Dette er en VIRKELIG utfordring!

Det er trist når noen bevisst bruker sosiale media til å spre hat, plage enkeltpersoner med hat fordi en selv har issues. Enten det er personlige årsaker, seksuell legning, rusmisbruk, ADHD eller andre diagnoser og medisiner. I det hele tatt ting man ikke kan noe for whatsoever.

Å kalle meg for jævla homo, rasist, narkis, mobber eller løgner i sosiale media, på Facebook eller i blogg rammer ikke meg like mye som det rammer snuppen min eller mammaen min. Delinger av slike hatposter havner alltid til slutt hos folk som blir såret. Jeg er den jeg er, det skal ikke gå utover andre.

For tre dager siden postet jeg et innlegg som var postet bare for moro skyld, et sådan Facebook «kjedebrev» som ei venninne hadde postet på sin vegg på Facebook. Jeg valgte å poste det i bloggen her, og tenkte kanskje et par stykker kom til å svare i kommentarfeltet mitt. Det skjedde!

Men det jeg ikke hadde sett komme var at så utrolig mange bloggere tok dette som en utfordring, og enda i dag faktisk ser jeg nye innlegg som følge av dette. Det er kjempekult! Altså, feel the love spreading!!

Nå er det PRIDE måned. Det skal være en måned med fokus på aksept, likeverd, kjærlighet, omtanke, retten til å elske den man elsker. Altså, det handler om alt det gode vi har i våre hjerter, en kamp mot fordommer og hat. Det handler om retten til å elske den man elsker, retten til å være den vi er. Det handler om å kunne være seg selv med stolthet – altså Pride.

Så derfor vil jeg nå komme med en virkelig utfordring. Dere som ikke har blogg kan gjøre dette også, poste bildet dere ser øverst med «Love Wins» på Facebook. Dere som har blogg, jeg utfordrer dere til å bruke dette som forsidebilde på et blogginnlegg. Spre regnbuens glade farger i dag, spre kjærlighet, ikke hat!!

Love Wins!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#loveislove #lovewins #utfordring bunny #bunnytrash

9 kommentarer
    1. en må få være den mann er ,trist når noen kommer med stygge komentarer bare fordi en ikke er like ,der skulle blogg.no vært flinke til å stenge ute slike som legger inn hat svar .
      Prøvde å kopiere eg men da kom bare bilde av et lite fotoapparat på min blogg og det ble jo feil

    2. Det må eg si….Eg har lest mye stygt om deg, både her og på FB. Det er noe som heter: “Ikkje gjør som jeg sier, men gjør som jeg gjør” (Noe i den duren) . Det er handlingene man gjør som er viktigst, utover det kan man (nesten) si hva man vil -Basert på hva eg har lest og sett av hva du bedriver med så er du ingen rasist. Eg er faktisk enige i mye av det du skriver om, og eg er gift på med en muslim på 31.året.

      Ja, du har sterke og høylytte ytringer inni mellom, men eg vil si at mye av det er berettiget, det vil IKKJE si at du på noen måte er rasist for det. Å kalle noen for rasist, eg jo like galt, om ikkje verre enn å kalle en afrikaner m “N”-Word.

      “Noen” liker å kverulere og draaaa ting ut av proposjoner OG dimensjoner for å skape oppsikt, fra tid til annen dukker slike blogger/profiler opp – Det er en type gjenkjennbart mønster.
      ANYWAY? “Love Wins” <3

      Klem Vibbe 🙂

      1. Ja, nå tar det helt av. Gamle screenshots og «samtaler» tatt ut av kontekst og fjernet dato, fremstilt som det er nytt og daglig, med fullt navn og uthenging i flere titalls grupper under lik og del. Prøver holde meg unna. Bra noen følger med, det rasiststemplet kommer man ikke unna, det er en ondsinnet hersketeknikk. Gjett hvor jeg sitter nå, sammen med snuppen min og 11 ikke-europeiske. Kebab-tid. Islamkritikk er det jeg bedriver, vil ikke ha det her. Har ingen problemer med mennesker som ikke bedriver Jihad og Sharia. Snart er det tid for å reise sydover, til kurdiske venner og mer kebab, haha.. klem til deg Vibbe 🥰

    3. Det er så trist å lese 😢 Skulle tro vi hadde kommet til 2022 hvor vi lot folk være forskjellige. Blir regelrett lei meg når jeg leser slikt 😢

      La folk være slik de er, for det er det som er mangfold i samfunnet ❤😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og nyt helga 😊

      Toril

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg