Er havnet på feil side for tiden.

Ikke helt med for tiden, hverken når det kommer til bloggen eller irl, so to speak. Det henger et mørke over oss her nå, litt frykt, litt angst – ganske mye egentlig. Bare skribler her nå for jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til. Er i en situasjon som er utenfor mine hender, kan ikke gjøre annet enn å vente. Vært slik noen dager nå, men i dag er det verst. Hvert minutt føles som timer. Vil ikke fortelle akkurat nå hva det handler om, men er langt ifra det beste humøret.

Hadde egentlig tenkt at jeg skulle bruke tid på Hageland og denslags for å få tiden, dagen, til å gå. Men her snør det tett, bussene går ikke sine faste ruter, det er shuttlebusser, mellomstopp og ventetid på hvert stopp. Det blir bare irriterende, noe som ikke er bra når humøret allerede er på feil side av skalaen.

Leste en artikkel her om dagen, en eller annen såkalt influencer som syntes det er så dumt at alle i «Hver gang vi møtes» forteller bare triste ting, om det er slik at alle artister bare har hatt det fælt. Finner ikke igjen den artikkelen, men jeg tenker at vi mennesker kan være mer tilstede for hverandre hvis man deler når man ikke har det bra, at man kan få mer forståelse for hverandre. Når det kommer til musikk, kunst, hobby, så er det måter å uttrykke seg på, bearbeide og formidle følelser. Det er en vei å gå i tøffe tider.

Noe av den beste musikken som er laget, de mest fantastiske kunstverker, er laget i «mørket». Det er ofte slik at kunst laget i tunge stunder med sterke følelser er hva som gjør mest inntrykk og beveger oss andre.

Men slik er det, hvis noen forteller at man har det veldig bra, så vil man bli kritisert for å skryte, hvis man forteller om at man har det kjipt, så blir man kritisert for å synes synd på seg selv og at man ønsker sympati. Ovenfor enkelte gjør man feil uansett.

Selv blir jeg veldig lei når folk gjentar og gjentar om diagnoser de har, og ustanselig skyver problemer foran seg, skylder på sykdommer hele tiden, stakkars meg, meg, meg, eller motsatt, hele tiden maler glansbilder, se på meg, meg meg. Vi vet alle sammen at livets reise er som en berg- og dalbane. Vi mennesker har gode dager OG triste dager. For å oppleve glede MÅ man ha det trist innimellom, og for å oppleve sorg MÅ man oppleve kjærlighet. Farger både den ene eller andre veien gjør at alt ikke bare blir grått og monotont hele tiden. Så nå går jeg tilbake og velter meg i tristheten, mens jeg venter på gleden.

Stå dere vel folkens!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#trist #tearsinheaven #ericclapton #bunnytrash #bunny

19 kommentarer
    1. Hei Bunny 🙂Takk for ærlig innlegg, det trenger vi. Flere skulle tørre sette ord på følelser uten at der blir vare buhu det er så synd I meg. Vi må tørre ta imot når noen er ærlig å seier at dagenr ikke er helt super. ikke bare kaste oss over dem “å fikse” dem. At vi har to ører og en munn tenker jeg er et poeng. To øyne har vi og. Vi kan se hverandre om vi bare åpner øynene for det.
      Jeg heier på deg og ønsker deg en bra dag 🥰

      1. Det med to ører bruker jeg si til folk, jeg er veldig mettet på folk som skal ha alt til å handle om dem, hva som skjer med andre er uinteressant. Energityver, de får finne noen andre som orker, bruker heller energien min på de som trenger medmenneskelighet fremfor oppmerksomhet 🐰

    2. Kjære Bunny, jeg sender deg en varm støtteklem, og håper at du får noen gode dager fremover. Det er ikke like artig å ha det som dette men jeg er sikker på at du kommer sterkt ut av det. Uansett. Ta vare på dere selv,

    3. Veldig viktig med balanse i livet både den ene og andre. Og hverdagen er jo ulike fra hverandre. Mye som skjer.
      Veldig fin sang som berører hjerte.

    4. Jeg synes det er veldig ålreit å lese om folks tunge perioder. På sosiale medier er det som regel det perfekte liv som presenteres,og det blir ensidig. Jeg bruker også musikk som ” livredning” i tunge perioder. Håper det går bra med deg 🥰

    5. Hvis vi aldri skriver om at vi har det tungt, så kan jo andre tenke at ” er det bare jeg som har det tungt, og som sliter, som ikke takler alt livet byr på med positivitet og humør?”

      Så noen ganger er det “godt” å lese at andre også har slike dager. Ikke fordi jeg synes det er godt at de har det, men godt at de tør å si det.

      Takk for at du deler også det. Trenger ikke skrive hva og hvorfor, men ingen dager er like. Og her veksler det mye også for tida, og det er greit å prøve å finne en balanse i alt, også i det man deler på blogg etc.

      Livet er en dans på roser, og rosene kan ha mange torner som smerter og blander seg inn i gleden.

      God klem til deg <3

      1. Jeg tror vi alle vet at ethvert menneske har tunge tider innimellom uten at vi trenger å lese om det. Men skjønner godt hva du mener å si, og jeg er enig med deg. Jeg tenker at jeg vil heller bare være ærlig å si hvordan ting er, istedet for å «male bilder». Jeg foretrekker ærlighet fremfor konstruerte virkeligheter, det er alt for mange som kommer med forestillinger og bullshit, jeg liker ekte folk som er ekte om hvem dem er. Fake er ikke for meg. Takk for gode ord Heidi, ha en fin søndag 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg