En blogg som ikke virker lengre.. helt elendig!!

Skrivekløen tar meg innimellom, det har jo med hvordan jeg reagerer på ting som skjer rundt meg, i samfunnet og denslags. Da føler jeg for å skrive ut disse reaksjonene, hva jeg tenker, og videre forsøker dra andre inn i dette tankeuniverset for kanskje få innspill og bredere perspektiv. Og påvirke litt selv, selvfølgelig. For meg er det å blogge, det handler ikke bare om den delen hvor jeg får luftet ting, men også tilbakemeldingene på de tema en, jeg, tar opp.

I dagens blogglandia er det jo ikke så stort publikum, jeg er vel eneste prominente toppbloggeren som eksisterer på blogg.no som har fått nærmere 100k sidevisninger i løpet av et døgn, hvilket sier at jeg har vært her en stund, og har fått med meg en del ting. Det jeg vet er at de som frekventerer blogg via blogg.no sin forside er i hovedsak bloggere. Da er det jo lett å se at bloggere flest i dag er ikke så opptatte av samfunnsrelaterte tema. Noen er det jo, men mest er det bloggere som har fokus på seg selv, meg, meg meg, så er det en del som er matbloggere, hobbybloggere, friluftsbloggere og en og annen støvsuger og hårfønerselger.

Da er det greit å kunne dra inn lesere fra andre plattformer, få opp statistikker hvem som leser hvilke innlegg, og hvor leserne kommer fra. I hele sommer har dette vært helt umulig å følge med. Ingen statistikker og tall stemmer. En får ikke opp hvilke plattformer leserne kommer fra, veldig lite registreres og blogg.no bare legger ut random tall som de fleste tar for gitt er riktig. Alt er helt feil. Stadig flere bloggere får innleggene sine slettet om de feks poster på Facebook. Alt dette har jeg skrevet om før i et par innlegg for et par uker siden. Men nå begynner jeg selv å finne dette demotiverende.

Joda, jeg vet jo at innleggene mine blir lest, jeg vet at i går ble innleggene jeg postet delt 1k ganger på under et døgn. Men jeg ønsker jo også å få de riktige tallene, vite hvor mange lesere som er innom og hva som engasjerer. Når blogg.no forteller at jeg har 650 sidevisninger og jeg vet at innleggene er delt over 1000 ganger så er der ingen logikk.

Hvis det er slik at hvis et innlegg jeg poster på en plattform ikke blir lest der, så er det ingen poeng å poste der. Det er bortkastet tid, sant?!

Jeg vet flere bloggere som poster og poster hver dag innlegg som havner i spamfilteret på FB og ikke blir vist. Jeg skjønner at disse ikke vet selv at innleggene ikke blir vist, siden de poster og poster igjen hver dag. Jeg tenker at en dag burde det ringe en bjelle, men det gjør det tydeligvis ikke.

Uansett, nå bare skribler jeg her.. poenget mitt er at det er blitt demotiverende å ikke få relevante opplysninger som en blogger ønsker for å ivareta leserne og hva de interesserer seg for av tema som blir bragt på bordet. Noe vet jeg jo, men verden er jo i forandring hele tiden, samfunnet og vi mennesker forandrer oss også underveis. Demotiverende er det også at vi som blogger på blogg.no stadig blir sensurert og innleggene slettet på facebook.

Hadde ihvertfall vært greit å vite om det er tekniske feil som ikke registrerer tall eller lesere fra der og der. Eller om det er slik at det faktisk ikke er lesere i den og den gruppa eller på den eller den plattformen. På blogg.no er det ikke mye å hente, for det er bare bloggere som har helt andre interesser. Det vet jeg jo nå, om verden går under så er ikke det så interessant, satt på spissen. Hadde andre enn bloggere klikket inn på forsiden til blogg.no hadde den siden hatt litt verdi, men slik er det jo ikke, og da er jo forsiden verdiløs.

Blogg.no har reklamert mye for noe som heter 123blogg.no. I sommer har de reklamert MYE for den plattformen. Og når jeg klikker inn der står det at det er så lett å starte blogg der, at det er gjort på sekunder og at 123blogg.no er veldig brukervennlig. Det er jo nettopp brukervennlighet jeg savner på blogg.no nå, og har gjort lenge. Det er jo ingenting som fungerer som det skal. Siste dagene har det vært tidspunkt man ikke får logge inn engang. Blir kastet rett ut av bloggen. Blir lesere også kastet ut?

Siden blogg.no selv reklamerer så mye for 123blogg.no så må det være en grunn? Vil de at vi skal forflytte oss?

Så ja, er det noen som har erfaring med 123blogg.no eller andre bloggplattformer som er brukervennlige i sådan måte at man kan følge med hvilke innlegg leserne liker, hvilke plattformer leserne kommer fra og så videre? Jeg er ganske lei blogg.no for tiden, de som drifter plattformen bryr seg lite og ingenting om de som benytter plattformen. Helt elendige greier!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Jeg tenker at kanskje blogg.no bare ønsker å legge ned, når det har vært så mye tull som det har vært i det siste. som du skriver. Og ja, de fleste skriver om oss sjøl, noe noen syns er kjedelig og andre liker. For min egen del er jeg oftest litt for sliten til å gå inn i det tyngste. Og skulle det smelle vil jeg være akkurat der smellet går av.
      Har ikke hørt om 123blogg.no, så det må sjekkes. Finfin kveld til deg <3

      1. Det kan virke som om de legger oss ned uten å fortelle oss det. Ikke hørt om 123blogg.no? Siste par ukene har det vært masse reklame for dem på forsiden til blogg.no. Noe som er helt merkelig, å reklamere for en konkurrent. Hvem gjør sånt? Finfin kveld til deg også Ingvild 🥰🐰

    2. Jeg synes også det er skikkelig demotiverende. En halvtimes tid en kveld kom det bare opp innlegg i feeden som var nøyaktig et år gamle, på dagen. Jeg prøvde å oppdatere maaaange ganger, tenkte noe var feil hos MEG. Topplisten var for så vidt “”riktig “, men feeden som lå i mellom bare et år gamle innlegg. Jeg sa fra til blogg support. Også om tull med tallene. Fikk et svar:”Vi sliter dessverre litt med topplisten enda da google analytics sier de bruker opp til 48 timer på å gi riktige tall, men de går ikke ut med når det er mest riktig o.s.v”. Det sier meg lite. Og mååå man bruke det systemet hvis det ikke funker? Jeg sa at jeg mistet lysten på å blogge, når man ikke en gang kan finne årets innlegg en gang i feeden. Jeg måtte inn på hver blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg