En slankere juleribbe og vektnedgang!

Da har det gått 8 uker hvor jeg har bedrevet vektredusering (vektstabilisering) i denne omgang. Fastet hver tirsdag og torsdag og denne uka har jeg redusert vekta med ytterligere 0,3 kilo. Det vil altså si at jeg har sammenlagt på 8 uker redusert kroppsvekten min med nøyaktig 5 kilo. Og BMI’en er på 24!

Perioden høst-2019 til vår-2020 slanket jeg meg 28 kilo. Til sammenligning hvor jeg nå på 8 uker har redusert kroppsvekten med 5 kilo, så reduserte jeg på de første 8 ukene kroppsvekten med 13,4 kilo den gang. Så jo større en er, desto mer forsvinner hver uke med denne metoden. Så med min kroppsvekt i dag, så er hvert hekto ned i vekt en seier. Helt utrolig bra (klapper meg selv på skulderen). Nå er det 1,3 kilo igjen til jeg har nådd målet. Yuhuuu!!

Fremdeles ikke noe stress. Da jeg satte i gang vektstabiliseringen for nå 8 uker siden hadde jeg som mål å oppnå riktig vekt innen jul. Det går vel akkurat det, tror dere ikke?

Det kan jo hende det blir en eller to uker jeg må være «ekstra hard» mot meg selv, for denne uka har jeg vært litt frigjort. Tidligere i uka kjøpte jeg en sånn pakke fra Nidar, Julemarsipan med 5 «pølser» som er blitt fortært.

Link: Julemarsipan

I tillegg var snuppen min og jeg invitert på første julemiddag i år i går. Det var jo superdeilig middag, medisterkaker, julepølse og ribbe. Dette er virkelig fy-fy mat. Altså usle 100 gram ribbe tilsvarer 520 kalorier. Det er helt insane. Selvfølgelig skal man unne seg julemiddag, problemet hos mange ligger heller at det blir en middag her, og en der, julemiddag på lørdag, rester på søndag, julebord neste helg og så videre. Det blir mange julemiddager plutselig.


Ribbesvoren på ribba hos våre venner i går var skikkelig poppet, perfekt sprø, omg, nesten irriterende. For jeg gjorde noe spesielt, en uting som byr meg imot. For jeg har hele livet mitt vært slik at maten man legger på tallerkenen sin, den spiser man. Mat skal ikke kastes. Men i går spiste jeg bare to ruter av den herlige ribbesvoren, resten kastet jeg.

Jeg sa til meg selv at den svoren jeg kasta hadde ingenting å si for om jeg ble mett eller ikke, så hvorfor spise dem, og så ha gått opp i vekt neste uke på grunn av noen usle svor-biter. Ja for så «farlig» er det å spise ribbe.

Nå skal snuppen min og jeg med Color Lines båt i morgen fra Oslo til Kiel på et to-døgns cruise. Og da blir det høyt inntak av kalorier, jeg lover. Denne turen blir jo mandag og tirsdag, og tirsdag er jo egentlig fastedag. Om jeg «skipper» den fastedagen eller forflytter den til en annen dag vet jeg ikke enda. Det jeg vet er at jeg anbefaler IKKE noen å hverken «skippe» eller forflytte fastedager. Slikt blir det lett surr av, og ting sklir ut. Veldig lett!!

Så med det sagt så har jeg ikke stor tro på vektnedgang denne kommende uka, men jeg har derimot stor tro på en flott tur med masse moro og tjohei som beriker hverdagen litt 😜


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #slanking #52 #julemarsipan #nidar #kiel #fantasy #colorline #vekt #ribbe #vektresultat #kroppsvekt #juleribbe #juletallerken #resultat #vektredusering #stabilisering #kalorier #mat #kosthold #bmi #oslo #bunnytrash

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg