fra 2018s sosiale samfunn. Det er føkka. Det at jeg ikke engang får sendt private meldinger i innboks, det er jo helt idiotisk slik jeg ser det.

Jeg synes at de som står bak og styrer disse sosiale mediene som FB, Blogg.no og messenger burde ha en mer kompetent kontroll på dette. Ihvertfall bør Facebook og messenger ha bedre support, altså mer tilgjengelige hjelpetiltak- personer når slike ting skjer.

Det er hva jeg mener, hva mener dere?

Følg Bunny Trash på Facebook: https://m.facebook.com/groups/338375326358445

#blogg #messenger #facebook #sosialemedier #samfunn #kontakt #tekniskeproblemer #blokkert #support

6 kommentarer
    1. Sååå enig med deg!!! Min messenger oppdateres ikke likt. Jeg kan sitte med pc og tlf, og mld piper inn på tlf men får de ikke når jeg oppdaterer siden på pc og motsatt. Hvis man kommenterer andre sine innlegg på blogg.no nå, så får man ikke varsel når folk har svart på dine kommentarer… Jeg begynner å lure på om de samme “support”-folkene jobber både for facebook og blogg.no…

        1. Hadde det ikke vært for at jeg fortsatt har siden din oppe nå, så hadde jeg ikke visst at du hadde svart… Man får varsel når noen kommenterer dine innlegg, men ikke hvis man har kommentert andre sine og vedkommende svarer… *frustrert over hele greia*

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg