Fasten fortsetter, ny blomsterhylle og bilde før/etter faste!

Det er greit å ha noe å ta seg til, både fysisk og psykisk, når en faster og ikke spiser noe mat et helt døgn. Nå er jeg på andre uke hvor jeg har to fastedøgn i uka uten inntak av mat, eller drikke med kalorier. Det hjelper jo at det er blitt vår for fullt nå, og en lettere kan bevege seg utendørs. Siste dagene har jeg vært mye ute, og nå har jeg fått krykkene mine i hus etter å ha vært på utlån, så da har jeg de å lene meg på hvis det skjer noe med beina. Det kjennes ut som om leggene skal eksplodere, det er smertefullt altså. Men etter lufteturen med jentene i morges eller formiddag fant jeg ut at jeg måtte bevege meg litt mer for at leggene ikke skal stivne.

Så da gikk jeg ned til Bangeløkka, der ligger Jysk. Jeg har vært på utkikk etter den mest riktige blomsterhylle å investere i for å ha på balkongen her, for å få utnyttet litt mer plass. Og i dag fant jeg det beste alternativet som ikke innebærer en tur ut av byen, eller hjembestilling via nettet hvor leveringen er dyrere enn selve hyllen. Så har da gått hjem fra Jysk, og med det fått rundt 7 kilometer til beins i dag. Det får holde. Jeg har også nå skrudd sammen denne hyllen og har meg en liten pause før jeg må begynne å flytte på og styre med planter og så videre for å få hyllen på plass der den skal være.

Hvorfor jeg faster? Jeg var på et tidspunkt ganske så stor, og med diverse diagnoser og sådan stod livet på spill. Jeg fikk trening på resept, var på vanlig trenigssenter med PT og så videre. Prøvd forskjellig. Da jeg prøvde dietten 5:2 funket det for meg og jeg reduserte vekten med 28 kilo på rundt 7 måneder, og fikk en stor helsegevinst. Jeg går lett opp i vekt på grunn av stoffskiftet og diverse, så første par årene justerte jeg vekten med noen uker innimellom på 5:2 dietten. Men fra sommeren i fjor har det sklidd ut. Omstendigheter fjernet motivasjonen, og med det baller det på seg iht andre sykdommer. Nå er jeg i gang med 5:2 igjen, men siden vekten har gått opp såpass som den har, så spiser jeg ingenting de to dagene i uka, istedet for et måltid de to dagene. For 5:2 dietten er egentlig slik at en to dager i uka holder seg under 500 kalorier. Disse to første ukene har gått superbra. Det virker nesten lettere ikke spise i det hele tatt de to dagene i uka, fremfor å spise litt.

Det var en kort oppsummering for eventuelle nye lesere her på bloggen. Slik må det bli noen ganger, «hakk i plata», eller gjentakelser, slik at folk skjønner hva her er snakk om. Nederst her ser dere før og etter bilde etter prosessen jeg her snakker om. Nå skal jeg fikse ferdig på balkongen og få min nye hylle på plass. Fasten fortsetter og jeg jeg gleder meg til å spise noe godt i morgen. Da er det helgestart. Jeg faster tirsdager og torsdager, selv om det ikke er noe problem når man er kommet i gang, så liker jeg å kose meg i helgene. Takk for titten folkens!!

Ha en nydelig kveld 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#diett #slanking #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
      1. Yupp.. det er vel fordi at man har hørt at man blir grinete av å gå uten mat, det er egentlig bare en psykisk greie – its all in your head 😜

      1. Takk Solliv, koselig å se navnet ditt. Blomsterhylla ble fin den, fikk litt større plass her samtidig som jeg fikk plass til flere planter 🥰🐰

    1. Flink du er 🤩 jeg har også lyst til å starte på den 5:2 dietten, høres veldig bra ut. har det samme problemet som deg med stoffskiftet.

      1. 5:2 anbefales ikke til folk som ikke er overvektige, det er ikke nok at man synes selv man har litt for mye. Er din BMI 25 eller mindre så får du heller bare prøve å bli litt mer aktiv hvis du skal redusere litt vekt. Hoppe tau i 5 minutter om dagen kan utgjøre mye 😜

    2. Du står på 🙂 Jeg skal ut å løpe igjen i morgen. Og trene styrke på søndag, for da skal det bare regne. I morgen får jeg selskap med Ingrid som jeg trener på senteret med, i løperunden også 🙂 Jeg skal ikke ned i vekt, eller blir superwoman. Skal bare prøve å holde meg i litt form så jeg klarer å holde meg “oppreist” etter fylte 60 også liksom 😛

      1. Jeg synes du er superwoman uansett jeg, stå på! Jeg må ned i vekt, muskler og denslags kan andre ha, bare jeg får puste 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg