Fjordline nekter å refundere penger dem skylder sine kunder!


I dag er det en måned siden jeg skulle foreta en tur med Fjordline båt fra Sandefjord til Strømstad. Jeg hadde i god tid betalt for buffét for en gruppe som skulle spise og hygge seg på båten før en handletur i Sverige. Dagen før, altså 14/3 ble turen kansellert.

Det har ikke vært hyggelig denne måneden hverken i Norge eller resten av verden. Det har heller vært trist å leve i denne uvissheten, og jeg har medfølelse og respekt for at bedrifter og arbeidsplasser har nedgangstider, opplever økonomisk press og arbeidstakere har blitt permiterte. Med det sagt så vil jeg også legge til at jeg har ingen medfølelse eller respekt for hvordan Fjordline håndterer dette.

Turen ble kansellert, greit nok det har jeg forståelse for. De måtte jo det. Men videre fikk jeg ingen informasjon fra dem. Refusjon for alt jeg har betalt har jeg krav på.

Etter en tid sendte jeg email til Fjordline. Der fikk jeg svar at de bekrefter at beløpet vil bli refundert, at det vil ta litt tid, og at de prioriterer først de tre første kansellerte dagene. Som nevnt så var turen jeg hadde betalt den første datoen.

Etter litt fikk jeg ny melding fra dem at de kunne ikke se at jeg hadde betalt for reise og buffét for meg og mine venner. De prøvde seg virkelig, selv om jeg hadde oppgitt bookingnummer. Da sendte jeg dem kopi av kvitteringen, hadde jeg ikke hatt den så hadde det vel (om mulig) blitt enda mer krøll. Da de fikk kopi av kvittering fra meg fikk jeg tilbake akkurat den samme meldingen som jeg fikk første gangen, at beløpet vil bli refundert, at det vil ta litt tid, og at de prioriterer først de tre første kansellerte dagene.

Så gikk det litt tid, refusjon uteble, og jeg bestemte meg for å ringe dem. Hun som svarte meg unngikk å svare på spørsmål, hun bare leste opp akkurat de samme ordene som står i emailene. Jeg presiserte at jeg ventet på refusjon for den første datoen, og at de virkelig burde ha ordnet det da de selv påstår at de prioriterer de tre første datoene først. Dama gjentok akkurat det samme igjen, sitt standard svar, som en papegøye. Jeg ga meg ikke, og hun kom da med at jeg måtte skjønne at «på grunn av denne pågående krisen». Greit. Vi avsluttet, og jeg bestemte meg for å vente litt til.

Men så kan man begynne å undre seg over hvilken ‘krise’ Fjordline opplever? De har faktisk masse og økende trafikk med trailere og frakt av mat, næringsprodukter og så videre mellom land og byer. De har også konkurranser og giveaways på Facebook og internett for PR og omdømme. De deler ut gratis her og der, men å bare yte litt god kundebehandling og service til deres betalende kunder, det er tydelig nedprioritert. De er ikke særlig gode på PR, for når jeg nå har fått nok og tar til orde, så er jeg ganske sikker på at flere også vil gjøre det.

I dag sendte jeg ytterligere email til Fjordline da det nå er gått over en måned. Igjen fikk jeg deres standard svar, og at de har stor pågang og håper på forståelse.

NEI, de får ingen forståelse fra meg når de holder på slik. Man blir behandlet dårlig og får direkte løgner servert. Hadde de prioritert refusjoner for de tre første kansellerte datoene så burde jeg hatt pengene mine på konto for lenge siden, for jeg hadde betalt for den første datoen. Det vil faktisk si at de ikke har betalt refusjon til noen av sine kunder, og det virker som om de ikke har til intensjon å gjøre det heller.

Hadde dette vært kun én enkelt billett for turen over for meg så hadde jeg ikke brydd meg mer. Men dette var for en gruppe mennesker, og ikke bare for overfarten, men for middager også. En betydelig sum for meg som lever av minste uføretrygd. Ikke fikk vi eller jeg handlet i Sverige heller, noe som berører økonomien betydelig også.

Dette er bare utidig, respektløst, uprofesjonelt og uakseptabelt fra Fjordline!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#corona #korona #covid19 #fjordline #kundebehandling #service #refusjon #refusjonssvindel #svindel #norge

8 kommentarer
    1. Noe å klage over også! Finnes verre ting man kan klage over i denne tiden man er inni.
      Refusjoner tar tid per idag, og det gjelder over alt. Så da må man bare godta det istedenfor å klage. Finnes folk som har det verre enn DEG akkurat nå

      1. Og jeg har heller ikke sagt noe annet. Men rett skal være rett, og man behandler folk på en ordentlig måte uansett. Med din kommentar her, så burde i hvert fall ikke du åpne munnen din med å kritisere andre. Du trenger ikke prøve å hevde deg med å være bedre enn meg eller noen andre, for det er du virkelig ikke. Sitte på nett å kritisere noen som ikke har gjort deg noen ting, har du ikke bedre å gjøre? Skjerp deg!!

    2. Enig! De burde i det minste være kundevennlige og gi informasjon man kan forholde seg til. Refusjoner kan ta tid, men detaljene i det du skriver tyder på dårlig drifting. Slik skal det virkelig ikke være. Fjordline bør gå ut og beklage, også til de enkelte som har opplevd som deg.

    3. Har opplevd det samme har ventet i 5 uker på refusjon på kansellert billet, for 3 uker siden sendte jeg en mail, jeg venter fortsatt på svar, er det dette de kaller kundeservice så er jeg ferdig med å reise med fjordline for godt

    4. [Ja, da hadde vi jaggu en representant for ‘corona-politiet’ med oss også! – Utrykningsangiveriet, om jeg har lest vedkommende riktig..]

      Til tross for å ha blitt underrettet om forekomsten av mennesker som ‘facer’ langt alvorligere problemer enn oss nordmenn øverst i kommentarfeltet, tillater jeg meg like fullt å slå et slag for luksusdyrets rettigheter til å fremme sine ubetydelige issues.. Her er jeg nemmelig rimelig sikker på at de går ‘all in’ for å trenere tilbakebetalingene så til de grader for at så mange som mulig skal falle av lasset, en etter en, for da å få beholdt så stor del av disse pengene som mulig. Herregud, betaling uten utført gjenytelse innebærer jo intet mindre enn en 100% fortjeneste! Jeg hadde reagert som deg, for aldri om jeg ville klart å slå meg til ro med å ha blitt manipulert på en slik måte! Antagelig ville jeg gått helt i ‘vranglås’, hvorpå jeg hadde kjørt det til høysterett, om så var (hehe)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg