Facebook har visst noe imot tallet 2!

I går kom jeg hjem fra Berlin. Snuppen min og jeg var der for første gang nå. Det var en julegave fra han, en alle tiders julegave må sies. Jeg skrev ingen blogginnlegg mens vi var i Tyskland, og jeg var veldig lite på sosiale medier. Jeg var noen «snarturer» innom og postet noen få bilder. Ellers hadde jeg liten tid til annet enn det som opptok oss i Berlin, hehe..

Vi kom hjem rundt 18:00 i går ettermiddag. På hjemturen postet jeg to ganger noe på Facebook. Først et bilde fra Berlin, med tekst om hvordan vi har hatt det og hva vi gjorde de dagene og kveldene der. Og en post med en Madonna-reklame om hennes kommende nye album.

Etter vi kom hjem postet jeg to ting. Først tallet 2 (klokken 19:46), deretter et ansiktsbilde av meg selv (klokken 20:50). Neste gang jeg skulle logge meg på Facebook, sent på kvelden, så var profilen min blokkert..

For å få åpnet profilen min igjen måtte jeg besvare masse spørsmål og få nytt passord. Når jeg da var inne igjen så gikk det bare minutter så fikk jeg varsel om at jeg hadde postet noe som var i strid med Facebooks standarder.

Som flere av dere vet så har jeg fått en del problemer med Facebook etter å ha delt blogginnlegg som er kritiske til innvandring og islam. Jeg har blitt blokkert fra Facebook i 24 timer noen ganger, tre døgn andre ganger, og noen ganger én uke. Sist gang jeg ble blokkert én uke besvarte jeg med å deaktivere kontoen min den uken. Når karantenen var over aktiverte jeg kontoen min igjen og oppfordret andre som blir blokkerte og satt i karantene til å gjøre det samme. Etter det har Facebook «herjet» vilt med meg.

Forrige gang jeg ble blokkert var i 24 timer. Blokkeringen ble til midt på natten mens jeg sov, jeg hadde ikke vært aktiv i det hele tatt. Og i går var det altså et problem at jeg hadde skrevet tallet 2 i mitt statusfelt.

Grunnen til tallet 2 var at i går postet mitt store idol Madonna på sosiale medier at hun skal gi ut sin nye singel onsdag 17. april, da altså om 2 dager. Min status handlet altså om starten på den nye Madonna «era». The «Madame X» era.

Nettopp nå postet jeg tallet 1, for nå er det bare 1 dag igjen. Så får vi se hva Facebook sier til det!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#blokkering #karantene #sensur #facebook #standard #madonna #newsingle #new #single #medellin #maluma #newalbum #new #album #madamex #newera #new #era #music #magic

 

2 kommentarer
    1. Du må prøve å huske hva facebook egentlig var. Facebook var en bitteliten nettside som ble brukt av en håndfull studenter på èn skole i USA. Facebook var ingenting og alle klarte seg fint uten.

      I år 2000 så fantes ikke facebook og alle var fornøyde og klarte seg fint uten. Spol frem til 2019 og folk er fullstendig gale. “Facebook blokkerte meg! Jeg vil ha tilbake kontoen min! Hvordan våger de! Jeg har ytringsfrihet! Bla bla bla!!”.

      Jeg har ingen facebook konto. Fordi jeg er ikke en 13 år gammel jente som skriver dagbok på internett. Og verden spinner fortsatt, jeg merker ikke noe negativt. Fordi jeg trenger ikke facebook. Jeg har aldri trengt facebook og jeg kommer aldri til å trenge facebook. Fordi det er en ubetydelig nettside hvor folk legger ut bilder av middagen og ungene sine. Hvem pokker trenger det? Dere som blir fullstendig gale når facebook kødder med dere; Dere må prøve å huske hva facebook er. Facebook er ikke livene deres, facebook har ingen betydning, facebook er en bitteliten ubetydelig detalj. En drittunge i USA laget en nettside og dere lar den nettsiden ta over livene deres. Jeg klarer ikke annet enn å le av alle som nå om dagen raser over facebook. Facebook irriterer dere, men dere må ha facebook…. Dere oppfører dere som barn.

      1. Du er veldig nedlatende, kanskje du er 13 år? Hvem vet, du poster jo anonymt, er vel en grunn til det. Facebook var lite og ubetydelig, men i dag er det største sosiale media vi har, så da er det irrelevant hva som har vært, vi lever i nåtiden. Vi er ikke hulemennesker eller eremitter som gjemmer oss bort som om vi har noe å skjule. Facebook er i dag den største og beste måten å formidle nyheter og budskap på, også politiske budskap. Slik det er i dag bedriver Facebook en venstrevridd propaganda der de sensurerer nyheter og budskap fra den andre siden. I skrivende stund er det blitt en stor sak fremdrevet av britiske Tommy Robinson og norske Per-Willy Amundsen. Folk blir lurt av venstrevridd propaganda, de blir servert fake news om innvandring, økonomi, kriminalitet og andre viktige saker som har stor betydning for vårt samfunn. Så at du velger å leve i din egen lille boble blir din sak, så kan vi andre påpeke og gjøre noe med at verdens største samfunnsplattform er partisk og korrupt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg