Døden som tema.. mange tror meg ikke når jeg sier dette.


Døden som tema, tabu hos mange, men likevel en del av livet. Livet. Jeg vil påstå at døden er kun et begrep. Vitenskapen forteller oss at energi ikke dør, men omformes til annen energi. Hjerneaktiviteten vår måles som elektrisk spenning. Ergo, vi legger igjen kroppen, men lever videre.

Jeg bruker ikke skrive så mye om dette lengre, jeg mister troverdighet når jeg gjør det, for det er slik det blir når vi mennesker kommer med påstander som ikke kan bevises.

Men uansett, forrige leiligheten vår, som da var i et gammelt bedehus (Emmaus) med tre kors på taket og bygd på slutten av 1800-tallet, der skjedde det mye som ikke har den logiske forklaring som folk søker når merkelige hendelser skjer. Blant annet fikk vi endel «besøk» av «Iselin».

I mangel av noe bedre ord, så var Iselin altså et spøkelse. Blir muligens feil å si hun var på besøk, hun bodde nok der før vi flyttet inn, og hun gjør nok det enda, selv om vi ikke så mye til henne siste tiden vi bodde der. Iselin var ei livlig jente i midten eller slutten av tenårene. Hun fant på mye for å si det slik. Jeg skrev en del om dette i bloggen den gang det sto på, da der var mye aktivitet. Det var ille en stund, fordi dette ble en psykisk belastning.

Vi hadde til og med en klarsynt på besøk, og vedkommende bekreftet det vi opplevde, uten at vi hadde fortalt det. Vedkommende kunne fortelle hvor aktiviteten var høyest, hva den gikk ut på og i det hele tatt. Vedkommende forsøkte også å «rense» leiligheten vår. Men en ting er å være klarsynt, noe annet er å rydde leiligheter for den slags. Saken er at aktiviteten økte rett etter, vedvarte og fortsatte. Da det hele dabbet av var det nok av andre årsaker.

Her vi bor nå merker jeg ingen aktivitet, her er det «rent» og det er veldig deilig og befriende. Som nevnt så skrev jeg om dette her i bloggen den gang. Nå for en måned siden ble jeg kontaktet av en advokat. Tidligere huseier ønsker at jeg skal fjerne innleggene mine. Det har jeg ikke gjort. Dette er mine minner, mine opplevelser, og jeg betalte for å bo der. Snuppen min og jeg har faktisk hatt mer i boutgifter der enn huseieren har betalt for hele bygget. 13 leiligheter.

Link: Ånder, spøkelser og uforklarlige hendelser.

Jeg er bestemt med meg selv, andre får tro hva dem vil, men slik jeg ser det så er det slik at all energi, du, jeg, forblir nok tilstede lenge etter at vi har forlatt vår kroppslige tilværelse. For alltid muligens?

Uansett, noen føler disse tilstedeværelsene mer enn andre, noen føler det ikke i det hele tatt. Det kan være fordi de ikke tror og dermed stenger dette ute. At en er lukket.

Unektelig er det uansett, at når en tenker på sine nære og kjære, så kan man føle dem i hjertet sitt. Når en går bort, så lever en videre i sine etterlattes nære og kjære sine hjerter.


Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#døden #livet #etterlivet #ånder #spøkelser #energi #rensing #klarsynt #emmaus #lillibendriss #strømsø #bangeløkka #drammen #bunnytrash

14 kommentarer
    1. Ein skal ikkje kimse av slike ting. Eg rekner ikkje meg sjølv for å vera spesielt sensitiv. Relativt fornufteg reknar eg meg og for, allikevel har eg sett fleire “gjenferd”.
      Det fyrste såg eg då eg var sju år. Det var mormor til ein kamerat av far. Hu stod i vindauga i eitt hus som var under riving. Då eg måtte gå forbi garden til han som eigde det, stoppa eg og spurte han kven hu var. Då svara han, Åå, har du sett henne du? Det var mormora mi det.
      Ein gong drøymde eg om eitt hus ein plass. Eg hadde aldrig vore der, eller sett huset “live”, men fekk heile historia i draumen, og kunne beskriva hu som gjekk igjen, og kva rom hu holdt til i.
      Meir enn ti år etter, var eg på plassen for fyrste gong, og kunne fortelja han eg var med om huset. Han trudde eg berre vasa med han, så me stoppa for å forhøyra oss. Me kom i kontakt med ein kar der, som inviterte oss heim, og då eg beskreiv dama, gjekk han og fann eitt fotografi, og der var hu. Både utsjånad og klær stemte. Det synte seg å vera ei dame som forsvann i 1920åra, og aldrig vart funnet.
      Etter det har eg sett fleire.
      For oss som har lese litt meir i Bibelen enn dei fleste, så står der litt om det der og, og at me ikkje skal oppsøka slike.

      1. Jeg kimser ikke av dette, for jeg har opplevd en del intense hendelser. Noen ganger har jeg lurt på om det har skjedd noe oppi hodet mitt på grunn av rus i yngre dager. En merkelig greie er at jeg ser spøkelser når jeg blir beruset. Var for ikke så veldig lenge siden på et nachspiel hos noen som bor rett ved en kirkegård. De måtte jo ha trodd jeg var gal, for når jeg er beruset så sier jeg rett ut hva jeg ser. Samtidig tror jeg ikke det er i hodet mitt pga tidligere rusproblematikk, for jeg hadde jo hendelser som barn også. Men hvem vet, jeg vet bare hva jeg «ser»..

              1. Hadde det gått å lære noe, det er jo masse bøker om både okkultisme, svarteboken osv.. ikke minst Bibelen som Bernt skriver lengre opp her, og at man ikke skal oppsøke slikt som dette. Jeg vet ikke helt, ikke noe er håndfast, intet som beviser eller forklarer. Vi var noen som prøvde spiritisme et par ganger, det var ikke lurt. Jeg har lest en del religiøse bøker, det har jo folk blitt hjernevasket av, obviously.. så jeg er bare glad for at vi bor i en leilighet hvor det er rolig. De to forrige leilighetene våre var ikke det.

    2. Nei, eg trur ikkje du kimser av det, men der er monge andre som gjer det.
      Det er greit nok at ein kan få syner av rus, men dei brukar ikkje vedvara i nøktern tilstand, så eg trur ikkje det er det. Spesielt ikkje når du såg slike allereide som barn.
      Du må nok berre slå deg til ro med at du har evner som ikkje alle har.
      Eg veit ikkje kvifor det er slik, men nokon ser gjenferd, men dei fleste gjer det ikkje. Ikkje at eg har prøvd å finna ut av det heller. Har berre slått meg til ro med at slik er det berre.
      Ynskjer deg ei gje ferdfri og roleg natt 😴.

    3. Enig!
      Jeg tror faktisk svaret ligger i kvantefysikken (string theory), og at svarene rundt dette med vår bevissthet vil følge etter at man har funnet ut av dette som er antatt å forene relativitetsteorien med the string theory..

      1. Det kan være svar der ja, men samtidig et felt som ikke fester seg helt i hjernen min. For meg handler det bare om å akseptere hva en ser og føler. Sanser. Når en snakker om at atomer kun kan observeres med helt bestemte energinivåer så blir det for dypt. Eller kanskje Descartes var inne på noe 🤔

        1. Her kommer jo min indre Sheldon Cooper frem i lyset, for space-geek faktoren min er nemlig så til de grader ekstrem at jeg er blant de ytterst få som faktisk skjønner hva de snakker om når de holder på med de utregningene sine.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg