Elvefestival, førerløst kinderegg og mer 😜


Nå har snuppen min og jeg kommet hjem til leiligheten vår etter en tur nedom sentrum. Nå har vi som dere ser fått et sånt førerløst kinderegg i byen her, noe så dumt, hahaha.. det kommer vel en dag vi får lese i Drammens Tidende at den er druknet i elva 😜


Det til side, byen er smekk full av folk. Aldri før har jeg sett så mange mennesker på tivoliet under Elvefestivalen før. Lange køer for å kjøpe billetter til karusellene, og lange køer for å ta karusellene. Så det ble ikke karusell på meg i dag, de køene orka jeg ikke, får se en annen dag.

Prisene på å «fiske poser» og lotterier er over doblet. 90 kroner for å fiske en pose for å kanskje vinne en bamse, hahaha.. da kjøper jeg heller en bamse hvis vi trenger en. Vi bruker gi dem til jentene, og i nåværende stund har de veldig mange, så da lot vi fiskestanga ligge.


Der var også slik en «hall» med slike glassbur med bamser som en kan prøve gripe med noen klør. I et av glassbura hadde de mops, så der måtte vi prøve. 3 forsøk for 40 kroner. Men det skal myyyye til for å få tak i slike bamser, for nå ligger det bare 5-6 bamser i hvert bur, lagt på en måte at de fleste er det umulig faktisk å gripe. Mye bedre da jeg var barn, da tok jeg bamser i hauger med de klørne, nå er det mest lureri.


Alle «tullebodene» med fiksfakseri, etniske matretter, indianerne som spiller fløyter, et cetera var ikke i år. På grunn av Corona, hahaha, for en bløff. Disse var erstattet med telt fra MDG, AP, Høyre, Venstre og ellers alle politiske partier, kynisk å skylde på korona da vel.


Det som var moro var å se alle menneskene, alle som koste seg i dette nydelige været, alle som var ute og spiste og drakk øl. Skikkelig festivalstemning med alle båtene på elva. Det var et herlig vakkert syn. All den gleden, fantastisk.


Vi avsluttet på McDonalds med Chilli Cheese og Coca-Cola. Det var digg faktisk. Så dro vi hjem. Vi skal ta oss drinker på balkongen her i kveld, det er faktisk flere uker siden sist. Så kommer det to-tre venner såvidt jeg vet, det blir hyggelig. Vi kommer ikke til å dra på byen i kveld selv om det er Elvefestival. Alt for mye folk, hadde det ikke vært restriksjoner så hadde vi gjort det. Men slik som det er så blir det bare masete og frustrerende. Tiltakene er idiotiske, folk går oppå hverandre nå uansett. Nå er det sild i tønne i byen her. Så da er det mye koseligere å bare være hjemme når det er som det er.

Kos dere alle sammen!!



Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#elvefestival #tivoli #drammen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg