En samling med inspirerende historier.

I midten av forrige måned leste jeg en inspirerende historie som gjorde at jeg bestemte meg for å gjenfortelle den til leserne av bloggen. Den handlet om at det alltid er mulig å overvinne en tøff situasjon, og det var veldig mange som likte den historien. Jeg bestemte meg derfor for å dele, gjenfortelle flere slike historier her etterhvert som jeg kom over dem, og det tenker jeg å fortsette med.

Tilbakemeldingene har vært mange, så jeg tenker at det er ikke bare jeg som liker slike små innlegg med budskaper om tro, håp, oppmuntring, ærlighet, muligheter, kamp, forandring, lykke, forståelse, frihet, kjærligheten og livet.

I dag legger jeg herved ut disse igjen samlet slik at dere kan lese hvis det er noen dere har gått glipp av, hvis det er noen dere har lyst å lese om igjen, dele videre, eller hvis det er noen nye lesere innom som ikke har lest noen av disse, så er muligheten her. Hver enkel historie tar bare 1-2 minutter å lese, og de er fine. De skaper refleksjoner, reaksjoner og er inspirerende til ettertanke og selvransakelse.

Her har dere dem, det er bare å klikke på titlene så kommer dere direkte inn på den enkelte historie:

01). «Jenta og de to steinene»

Denne handler som nevnt om at det alltid er mulig å overvinne en tøff situasjon.

02). «Lykken i Livet»

Denne handler om hva som betyr noe i livet, hva rikdom egentlig er og hvordan oppnå den.

03). «De omreisende»

En fin liten historie som handler om oppmuntring, hvor mye ord kan bety, hva en sier til andre, og konsekvensene av hva man sier.

04). «Bonden og bakeren»

Historien er om ærlighet rett og slett. Hva en gir er hva en får, rett og galt.

05). «Damen og skilpaddene»

Denne korte fortellingen handler om betydningen av det du gjør i livet, hvordan dine valg kan utgjøre noe av betydning i verden, det å gjøre en forskjell.

06). «Sommerfuglens viktige sannhet»

En kan si at denne historien handler om livet, kampen, hvordan en utvikler styrke til å mestre og overleve. Uten kamp, ingen styrke!

07). «Kjærlighet gjør blind»

Denne fortellingen gjorde meg perpleks, den er helt rå, den handler om kjærligheten og det å ta ting for gitt. Hvordan sinnet vårt endrer seg med omstendighetene.

08). «Gutten og valpen»

Forståelse er hva denne lille historien handler om, også en veldig sterk fortelling, med et sterkt budskap.

09). «Den lille jenta og hennes far»

En kan vel kort fortalt si at denne fortellingen handler om den mest verdifulle og dyrebare gaven i livet. Les den!

10). «Far og sønn – rik og fattig»

Denne historien handler om hvordan en ser på livet, hva som betyr noe. Den handler om det materielle, om vennskap, kjærlighet og frihet.

11). «Å tro som en elefant»

Sist men ikke minst er denne historien om å ikke la omgivelser, samfunn og personer indoktrinere deg fra å tenke selv. Ikke la noe holde deg tilbake. Det handler om å tro på seg selv og hva en ønsker her i livet. Viktig historie til ettertanke.

Etterhvert som jeg kommer på, kommer over, leser eller hører historier som dette, små historier som inspirerer meg, så kommer jeg til å dele med dere. Alle disse jeg har valgt å dele hittil synes har noe vakkert med seg. Er dere enige?

Hvilken av disse likte DU best, og hvorfor? 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#inspirerende #historier #fortellinger #budskap #ettertanke #livet #kjærlighet #bunny #bunnytrash

 

8 kommentarer
    1. Ja, disse snuttene må du veldig gjerne fortsette med å dele 🥰.

      Fryktelig vrient å velge, så jeg tar to. Den første er nr. 1, rett og slett fordi jeg ble helt satt ut. Den geniale løsningen jenta fant, klarte ikke jeg å se. Så i tillegg ble jeg sittende å tenke på hvordan hjernen vår fungerer, at den av og til er litt lat og tar snarveier. Som når alternativer blir presentert, og hjernen låser seg der, ser ikke «utenfor boksen».

      Den andre er nr. 8. Denne har jeg hatt med meg i mange, mange år – og sett den i flere varianter. Elsker den ! Finne sin flokk, de som forstår deg uten at du må forklare og forsvare., som bare anerkjenner ditt egenverd. De du kan speile deg i, og med det føle deg mindre alene ❤️.

    2. Det var vanskelig å skulle plukke ut en,da hver historie har sin moral. Hvis jeg skal plukke ut en velger jeg Damen og skilpaddene fordi jeg tenker at det skal lite til for å gjøre en forskjell. Bare et smil til en ukjent kan gjøre dagen god for den personen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg