Du tilhører en gruppe som foreløpig ikke er prioritert.

Jeg tok en test i dag om hvor jeg står i køen for en Covid19 vaksine, jeg måtte fylle ut alder, sykdom, om jeg er helsearbeider og så videre. Svaret jeg fikk var følgende:

«Du tilhører en gruppe som foreløpig ikke er prioritert. Grunnen er at høy alder ifølge FHI har pekt seg ut som en dominerende risikofaktor for alvorlig sykdom og død. En rekke underliggende sykdommer øker også risikoen. Du har svart at du er fra 18 til 44 år, at du ikke har noen av de underliggende sykdommene som gir prioritet, og at du heller ikke er helsepersonell.

Regjeringen har sagt at de har som mål å tilby alle en vaksine, men det er for tidlig å si om dette blir aktuelt. Mye er nemlig avhengig av hvordan vaksinene som blir godkjent, faktisk virker. Vi vet ennå ikke hvor godt de beskytter mot videre smitte og hvor høy bivirkningsprofil de har».

Det er uenighet om de underliggende sykdommer jeg har gir prioritet. Jeg har vært helsearbeider, men blitt ufør. Jeg tenker akkurat nå i dagens situasjon at det er veldig greit. Som jeg har skrevet tidligere så ønsker jeg ikke denne vaksinen. Jeg vil vite mer først.


Hvis noen mener jeg er idiot og egoist av den grunn får så være. Jeg er faktisk veldig bekymret for de som får disse vaksinene. Det er på grunn av at jeg er en
tenker, på grunn av min medmenneskelighet, omtanke og kjærlighet til andre.

Min aller nærmeste her i livet, snuppen min som jeg har levd snart 15 år sammen med fikk et annet svar på sin test:

«Du tilhører en gruppe som står på 4. plass i vaksinekøen.

På fjerde plass i vaksinasjonskøen kommer alle over 65 år, pluss enkelte personer over 18 med underliggende sykdommer som gir høy risiko for alvorlig sykdom ved covid-smitte. Foran dere i køen er beboere på sykehjem, pluss alle over 75 år. Du som er helsepersonell, kan bli vaksinert tidligere enn vi viser her. Men med informasjonen som foreligger i dag, er det ikke mulig å angi din plass i køen helt nøyaktig».

Med andre ord kan han bli tilbudt vaksinasjon når som helst da flere av hans kolleger er tilbudt og har tatt vaksinen. Og han tenker visst å takke ja til denne vaksineringen.

Så dette er hva jeg sliter mest med i disse dager. Denne vaksinegreia. Dere må gjerne kommentere og skrive stygge ting til meg for mitt standpunkt her, det endrer ikke min bekymring. Jeg elsker min mamma, jeg elsker mine venner, jeg elsker min lille familie, og jeg elsker snuppen min. Følelsene mine kan jeg ikke noe for.

Les gjerne igjen den delen av testsvarene over som jeg har uthevet i sort, der det står at regjeringen ikke vet om vaksinene faktisk virker, at de ikke vet om de beskytter mot videre smitte og ikke vet hvor farlige bivirkninger vaksinene faktisk har. Aller minst vet de om langtidsvirkninger. Har en kjærlighet i hjertet sitt så kan en ikke ubetenksomt uvilkårlig bare si ja til noe så alvorlig som dette.

Takk for at dere leser. Nyt livet mens det er her. Såvidt vi vet lever vi bare én gang. Det er nå. Nyt sola når den skinner, få i dere d-vitaminer, c-vitaminer og sink. Kom dere ut og trekk frisk luft, beveg dere og nyt naturen!

Virituell klem fra meg 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#pandemi #medmenneskelighet #venner #vaksine #corona #covid #kjærlighet #sars #pfizer #moderna #familie #omtanke #koronavirus #test

2 kommentarer
    1. Alle nordmenn får denne meldingen. “Du er hvit, etnisk nordmann så du tilhører en gruppe som ikke er prioritert i Norge. Vennligst ikke kontakt norske myndigheter.”. Utlendingene derimot får denne meldingen: “Du er flyttet øverst på listen over prioritet i Norge og vi bare lurer på om du trenger mer NAV-støtte? Hvis ja, fyll inn beløpet du trenger med kodeordet `SNYLTERFAAN` og send inn til NAV”.

      Jaggu godt å være nordmann i Norge i disse dager. Nå har vi det fint dere. 🙂 Nå vet vi hvordan det føles å bli voldtatt av våre egne myndigheter.

      1. For min del er det helt greit at ikke-norske stiller først i køen for denne vaksinen. Dessverre har de begynt med våre eldre. Ikke-vestlige innvandrere og de som jobber på stortinget først, mener nå jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg