En blogg om toppbloggere: Sophie Elise bør nektes å ha kjæledyr!


Når Sophie Elise først var nevnt i forrige innlegg så finner jeg det på sin plass å legge ut et innlegg til som angår henne. De holdningene hun sprer er såpass alvorlige at man kan faktisk ikke ignorere det.

Den gang denne ubetenksomme jenta begynte å blogge og hadde tjent litt penger så kjøpte hun seg en hund, hun ønsket seg så veldig en chihuahua, så bak foreldrenes rygg kjøpte hun en. Men hun ble lurt, den var ikke renraset, derfor kunne hun ikke bli glad i den. Så da kvittet hun seg med stakkaren.

En tid etter var hun i Spania og «reddet» et par katter fra en dyrebutikk. Da hun skulle hjem til Norge måtte kattene bli igjen i Spania mens hun ordnet det formelle for å få dem hjem hit. Så da søkte hun på nett etter noen som kunne ta vare på dem i Spania i mellomtiden. Jeg ordnet med sted og person til å ta vare på kattene, akkurat der hvor kattene befant seg, men Sophie Elise takket kort og kontant nei til det. Hun hadde ordnet det. Hun fikk dem etterhvert til Norge og kvittet seg da med dem.

Etter det fikk hun hunden Charlie som hun så fint har dumpet hos foreldrene sine fordi hun ‘ikke hadde tid’ til han. Men hun «elsker han over alt på jord», og hun «besøker han så ofte hun kan».

I mars 2019, for litt under et år siden gikk hun ut med at hun vurderte å skaffe seg katt. Er det noe mer sannsynlig at hun skulle ha noe mer tid til denne katten? Særlig med tanke på hvor mye hun reiser, og i tillegg kjøpte leilighet i Tromsø for å kunne pendle mellom Oslo og Tromsø.

Heldigvis ble ikke det noe av at hun skaffet seg katt. Det var nok mange som pustet lettet ut..

Så leste jeg nylig om at hun i desember, for under to måneder siden, la ut annonse på Finn.no for å skaffe seg hund. Igjen lyver hun for egen vinning, det hele er dokumentert i bloggen «Bloggomtoppbloggere». Det hun skriver i bloggen og hva hun legger ut på Finn er helt forskjellig. Jenta eier ingen moral, og om det går ut over små uskyldige dyr tar hun ingen hensyn til.

Måtte alle oppdrettere, dyrebeskyttelsen, mattilsynet, dyreeiere og så videre svarteliste Sophie Elise – beskytt dyrene!!

Her kan dere lese selv, og les gjerne kommentarene under innlegget også. Det er heldigvis mange som begynner få opp øynene for hvordan Sophie Elise egentlig er!

Les: Voffor – Sophie Elise søker hund


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#psykiskhelse #mentalhelse #sophieelise #kjæledyr #dyrebeskyttelsen #mattilsynet #hund #katt #dyr #ansvar #ansvarsløs

24 kommentarer
        1. da følger jaggu med ikke du med. begge kattene og hunden er hos foreldrene. Dem legger stadig ut bilder og begge foreldrene har snakket flere ganger om disse dyrene. hver gang Sophie er hjemme i Harstad befinner disse dyrene hjemme hos foreldrene også.

          voks opp og slutt med slike løgner og anklager. tydelig at du har mangel på lesere.

          1. Hundene.. flertall.. kattene.. flertall, det er ingenting i innlegget som er usant, selv om du ønsker å tro noe annet, verden vil bedras. I mars igjen ville hun ha ny katt, nå skal hun skaffe seg ny hund. Og så løy hun i annonsen på Finn om livssituasjon. Gratulerer sier jeg bare – og takk for at du engasjerer deg. Det gjør jeg også, for jeg er oppriktig glad i dyr!

            1. Å hvor er såfall beviset for at hun løy? Hvis du synes hun er så fæl med dyrene så får du dra til politiet å anmelde da, istedenfor. Er du så glad i dyr så hjelper det desverre ikke å bare skrive det her på bloggen. Den ene hunden Rigmor er død, av naturlige årsaker, å det samme er kattene. Hun har Charlie med gjev e mellom rom hos seg å av og til er han hjemme hos foreldrene. Så er du så glad i dyr som du påstår så gjør du fryktelig lite.

              1. Så du har enda ikke klikket på linken? Du bare kommenterer uten å lese ordentlig, og uten å klikke på linken som hele innlegget henviser til??!! Så våger du å kritisere meg?? Hahaha.. du er morsom!! Så beleilig at alle dyrene bare dør en etter en av naturlige årsaker.. jorden er flat også tenker jeg? Spennende å se hvilken hund hun ender opp med nå og hvor lenge hun beholder den, for sann mine ord, hun finner nok en grunn til å ikke beholde den.

    1. Vel, lurer vel egentlig på det samme som kokken over her? Selv om SE har “Kvittet seg” med dyrene som du så fint skriver så vil eg jo absolutt si at det eg har sett så har hun tatt godt vare på dyrene og vært oppriktig glad i de. Det at hun har latt noen av dyrene bo hos sine foreldre har jo ABSOLUTT vært til det beste for dyret. Hvilken hund vil vel ikkje bo midt i naturen i steden for i Oslogryta? Tror det skal bli vanskelig å “ta” SE på akkurat dette.

      Vibbedille

      1. Så hva skulle hun med ny katt i mars, og nå ny hund, og hvorfor skriver hun i bloggen sin at hun «ikke kan tilby et rolig miljø til en hund» og i annonsen på Finn skriver hun akkurat det motsatte og flere andre motsetninger?

    2. En trenger ikke være litt oppmerksom engang for å skjønne at hun lyver hele tiden for oppmerksomhet, klikk og penger. Hun inntar heller offerrolle enn å stå for sine egne handlinger eller slutte lyve. Det som betyr noe for henne er helt verdiløst i min verden, takk og lov

    3. Då e det greit, å skaffe hund, katt, katt, hund osv så lenge ho slepp å ta ansvar sjøl, bare å dumpe dem hos foreldran. Å enda skal ho ha tak i fleire dyr ho e ikkje rektor vel bevart

      1. Som et lite barn. Jeg hentet katt når jeg var 9 år. Den ble mammas ansvar selvfølgelig. I dag har jeg to hunder, de er mitt ansvar, jeg oppriktig elsker dem og de skal være hos meg og bli tatt vare på og ikke noen gang oppleve ‘traumer med omplassering’ (Sophie Elises egne ord).

    4. Okai. Nå begynner jeg faktisk å bli kvalm av det du skriver. Hunden var hos foreldrene, fordi hun ikke kunne ha den på det tidspunktet. Noe som var GREIT for foreldrene. kattene hadde hun lenge, å de var også hos foreldrene, det var hun som stod for det dem trengte. Du må virkelig slutte å holde på sånn! Det du driver med, det er ikke greit. Du viser at det er OK å komme med slike utsagn som dette. Komme med usanne saker som dette. Du er igrunn bare fryktelig sjalu på at hun tjener rått mye mer enn det du gjør. Jeg blir kvalm. skjerp deg å vis at du er voksnere enn som så!!!! Du oppnår faktisk ingenting med dette, for til syvende og sist er det få som kommer til å lese denne bloggen fordi det bare er hat som kommer ut i det siste.

      1. Hundene.. flertall.. kattene.. flertall.. det er ingenting i innlegget som ikke er riktig. Eier ikke sjalusi, jeg har vært i fast forhold i 13 år, har et flott hjem og to små hunder som jeg elsker og som elsker meg ❤️

    5. Sophie Elise har blogget i mange år og opparbeidet seg vanvittig mange følgere, til og med main stream media som Dagbladet, TV2 og TV3. Folks naivitet er uoverkommelig, uansett hvor mange ganger hun blir tatt i løgn, lav moral og kynisme så har disse menneskene valgt å ikke se det. De vil tro på henne, hun har inntatt offerrollen så mange ganger, latt tårene trille i videoer, vært åpen om at hun er psykisk syk og har mange diagnoser. Derfor er det politisk korrekt å synes synd i henne, forsvare henne og verne om henne. Den minste kritikk mot henne er ikke akseptert, og den som våger noe annet, den er en ond hater. Et godt råd er å ikke skrive om Sophie Elise i det hele tatt!

    6. Når man legger ut slike poster bør man faktisk ha sjekket fakta og kilder på alt. Dersom det er slik at disse hundene og kattene lever i beste velgående hos SEs foreldre, vil jeg si at dette blogginnlegget er å spre løgner og rykter.
      Ser verken kilder eller faktasjekk hos deg, så da går jeg utfra at dette er renspikka løgn?!

      1. Jeg skriver at hun har kvittet seg med alle dyrene etterhvert som hun har skaffet dem, hva med det er løgn?? Det finnes ikke et usant ord i dette innlegget! Har du forresten sjekket linken vedlagt i innlegget – jeg vet at mange mennesker nekter å tro på sannhet, men det gjør den ikke usann.

    7. Noen som så den episoden i tv-serien hvor SophieE og vennene hennes drakk seg fulle, hylte og skrek til hverandre mens hun Fethisa satt med en liten redd hund på fanget?? Ikke akkurat omsorg for små hunder eller??

    8. Lurer på om hun har skjønt at dette er levende vesener, ikke accessories, for det virker ikke sånn..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg