Et liv uten penger!


Nei, så ille har jeg det virkelig ikke. Jeg har liksom «penger» på konto, så derfor bruker jeg kort. Slik er det i dag. Forsovet synes jeg det er greit, men nå vet jeg ikke.

I dag tok jeg bussen inn til sentrum for å handle sekker med hundemat og samtidig få med litt fra polet. Er så heldig å ha blitt invitert i 40-årslag. Det blir moro.

Bussen betalte jeg med Brakar-app som går via Vipps-funksjonen. I sentrum gikk jeg først til polet for det er lengst unna. Tok det jeg skulle ha, og betalte. Derfra gikk jeg til McDonalds for å få meg noen Chilli Cheese og ei brus å kose meg med da sola plutselig stakk frem. Vi snakker 5 minutter fra kassa på polet til McDonalds. Der forsøkte jeg tre slike skjermer hvor man bestiller selv det en skal ha. Samtlige skjermer avviste både bankkortet mitt og kredittkort fra Norwegian. Så da gikk jeg i kassa og bestilte der, men der også ble kortene mine avvist!!

Delt holdt på å rakne for meg!!

Så da var det bare å roe ned med en røyk i sola, telle til ti og synge Ave Maria og be fadervår. Så var det å forsøke å kjøpe hundemat, men det var jo bare å glemme.

Jeg var veldig klar for å skjelle ut noen, både Ole-Ivars, Gammel-Erik og Jehovas Vitner. Men ingen var tilstede, ingen å skjelle ut. Skulle ta bussen hjem, men fikk da opp at jeg må ha ID-brikke, og det har ALDRI hendt meg før. Hallo, 13 kr. Så da var det bare å begynne gå hjem, noe jeg ikke var i form til egentlig. Jeg tok bussen til sentrum fordi formen min ikke er som den skal. Jeg har noe fatique-greier som kødder med meg innimellom, vanligvis bruker jeg gå begge veier hvis jeg ikke har for mye å drasse på. Vi snakker 4 km hver vei.

Men så joda.. tuslet meg hjemover, så bestemte jeg meg for å stikke innom Europris for å kjøpe Dentastix til jentene. Prøve kortene mine en siste gang. Yess, det funket!!

En gang var jeg i Oslo. Dette er mange år siden, men opplevelsen er uforglemmelig. Den gang hadde jeg bare et eneste kort, det satte jeg inn i minibanken til Fokus Bank midt på Karl-Johan. Så stjal denne minibanken kortet mitt! Den gang raknet det for meg, måtte sitte i Oslo på busstasjonen og vente hele natta til dagen etter og banken åpnet. Så måtte jeg faktisk krangle til meg kortet mitt, det var en jobb i seg selv. Jeg husker jeg var helt utmattet da jeg endelig fikk kortet mitt. Det er fælt å være utenbys og slikt skjer.

I dag fikk jeg helt Déjà Vu. Jeg sto i sentrum og forestilte meg, hva om jeg hadde tatt meg en dagstur til Oslo, Hønefoss eller Tønsberg. Fy faen!! Hva er oddsen for at flere kort bare slutter å fungere?? Alle andre fikk bruke sine kort, men ikke jeg. Kort fra forskjellige banker. De mener man skal slutte å bruke kontanter, men fremover nå må jeg begynne med kontanter. For å være sikker må jeg ha noen kroner på meg så jeg vet at jeg kommer meg hjem når dagens moderne og rattatta-kjørte teknologi IKKE fungerer som den skal!! 😡

Kontanter må aldri avskaffes!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bankkort #minibankkort #kredittkort #penger
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg