Er du selvsabotør?

Så til kveldens siste innlegg herfra. Oppdateringen om min vektredusering, altså stabilisering av egen kroppsvekt.

Jeg har fått med meg at en medblogger synes mine innlegg om dette er totalt uinteressant, og samme medblogger synes det meste jeg skriver og legger ut er uinteressant. Det finner jeg veldig ironisk da samme vedkommende nylig uttalte at mine innlegg og denne bloggen faktisk er en av bloggene som hun synes har mest substans og inneholder noe en kan ta læring av. Selvmotsigelsene står i kø.

En annen ting er jo at noe må være riv ruskende galt når en bruker så mye av sin tid på å saumfare en blogg som en angivelig ikke liker. Da må livet virkelig være kjipt når en frivillig hele tiden må oppsøke ting en synes er kjedelig, dårlig, trist og ikke har sansen for i det hele tatt. Er det en diagnose for sådan adferd? Er det en slags besettelse? Lidelse?

Nå er det nå engang slik at jeg ikke skriver bloggen for denne vedkommende sin del. Uansett hvor innbilsk denne personen måtte være. Jeg har fått masse tilbakemeldinger fra folk rundtomkring at de finner innleggene mine om slanking og vektredusering inspirerende. Mange har spurt om råd og tips, og jeg svarer. Det er hyggelig det, og jeg vil alltid svare.

Nå er det siste dagen denne uka og jeg har drevet med 5:2-dietten i 7 uker. Denne uka har jeg redusert vekten med kun 0,1kilo. Hahaha.. På syv uker har jeg redusert vekten med 4,7 kilo. BMI’en er da 24,3.

Det jeg egentlig kan avsløre nå er hvor mye mer jeg skal redusere vekten for å må målet, og det er 1,7 kilo. Så da tenker jeg at det gir en forklaring på hvorfor jeg er veldig avslappet til dette. Tatt i betraktning at jeg har en BMI på under 25 så er selv 0,1 kilo vektreduksjon veldig bra. Grovarbeidet gjorde jeg jo ved første runde på denne dietten da jeg slanket meg 28 kilo.

Jeg tenker mitt avsluttende råd i dag blir at det beste er vel å ikke stresse så meget med å redusere vekt. Altså en trenger ikke gå hurtig ned i vekt ned og sulte seg. Jeg vet noen gjør dette og kan redusere kroppsvekten sin med flere kilo i uka. Det som skjer da er at kroppen tror det er hungersnød, den begynner å lagre/spare på kaloriene. Når en da begynner å spise normal mengde mat igjen frigjør kroppen de sparte/lagrede kaloriene i tillegg til at en tilfører seg kalorier når en spiser. Da vil en mest sannsynlig gå dobbelt så fort opp i vekt igjen. Det er selvsabotering.

Takk for at du leste, ikke saboter for deg selv, takk for i dag og riktig god natt 😊


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #slanking #52 #mat #sabotør #selvsabotør #resultat #vekt #vektredusering #stabilisering #råd #tips #mat #kosthold #bmi #bunnytrash

10 kommentarer
    1. 🤣🤣🤣 Ja, hu kjerringa er jo ikkje heilt i vater. Eg kjem ikkje på det medisinske uttrykket nå, men på godt norsk, kallast det for sjølvpining, og er ein psykiatrisk diagnose.
      Du får ha ei god natt 😴 💤 💤 💤, og ei framifrå bloggveke i veka som kjem.

    2. God morgen!
      De fleste selvmord skjer med kniv og. gaffel. Har sagt det før og sier det igjen (man altså spiser seg sjuk og blir man altfor tykk så kommer det masse skumle sykdommer)…
      Stå på! Din metode virker sunn og grei…

      1. Well said! 😀

        Jeg mener det er påfallende, og ikke minst forkastelig å ikke gå ut med det faktum at overvekt/fedme (i tillegg til alt annet) faktisk er bevist å gå røyking en høy gang m.h.t kreftfare pga at fettvev/celler visstnok skal være det ideelle for kreftceller både i hht hyppighet av mutasjoner og sva spredning angår ved at dette utgjør den ideelle ‘yngleplassen’.
        – Men her pirkes det åpenbart borti de feites tynnslitte sårhet, og det eneste som kan tenkes mer politisk ukorrekt enn noe slikt må være faktaopplysninger som går på muslimske grupperinger! Ergo er altså det at flere utvikler kreft med spredning i høy-gear grunnet manglende info-kampanjer enn at disse får nøret opp under kompleksene sine, og dermed tvinges forholde seg til realiteten..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg