Flakset litt rundt i Tønsberg, Bombay Tandoori Indisk Restaurant!

Nå er snuppen min og jeg vel hjemme igjen etter en liten tur i Tønsberg. Vi har vært og flakset litt rundt i sentrum og shoppet litt der, og spist god indisk mat på restaurant Bombay Tandoori.

Øverste bildet er den legendariske pynten når en ankommer Tønsberg og går fra stasjonen til Farmanstredet shoppingsenter. Jeg shoppet ikke noe særlig, men snuppen min fant seg ei flott jakke, og noen «skjønnhetsprodukter», hehe.. jeg kjøpte 8 bling-kors som dere ser på bildet.

Etter en fin liten shoppingrunde som vi avsluttet på Vinmonopolet hvor vi kjøpte ei flaske Italian Spritz, så gikk vi videre til en restaurant vi har vært på maaaange ganger. Bildet over er hvor man går inn. Koselig da!

Det er enda jul i Tønsberg, og det var veldig koselig. Det var også jul inne på restauranten. En stund siden vi hadde vært der nå, så i dag var det ekstra digg synes jeg. Ikke bare på grunn av julepynten da, men den helt fantastiske maten.

Under her har jeg tatt bilde av ei ørn inne på Bombay Tandoori Indisk Restaurant, tenkte den passet fint til Frodiths utfordring (intern bloggergreie) i dag siden dagens stikkord er flaks, og ørner flakser jo. Snakk om flaks!!

Anyways, jeg bestilte min faste rett på Bombay, nemlig Maharaja som er en kombinert «thal» indisk rett. Den består av kylling, lam, kebabkjøtt og innbakte scampi, servert med ris og tre forskjellige sauser. Denne er helt fantastisk, og det er kun akkurat her jeg har funnet denne retten. Snuppen spiste Indisk Mixed Grill. Vi delte et Garlic Naan, her er det mer enn nok mat!

Fulltreffer som alltid, jeg tok nanbrødet og brukte som «slikkepott» for å få med meg alt av alle tre sausene. Jeg kan love dere at der var INGENTING igjen etter meg. Ikke et eneste riskorn engang, nammenammenamm..

Gode og mette var det tid for å flakse seg med toget hjem igjen. Tiden flakser og flyr når man koser seg. Virkelig ikke måte på. Under ser dere en juletrelignende sak i Tønsberg, flott da, de har ikke stresset med å pakke ned julen i den byen.

Vel framme i Drammen var det en tur innom Kiwi for å handle småting vi trengte til langskapet og kjøleskapet. Og en appelsin til Italian Spritzeren vi kjøpte på polet i Tønsberg. For i morgen er det slik at vi skal kose oss med masse digg og drinker på balkongen her. Nå er vi altså hjemme igjen, på sofaen og koser med jentene våre. Ferdige med å flakse for i dag. Riktig god helg alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#tønsberg #bombaytandoori #indisk #vinter #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. Så koselig runde i Tønsberg, flott by som jeg liker godt og koselig med snø og julepynt.
      Maten ser utrolig god ut. Godt å hygge jeg slik – det må jeg si var en flaksende fredag og flaks at toget var i rute…

      1. Ti minutter forsinket begge veier, helhetlig sett er ikke det så verst, og veldig verdt det, for dette var helt toppers tur, namm 🥰🐰

    2. det var en koslig tur ,og så koslig med julegater ennå ,men i morgen er det 20 dags jul så tipper dei begynner å plukke ned da :=) deilig mat selvom att jeg ikke har smakt den ,men den såg innbydende ut

      1. Da var det jo flaks at vi dro dit i dag. Det gjør seg virkelig med disse lysene i mørket. Åååå, Indisk mat er nydelig, og Maharaja er mer enn nydelig, nammm.. 🥰🐰

    3. Ja, nå har du kanskje flakset fra deg for helgen? Flakse må man bli ferdig med, blir så sliten i armene etter hvert 😂Det hørtes ut som fantastisk fin tur. Flaks? Eller bare vel fortjent! 😁

      1. Vel fortjent, men flaks at der var ei ørn inne på restauranten som passet til utfordringen. For jeg så ikke en eneste levende fugl som flakset på hele turen 😳🐰🤪

    4. Det er så god mat der, jeg spiste der mye før. Og ja Tønsberg har alltid vært litt ” trege” med å få ned pynten, et år for mange år siden husker jeg at de fikk kritikk fordi lysene kom opp i Oktober og ned i slutten av Januar. Men det er jo veldig koselig da.

      1. Elsker akkurat den retten på Bombay, har liksom funnet hver sin rett på forskjellige indiske restauranter. Safran indisk restaurant her i Drammen har den beste Mixed Grill, Bombay indisk restaurant i Tønsberg har den beste Maharaja, Jaipur indisk restaurant i Oslo har den beste Mango Lam, India Gate i Bergen har den beste Mango Duck, Jewel of India i Oslo har den beste Chicken Chettinad.. osv 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg