Disse 10 har jeg funnet – tar du dem?!

Her har jeg funnet fram noen finurlige spørsmål som jeg håper du vil svare på. Dette er spørsmål som sier litt om hvem du er som person, hvordan du tenker, hva du liker og om du har næringsvett. Etter du har svart vil du mest sannsynlig ha økt litt bevissthet om deg selv. Håper du tar utfordringen!

01)

Nevn en plass du aldri har vært før, men gjerne vil reise til!

02)

Hva var det beste pålegget du fikk som barn?

03)

Jeg har seks egg. Jeg knuste to. Jeg spiste opp to. Hvor mange egg har jeg igjen?

04)

Nevn én ting hjemplassen din er kjent for og som du er stolt av!

05)

Nevn en matrett som familien din alltid spiste da du var liten, som du ikke kunne fordra og ikke liker den dag i dag!

06)

Husker du den første konserten du så live? Hvem spilte og hvilket årstall var det?

07)

Rer du opp senga HVER dag?

08)

Hvis «himmelen» hadde besøkstid, hvem er den FØRSTE PERSONEN du hadde besøkt?

09)

Hvis du måtte spise det samme måltidet hver dag i 7 dager, hva ville du valgt?

10)

Har det blitt noe på deg denne uka?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#spørsmål #svar #utfordring #bunny #bunnytrash

47 kommentarer
    1. 1. Jeg kunne tenkt meg å reise til
      Barcelona
      2. Brun ost (fløtemysost)
      3. Du har igjen 4 egg. Må jo spise de du
      knuste 😀
      4. Hjemplassen min, Rakkestad var bl.a.
      kjent for min morfar som solgte
      Julehefter i over 50 år. Og det er jeg
      stolt av 😀
      5. Kokt torsk. Det spiser jeg i dag, men
      fortsatt ingen favoritt.
      6. Har ikke vært på noe særlig med
      konserter. Mest julekonserter. Husker
      ikke første.
      7. Ja
      8. Farmor
      9. Stekt sei
      10.Ja, både gaver og kaker 😁😇😜

    2. 1. Roma
      2. Primula
      3. 2?????
      4. Bøkeskogen
      5. Fiskegrateng
      6. Halvdan Sivertsen på Slottsfjellet i Tønsberg…. men når….. før ungane, altså minst 28 år siden…
      7. Ja
      8. Mamman min
      9. Havregrøten til frokost… om det er middag, måtte det blitt kjøttkaker i brun saus hver dag…
      10. Nope….

      🙂

    3. ja her må en tenke litt :=)
      1 Tromsø ,håper detblir neste år
      2 heimelaga syltaflesk
      3 4 egg såsant en ikke har kastet dei to knuste
      4det må være fjorden og dei høge fjella det
      5 torsketunge
      6 Led Zepelin ,aner ikke om det er rett skrevet men jeg var 15/16 år husker ikke helt ,var helt grusom musikk så jeg forlot konseten
      7 nei
      8 farmor og farfar
      9 salat med masse godt oppi
      10 om dett har blitt noe på meg denne uke ? der stopper eg tenker eg hihi

    4. 1) Dersom jeg står helt fritt i hht reisemål, er den ultimate drømmen å forlate planeten i form av en aldri så liten romferd.. Om dette skulle inkludere å få sett jorda stå opp
      fra månen, ville livet vært 100% fullkomment..
      Av jordiske reisemål, så ville jeg dratt til et asiatisk land, som Vietnam, Sør-Korea, e.l og oppholdt meg blant folket, og ikke i turistfacilitetene.. Her får en en eksotisk ikke-muslimsk-fundamentalistisk – kultur som er eksotisk & annerledes uten å være folkefientlig..
      2) Sjokoladepålegg!
      3) Du har like forbannet 6 egg, vettu!
      4) Jeg bor i fucking Askim, Roger!.. Men jeg vokste imidlertid opp i Norges vakreste by; Fredrikstad.
      5) Jeg liker nå fremdeles ikke grønnsaker.. Men av det mer oppsiktsvekkende slaget, har jeg aldri likt koteletter, da det føles som om hver bit er en sånn uttygd tyggis som er litt for stor tkl at en klarer å svelge den..
      6) Hmm.. Det tror jeg vel må ha vært enten CC Cowboys eller Dumdum-boys.. Årstall aner jeg ikke, men mest sannsynlig rundt russetiden en gang..
      7) Herregud, jeg har ikke redd opp ei seng siden jeg flyttet hjemmefra! Å re opp er i det hele tatt det mest meningsløse gjøremål jeg kan tenke meg *hehe*
      8) Familie ikke medregnet; Oscar Schindler! Dette er en fyr hvis karakterbrister jeg kan relatere til så til de grader, liksom han ender opp med å bli en av de aller største krigshelter, grunnet en likeså velkjent greie med å se forbi massesuggesjonen, og inn i galskapen.. Ville jeg hatt baller til å gjøre noe tilsvarende? Hopefully, we’ll never know, men non the less, er det her jeg hentet motivasjonen da C19 -tumultene sto på som verst..
      9) Hamburgertallerken a-la ‘Onkel’.
      10) Det er blitt både sparkesykkel, og røyk og penger fra fatter’n, faktisk! Slett ikke dårlig på ei skarve uke, syntes jeg! 😝

      1. Det som går på å bruke hodet, intelligens, fantasi der skårer du, men å besvare en spørsmålsrunde uten å besvare de faktiske spørsmål.. du gjorde det bra på denne testen, men det ble ikke full pott! 🤤

        1. Full pott my ass, du! Dette er 9 av 9 sannferdige svar ang meg/mitt liv + et fåfengt forsøk på å få snodd noen egg forbi min ugjennomtrengelige mur av genialitet! 😛 😀 😛 😀

    5. 1) Ålesund kanskje
      2) Leverpostei, fortsatt glad i det 😁
      3) JEG har ingen, det er tydeligvis DINE egg 😂
      4) Vet ikke hvor opplyste folk er , så hvor “kjent” det er, men Hvitsten det lille stedet i Vestby kommune, ved Oslofjorden, som Christiania -bohemen holdt hus ofte om sommeren 😊
      5) Mamma laget lite mat vi ikke likte, så vel ikke poenget i det
      6) Husker ikke helt, men tror ikke jeg var på konsert før jeg var ca 19-20, skikkelig konsert mener jeg. Det var på Sardines, gamle Club 7, og tror det var Nick Cave kanskje.. Ellers var det noen band på fritidsklubben da jeg var yngre, men husker ikke hvem, og kaller ikke konsert 😁
      7)Nei
      8) Mamma ,savner henne
      9)Salat
      10) Har du ikke noe med 😂

        1. Ha-ha, hva da? Ålesund og Christiania-bohemen? 😀 Eller leverpostei? Det skulle ikke være GODE svar så vidt jeg forsto, men skulle fortelle noe om “hvem vi er”? Betyr det at jeg ikke er GOD? 😀 Må bare kverulere litt 😉

          1. Det første jeg kommer på nå er de eggene 😂 Ålesund har jeg lyst å besøke selv, bohemen var interessant, leverpostei er godt, kan til og med ha bacon og sylteagurk på 😜

    6. 1. I fredelige tider drømmer jeg om å ta den transibirske jernbanen fra Moskva til Beijing via Mongolia.
      2.prim
      3. 4 egg da du spiser de to du knuser.
      4. Verdens nordligste sementfabrikk.
      5. Lungemos
      6. Unit Five, tidlig åttitallet, husker ikke nøyaktig.
      7.Ja
      8. Min kjære bestemor
      9. Taco
      10. Både kaffe og kaker.

    7. Skal vi sjå, nu…
      1. Nuuk.. men egentlig hele Grønland
      2. Kokt eggeplomme 🙈 og salt bankekjøtt
      3. 6
      4. Fjellan.. det er jo faktisk nord-Europas fjellrikeste øy
      5. Sursild – sjøl om det ikkje er en egen rett i så måte..
      6. Nå har jeg ikke vært på særlig mange konserter.. og den eneste jeg kommer på i farta, er da jeg var på “Til Dovre Faller” i september 2014 (trur æ d var) sammen med søstersen og gubben – da han og bandet hans “Nocturnal Breed” skulle på scenen.
      7. Nei – kun 364 dager i året 😉
      8. Det måtte bli mamsen, tenker jeg..
      9. Enkelt – knekkebrød med kaviar og kokt egg, som jeg har spist stort sett hver mårra de siste 5-6 årene, hehe.
      10. ……blitt masse på mæ..kaffe, mat, kryssfinerplater…. 😇 LOL 🤪🤣

    8. 1. Liverpool⚽️
      2. Mamma sin hjemmelagde lammerull😋
      3. 4
      4. Brosundet😊
      5. Kokt torsk..
      6. Åge Aleksandersen – det må ha vært på midten av 80-tallet en gang😄 Satt på skuldrene til min pappa😄
      7. Ja❗
      8. Pappa❤
      9. Noe lett, så salat med kylling kanskje🥬
      10. Ja🤭

    9. 1. India
      2. Sjokade
      3. Nok til én dag
      4. Fjell og hav
      5. Karbonade
      6. James Brown, Wembley Stadium
      7. Nope
      8. Morfar
      9. Kyllingsalat
      10. Selvsagt

    10. 1. Australia.
      2. Det hugsar eg eigentleg ikkje, men Sunda gjekk der ein del av.
      3. Fire. Du kan ikkje laga eggerøre utan å knuse egg.
      4. Sunnmørsalpane.
      5. Steikt blodpudding.
      6. Nei, det kan eg ikkje hugsa. Av dei litt kjende, var det nok Stavangerangsamblet, på slutten av 70-talet. 78 eller 79.
      7. Nei.
      8. Min far. Han gikk bort då eg var 14 1/2.
      9. Heimelaga frokostblanding med Yoplait mangoyoughert.
      10. Ny høgtrykkspylar med terrassevaskar, så i dag har eg vaska altanen.

      1. Trist med faren din synes jeg, måtte bare si det først. Den avgjørende faktor her er disse eggene, når jeg har 6 egg så har jeg 6 egg. Hva jeg har gjort med tidligere egg er likegyldig.

          1. Det er noe med det. Og det er hva som er gjennomgående tema i bloggen her. Hvordan ting blir formulert, feks i media, og folk går rett på limpinnen. Ikke for å være slem med noen, men dette er jo et bevis på tingenes tilstand. For meg var det opplagt at det utsagnet/spørsmålet hadde noe med seg.

    11. 01) Flere steder, men om jeg skulle plukke ut en på måfå kunne jo Australia vært et greit reisemål. Er litt usikker på grunn av coronasituasjonen der. Politiet der bruker heller ikke silkehansker.

      02) Aner ikke. Når jeg fikk noe jeg likte holdt jeg meg til det helt til jeg gikk lei og gikk over til noe annet. Bortsett fra salami, så var det som regel noe søtt som nugatti, sjokoladepålegg og syltetøy. “Voksent” pålegg som smørbrød smakte jeg sannsynligvis ikke før jeg var tenåring.

      03) “Seks egg” omtales i presens, mens de knuste og oppspiste eggene omtales i preteritum. Nåtid og fortid. Så du har vel seks egg. I så fall hadde du åtte, men knuste og spiste to av dem (eventuelt knuste to og svelget to hele, som da vil si ti egg).

      04) Stolthet er en svulstig følelse og noe som har problemer å utløses i meg. Så jeg vet ikke om jeg er direkte stolt av noe i hjembygda, men synes blant annet den gamle jernbaneveien opp til de tidligere gruvene er et imponerende stykke ingeniørarbeid, eller motivet som ofte preger postkort i Norge (det var to ting, men kun det siste er kjent for folk, samt et par andre ting ikke nevnt her).

      05) Det var vel få matretter som “alltid” ble spist, men kan ikke fordra fiskeboller. Hater alle fiske- og kjøttretter laget av farseprodukter. Samt fiskesuppe fra ferdigprodukt, noe som får halsen til å snurpe seg sammen bare ved tanken.

      06) Mulig det var Dance with a Stranger i Kongeparken da jeg var russ (uten russedress eller -lue).

      07) Jeg rer ALDRI opp senga.

      08) Henrik Wergeland kanskje, for å spørre hva han mener om de politikerne som styrer Norge i dag og hva han synes burde skje med dem.

      09) Er ikke så bevandret innenfor gastronomiens områder, og skulle helst hatt en del alternativer å velge mellom. Muligens gourmetsushi av typen en får i dyre japanske restauranter (har forøvrig bare prøvd den billigere versjonen av sushi), noe meksikansk eller en norskere rett som stekt fisk, poteter, løk i smør, kokt kål og rømme.
      (Her koser jeg meg med søndagsmiddagen: https://www.youtube.com/watch?v=Bb15zEubV1E&t=121s )

      10) Ikke i hele år. Men fikk i det minste nylig anledning og påskudd til å veksle noen ord med en person jeg synes er attraktiv utenfor der hun bor.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg