Ekskluderings-sertifikat på plass i mai!


Helsedirektoratet, Folkehelseinstituttet, Direktoratet for e-helse og Norsk helsenett SF utvikler nå koronasertifikat i Norge. Det er en forenklet utgave som skal være på plass i mai. Regjeringen vet ikke hva det skal brukes til, for det har de ikke besluttet. Det må de først spørre EU om fordi det er EU som bestemmer.

Den endelige versjonen av korona sertifikatet, skal være helt i tråd med EUs regelverk og skal ifølge Bent Høie komme i slutten av juni.

Et koronasertifikat vil både kunne vise vaksinasjonsstatus, negativt testresultat og eventuell immunitet etter gjennomgått koronasykdom, skriver regjeringen.

Land som Hellas tar imot turister med koronasertifikat fra mai. I Norge er altså bruken av sertifikatet enda ikke avklart, verken nasjonalt eller med tanke på inn- og utreise og karantene ved ankomst til Norge fra utlandet.

Konspiasjonsteorien om koronasertifikat, eller vaksinepass, er nå en realitet. Nå må bare Erna Solberg og Bent Høie utarbeide en plan om hvordan dette skal fungere. I første omgang er dette et pressmiddel for at flere skal vaksinere seg. I sosiale medier siste tiden har det jo vært en tydelig andel mennesker som har sagt seg skeptiske og ikke vil la seg vaksinere. At det skal komme et koronapass i mai som ingen enda vet helt bruken av, ikke engang statsminister eller helseminister viser jo tydelig at dette er et pressemiddel.

Media har jo tydelig vært frempå og antydet at uten dette passet kan man ikke dra på kino, teater, cafe, restauranter, konserter eller festivaler. De som ikke har koronasertifikat får heller ikke reise utenlands uten å bli satt i karantene. Med det blir feriemuligheter borte for de fleste som ikke ønsker å la seg injisere.

Skeptikere består blant annet av mennesker som har allergier og sykdommer der de vet at de reagerer på legemidler og stoffer og kan få alvorlige reaksjonerer. Blodpropp og hjerneslag er omdiskutert. Folk er naturlig redde fordi de ikke vet hva disse vaksinene er. Noen har alvorlig angst og føler dette som meget psykisk belastende. Kunnskapen om at disse vaksinene er hastet frem og at mennesker dør har ikke akkurat hjulpet for denne angsten og psykiske belastningen.

Det som er viktig for regjeringen nå er at frykten for å ikke få være en del av samfunnet mer, bli frihetsberøvet lenger enn vi allerede har, bli stigmatisert, hetset og uthengt. Ekskludert og utstøtt. Den frykten må bli større enn frykten og motstanden mot å la seg vaksinere. Slik skal de vinne fram.

Når koronasertifikatet er klart skal det være mulig å hente det digitalt fra helsenorge.no og laste ned for utskrift, og til bruk uten å være koplet til internett samt muligheten for å verifisere informasjon via en QR-kode.

Så da vet vi det.


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#koronasertifikat #vaksinepass

12 kommentarer
    1. Du skriver så rett frem og ærlig.Samtidig har du d jeg anser som en sunn skeptis til myndighetenes korona politikk.Sannhetssøkende. Takk 😍

      1. Takk jeg skriver rett fra hjerte og lever. Blir kanskje mye om korona, tiltak og vaksiner.. men det hele har faktisk begynt å gå inn på meg. Skrivingen fungerer terapeutisk, samtidig som den kanskje kan få noen mennesker til å tenke seg om to ganger. Takk for titten Mota, og velkommen innom igjen 😊

    2. Hei igjen 😊👍🏻🌺

      Akkurat dette forutså vi to for en tid tilbake,det også i ditt kommentarfelt.Dengang het det vaksinepass,en litt “mykere” variant av det som nå skal bli mye strengere,altså sertifikat.
      Pass er jo en form for identifikasjon som man bruker i visse sammenhenger for å bevise hvem man er.
      Sertifikat er mye strengere,det er et bevis for hva man har tillatelse til,det gir mulighet (og skal) straffes etter straffeloven om man foretar seg handlinger som man ikke har sertifikat for.Som fks.kjøre bil.
      Man må nok stålsette seg enda mer for en fremtid der man nekter å underkaste seg galskapen,ikke bare for hets og hat i det daglige,men også for ikke å begå handlinger som kan ende opp med fengselsstraffer.
      Eg har tatt et standpunkt,eg fortsetter som eg har gjort,blir eg på noe tidspunkt straffeforfulgt for mine standpunkter og mine meninger så vet eg at eg har gjort det eg kunne for å motarbeide og motsette meg helt urimelige krav (fra myndighetene).
      Man må begynne å spørre seg selv om hva slags samfunn man ønsker for sine barn og barnebarn og kommende slekter,man må våkne opp,man skylder sine etterlatte og sine forfedre å kjempe denne kampen for alt det er verdt.Om man ikke gjør noe,er passiv og ser uberørt på den fremtiden som nå bretter seg ut mer og mer framfor øynene på oss,hvordan kan man da leve med seg selv å vite at man ikke gjorde noe som helst.

      Eg ser på bildet av de to øverst her,eg grøsser,aner man trekk som man ikke ønsker å se ? Det er sant som de sier,at et bilde sier mer enn tusen ord.Studer bildet et øyeblikk så ser du det selv.

      Ha en fin kveld,Bunnytrash 🌺😊👍🏻 Hilsen synskepeggy.

    3. Hei. Har sagt det før og sier det igjen. JEG føler et press på å ta vaksine . Hva med de som ikke er i risikogruppene da. Det er jo unntak for alt mulig – så det må vel finnes unntak her også. Jeg er ingen ungdom lenger – snart 60, og jeg har aldri i mitt liv hatt en eneste influensa. Er ingen vaksinemotstander- både jeg og barna mine har fulgt vaksineprogrammet. Men denne her – og måten det blir gjort på – ufyselig – og ikke vite hvordan de skal bruke den – ikke bare “hull i hodet” men helt tomt.

      Bare for å ha sagt det – hvis jeg bukker under for presset – så skal jeg gi dem beskjed om at jeg føler at jeg gjør det under press ,og be myndighetene ta ansvaret for hva som evt. skjer med meg.

      Du skriver som alltid bra. Godt å lufte seg litt tilbake også. Takk for det.

      Klem Lise

      1. Selv takk. Dessverre har vaksineprodusentene, myndighetene etc fraskrevet seg alt ansvar (sier jo litt det også. Å ta vaksine er frivillig sier de. Frivillig ja…

      1. Ja ikke sant, men helseorganisasjoner verden over anbefaler ikke munnbind, og vi ser jo hva som har skjedd. Vi vasser i munnbind. Ikke rart folk blir smårar..

    4. I dag ble vaksinen omtalt som “Frihetens sprøyte”. Jeg spyr snart.

      Ønsker deg og dine en flott dag.

      Klem fra Lise

      1. Hahaha.. ja det understreker jo bare at de gjør alt for at folk skal vaksinere seg. De truer med at uten vaksine, ingen frihet. Ondskapen råder… men i dag skal jeg kose meg i sola og tenke på andre ting, så får bare djevelskapen florere. Fin fin dag til deg også 😘

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg