Er du i førtiårene, oppfør deg deretter!!

Å dra til helvete! Hvem har bestemt en skal oppføre seg sånn og sånn kun hvis man er i den eller den alderen? Jeg blir så oppgitt over disse menneskene som skal være på passende og pertentlige og mene så mye om hvordan andre skal se ut, hvordan man skal kle seg, hvilke utesteder en skal gå på, og ikke minst hvordan en skal oppføre seg.

Jeg leser hist og her, folk som kommenterer i sosiale media, hvorfor må homser gjøre så mye ut av seg, oppføre seg sånn og sånn, kle seg sånn og sånn? Hvorfor må homser gå i parader og sprade halvnaken? Når det kommer til hvorfor man går i pride, da sier jeg bare start med å lese om Stonewall-opprøret, og ta det derfra. Slutt å spør så ignorant! Hvorfor mange velger å kle seg halvnaken og rart, jo, rett og slett fordi de har lyst! Og en annen ting, selv om de kler seg «rart», «perverst» eller «sprader» rundt halvnaken, ikke ta det for gitt at de er homofile.

Jeg hadde selv en episode, jeg var så lei av disse diskusjonene når media setter fokus på akkurat de fem i pride-paraden som ser ut som dem kommer rett fra en SM-sauna, med string langt opp i rassen og ja whatever, jeg gikk bort til noen av disse en gang under en pride-parade, for å spørre hvorfor, da det får så mye negativ fokus. Det viste seg jo at akkurat disse var gifte heterofile som ville fremme mangfold. Så dere som deler disse bildene av «freaks» i homseparader, hvordan vet dere at disse menneskene på bildene er homofile? Jeg tenker eneste grunnen til at dere kan si det sikkert er om dere selv har vært i buksa på dem, og da bør dere vitterlig holde kjeft!!

Anyways, avsporing. Innlegget var egentlig ment å handle om alder og om å oppføre seg passende etter alderen. For det er masse kommentarer om alder der ute, at man kan ikke kle seg sånn og sånn i den alderen, og ikke oppføre seg sånn og sånn. Jeg er stor fan av Madonna, hun gir faen, og hun finner på mye greier, kler seg i antrekk som jeg ikke skjønner hvor hun henter dem fra. I kommentarfeltene skriver folk, «act your age» forteller at hun kler seg upassende for sin alder og bla bla bla..

Jeg var på byen i går. Etter vorspiel her hjemme havnet vi på dette utestedet i byen hvor man går som sild i tønne, det bruker å være en marerittlang kø utenfor der, men i går var det ikke det, derfor havnet vi der, for vi kunne bare gå rett inn. Inne var det stinn brakke, og jeg danset med ungjentene og tok heeelt av som den gang jeg var 13 år på ungdomsklubben.

Jeg ble kalt for danseløva, og var som oftest den eneste gutten som danset. Og jeg ga faen, jeg følte meg fri på dansegulvet, all støy ble borte, adrenalin og gledesrus flommet gjennom årene. Slik var det i går også, kjempemoro. Svetten silte nedover ryggen og videre ned i rompesprekken. Litt frisk luft måtte jeg da ha innimellom, og en røyk, og der var ei snerpete ungskreppe som måtte kommentere at jeg i min alder burde ikke være på akkurat det utestedet og bla bla, og oppføre meg sånn blabla bla.. jeg lo så jeg begynte å grine og hun ble så fornærmet at hun måtte heise opp furteleppa si fra asfalten og spankulere seg avgårde. Hun kommer til å bli sånn gammal edderkoppfitte hvis hun ikke tar seg sammen. Sann mine ord. Gammal sur bitter giftig fitte med masse spindelvev.

I all verden.. hva er greia.. hva er det med disse menneskene? Hva med å se seg rundt? Siste dagene har vi lest om en 13 år gammel jente i Danmark som hadde blitt kidnappet. En 25-åring er funnet død i Vestfossen. En mann ble knivstukket i magen i Kongsberg og ble sendt til Ullevål. Slik fortsetter det. Nå mens jeg skriver er det en politiaksjon på gang her utenfor Drammen. Nå er det en tulling i Modum/Åmot sentrum som flyr rundt med øks. For noen dager siden var det en med hammer her på Strømsø. Oppi alt dette, så skal man bry seg med hvordan folk kler seg og oppfører seg i henhold til alder? Altså man gjør ingenting galt, ikke noe vondt mot noen, men skal altså legge bånd på seg selv fordi det står en bestemt dato i ens pass? Hør på dere selv folkens! Hallo!!

En annen ting, fy faen veien er kort fra en er 23 til en er 43. Som å skru på en bryter, eller knipse, og plutselig vokser det hår i ørene. Hjelpes. Jeg personlig har ikke tid til å daglig vurdere min oppførsel i henhold til min fødselsdato. Vi lever bare én gang såvidt vi vet.. så forlater vi vår fysiske form, og inntil da vil jeg kle meg som en 20-årig mannehore om jeg har lyst, og danse som om jeg var full av Magic mushrooms eller laboratoresyre.

Har dere forresten hørt om salsadanser Paddy Jones? Hun er 88 år. Hun er et godt eksempel på en kvinne som ikke lar seg stoppe av alder. Hun er innehaver av Guinness-rekorden som verdens eldste, akrobatiske salsadanser, og hun har vunnet en rekke talentkonkurranser på TV. Hun la opp som profesjonell danser da hun giftet seg og fikk barn i 20-årene. Men tok opp dansekarrieren igjen da hun ble pensjonist. Hun er helt rå, og danser rævva av de fleste tyveåringer.

Jeg kan fortelle om en studie der, over tid, så ble deltakere i 70- og 80-årene bedt om å gjenoppleve den tiden da de var 20 år yngre. Først tok forskerne mentale og fysiske tester av dem. De ble plassert i et kloster dekorert med tidsriktige magasiner, TV, film og musikk fra den tiden. De skulle leve seg 20 år tilbake i tid. Hensikten var å vekke deltakernes yngre jeg. Så ble eksperimentet gjentatt med en annen gruppe, uten at de ble bedt om å oppføre seg 20 år yngre. Tester av de to gruppene etterpå viste at den første gruppen gjorde det bedre på mentale tester, hadde mykere ledd, var mer fingernemme og hadde bedre syn. Noe å tenke på..

Det siste funnet i henhold til aldersstudier tyder på at holdningen til alder kan spille en nøkkelrolle i utviklingen av Alzheimers sykdom. Forskerne fulgte 4765 deltakere over fire år. De med positive forventninger til aldring fikk halvert risikoen for å utvikle Alzheimers, sammenlignet med dem som forbandt høy alder med uunngåelig forfall. Denne beskyttende effekten gjaldt også for de som hadde et gen som gjør dem mer utsatt for å få sykdommen. Det ser ut til at en positiv innstilling til alder kan utligne arvelige risikofaktorer og beskytte mot sykdommens opphoping av giftig plakk og tap av nerveceller. Dette er det forskere og fagfolk som sier, ikke jeg.

Studier viser også at såkalte telomerer, kapsler som beskytter DNA mot å bli skadet, har en tendens til å bli kortere hos personer som har et negativt syn på aldring. Flere studier viser at måten vi tenker på, kan formes. Om vi avviser tanker om at ting vil skje uansett hva vi gjør. Om vi setter pris på noen av fordelene ved å bli eldre. Ja, da blir vi mer motiverte til å trene kroppen og hjernen og omfavne nye utfordringer. Så folkens, drit i tallene i passet, de tallene er for å kunne identifisere seg, for å kunne ta imot lønn, hente penger i banken, reise og denslags, ikke for å sette restriksjoner om hvordan en skal leve livet sitt.. skjerpings!!

Føler du deg yngre enn du er? Da bør du oppføre deg som du er yngre også. Dans, dans, dans oppå bordet, legg deg ned, utadæsjælopplevelse.. Det kan gi deg et lengre liv. Et gladere liv. Et friskere liv fysisk og mentalt. Du kan forlenge livet om du oppfører deg som om du er yngre enn du er. Det tyder flere tiårs forskning på. Med dette sagt, del dette innlegget Norge rundt slik at det når frem til alle uvitende snerpete aldersdiskriminerende knehøner og haner.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#aldersdiskriminering #alder #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Ein av dei gamle filosofane sa ein gong, du er ikkje vaksen før du kan sleppa barnet i deg laust.
      Eg får stadeg vekk høyra at eg er barnsleg. Då kvitterer eg med eitt takk, og denne livsfilosofien. Og så bed eg dei drite og dra, og kome igjen når dei har vorte vaksne.
      Stå på Bunny, me lever berre ein gong 😊.

      1. Det er forskjell på barnslig og barnslig. Klart jeg skal danse, og lever jeg til jeg blir 139 og fremdeles kan danse så gjør jeg det. Altså se Vivian mamma på hjul, min tante på hjul, fetteren min.. dette er mennesker på min alder bundet til rullestol fra de var unge..

        1. Ja, der er forskjell på barnsleg og barnsleg. Det handlar vel litt om å gripe situasjonen.
          Altså, når ein pjokk kjem og stolt syner fram sine nyaste leikebilar, så kan eg godt finne på å leggja meg ned på gulvet, og leike i saman med han. Det er det monge som kallar barnsleg, men tenk for ei oppleving pjokken fekk 😊. Og eg har det jo moro 😜.
          Kvifor kjem unge damer og gir meg ein klem når eg råkar på dei, nå ti år etter at eg var leiar i ei ungdomsgruppe?
          Jo, avdi 50åringen var så barnsleg at han vart med i deira leik, høyrde på deira musikk osv.
          Eg fekk kjeft av kyrkjeleiinga for at eg var for barnsleg, og andre leierar i ug reagerte. Det var ikkje slik åtferd me skulle ha i ei kyrkje.
          Drit og dra. Etter at kjerringa og eg vart kasta ut av den kyrkja, slutta ungdommen å koma til ug, og den vart nedlagt. Dei leierane som visste å “oppføra” seg, hadde ikkje appell til ungdommen. Dei var ikkje barnslege nok.
          Er ein barnsleg nok, eller vaksen nok om ein vil, til å gli inn i situasjonen, så verte alt så mykje gildare. Ein har mykje meir moro, og får monge fleire vener.
          Carpe dièm, ver deg sjølv 😊🌞.

          1. Ja du sier noe. Det er lett å forbinde ordet barnslig med et negativt ladet ord. Å leke med barn er hva det er, å leke med barn, det gir barn ferdigheter, trygghet og tillit.

            1. Ja, og ikkje berre barnet, men ein får mykje igjen sjølv og. Det same gjeld for ungdom. Berre tenk på kor mykje du fekk ut av å danse med dei unge damene, så kan du gange det opp fleire gonger, så får du det du gav til dei. Du er garantert ein snakkis, i positiv betydning, i deira kretsar.

    2. Jeg er forbi 40-årene, så jeg gjør akkurat som jeg vil (bare det ikke er til skade) !

      Ser ikke ut som vi skal komme forbi den type forventning, sjøl med så mye mer kjennskap til psykologi, og så stor informasjonstilgang. Rare greier egentlig.

      Husker ikke hvor jeg leste det, men det har festa seg i hue: «Vi slutter ikke å leke fordi vi blir eldre. Vi blir eldre fordi vi slutter å leke».

      1. 40-årene var bare overskriften liksom, gjelder like mye om man er i 50-årene. Hun snerpa på byen hadde vel sagt det samme. 50 åringer skal vel ikke rocke dansegulvet vel, hahaha.. det sitatet er så sant som det er sagt, blir jeg en kjedelig tørrpinn som drar på byen i en dressbukse så har noe skjedd, da har alt liv inni meg dødd ut, da er det ikke poeng mer..

    3. Det dagen alderen skal bestemme hva eg skal gjøre, vel da takker eg for meg 🙂
      Vær deg selv Bunny, og ingen andre – Best sånn <3
      Klem Vibbe 🙂

      1. Så lenge jeg føler meg spretten, så spretter jeg. Det er moro å sprette litt, tjolahopp og fin fin dag til deg Vibbedille 😘

    4. jeg nærmer meg 75 år og føler meg fremdeles ung. og jeg elsker å danse. denne torsdagen var jeg på klassisk konsert og etter konserten kommenterte Henning Kaggerud at han likte at publikum nærmest danset mens de satt på stolene. dette skjedde veldig skjelden sa han.
      jeg har oppdaget at dersom jeg tørr dette er det mange som følger etter.
      så: dans, dans, dans oppå stoler.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg