En medbloggers diktutfordring – ka gjør me nå?

Når kloge folk ikkje vil snakka,

og de som tenke ikkje vil se,

då danse de frekke på bordet,

og de grådige tar alt de får med.

*

Når gode folk ikkje vil kjempa,

og de fromme har slutta agere,

då krybe de sleibe te toppen,

og de kyniske får plyndre i fred.

*

Når snille folk ikkje vil våkna,

og de milde har snudd seg vekk,

då snige de feige seg frampå,

og de falske grine ein skvett.

*

Når greie folk ikkje vil bli med,

og de trauste har lagt seg ner,

då tar de farlige over,

og de teide klapper og ler.

*

Kan me forstå det e nå,

Me kan ikkje vente til ittepå,

så ka gjør me nå?

Ja, ka gjer me nå?

Diktutfordringen kom fra medblogger Linda Tetlimo og den kan dere lese her: «Bloggutfordring – del et dikt».

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#kagjermenå #gunnarroalkvam #roalkvam #diktutfordring #bloggutfordring #lindatetlimo #bunnytrash #bunny

16 kommentarer
    1. Eitt flott, men dog alvorleg dikt av min tidlegare “nabo”, Gunnar Roaldkvam.
      Me budde eitt par hundre meter frå einannan, då me i 15 år, budde i Stavanger.
      Snakka ein del med han, når me trefftes på butikken, eller på turar i nærområdet.
      Triveleg og interresant kar 😊.
      Eg meiner på at det er han som har skrevet Han far og dei, som Svein Tang Wa song.

    2. Har du skrevet det selv? Ordene i dikt sier noen ganger mye mer enn lange tekster. Jeg “hører” hva du sier her Bunny ( om du har skrevet det selv eller ei) ❤️ Jeg har også vært med i utfordringen 😊

      1. Nei, det er Gunnar Roaldkvam som har skrevet det, jeg har byttet ut ett lite ord i diktet, jeg føler dermed at jeg faktisk kunne skrevet dette, for ordene formidler på mange måter mine budskap. Kanskje derfor du «hører» Frodith. Et godt tegn, jeg liker folk som faktisk lytter hva andre har å si. Skal besøke deg i kveld jeg, må bare ordne noe pizzagreier her først 😜

    3. Takk for at du deltok i diktutfordringen!
      Denne teksten måtte jeg lese om og om igjen, så aktuelt tema.
      Jeg tror dette diktet kan passe i alle epoker.
      Takk for at du delt, Bunny!

      1. Takk, dette diktet er veldig passende for den røde tråden i veldig mange av innleggene i bloggen her. Den som «lytter» den skjønner. Takk for fin utfordring Linda 😊

        1. Aha, sier du det 🙂 Jeg opprettet bloggen for 3-4 dager siden, så har ikke rukket å sett på så mange blogger enda..da det er mye å sette seg inn i av funksjoner osv.
          Men noen blogger har jo utmerket seg, synes jeg 😉 Deriblant din, gryende, kjerringtanker, frodith og noen til jeg stikker innom som jeg ikke husker hva de heter i farta..men mange spennende blogger her inne:D

          Gleder meg til å komme skikkelig i gang nå! 🙂

          1. Følger to av de du nevnte og prøver holde meg unna den med baktanker, haha.. lykke til videre da, stikker innom 😜👍🏾🐰

    4. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
      Eg hører deg her og eg hører deg i alle dine budskap 🌹 Det er derfor eg skryter på meg at eg er din mest trofaste leser 🦋

      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg