Det skulle være 20 kjappe, men.. 😜

Hvis en krystallkule kunne fortalt deg sannheten om deg selv, ditt liv, framtiden din eller noe som helst annet, hva ville du ha ønsket å vite?

Noe som helst annet.. det første jeg kommer på er at jeg ville ønsket å vite hvor det ble av Therese. Dere vet Therese-saken, hun lille jenta som bare forsvant fra Fjell her jeg bor, bare noen meter fra leiligheten vår.

Link: Da Therese forsvant. Lokkemenn, kidnapping, overgrep og drap.

Finnes det noe som du lenge har drømt om å gjøre? Hvorfor har du ikke gjort dette?

Ja, jeg tenker at jeg svarer det første jeg kommer på når det gjelder disse spørsmålene, mtp at det finnes flere svar til hvert spørsmål. Så her vil jeg svare å reise til Australia. Å reise til Australia har vært noe jeg har drømt om hele mitt liv. At det enda ikke har skjedd var vel først at jeg var for ung, så hadde jeg for lite penger, så brant Australia og til slutt har covid-pandemien satt en stopper for det meste.

Link: Skal reise til Polen, men drømmer om Australia.

Hva er det største du har oppnådd i livet?

Har jeg egentlig oppnådd noe? Livet er jo en gang slik at idet en oppnår noe så kommer skjebnen og tar det fra en uten at en får blunket engang. Så her må jeg svare de øyeblikkene av ekstatisk lykke, og kjærlighet.

Link: Lykken er der kjærligheten er.

Hva verdsetter du mest i et vennskap?

Alle svarer vel ærlighet her? Jeg tenker at det jeg verdsetter mest er vel å bli sett og forstått for og som den jeg er. Aksept for den jeg er, gjensidig aksept og likeverd.

Link: Vi er bare mennesker.

Hva er ditt mest verdifulle minne?

Her er det veldig mange svaralternativer. Jeg tror faktisk ikke det går å velge det single mest verdifulle minnet. Derfor velger jeg å svare da vi fikk Ella, eldste mopsejenta vår. Ikke bare hvordan hjertet mitt smeltet da jeg fikk henne i mine armer, men også da vi dro hjem til snuppen min som da var skeptisk til å få en liten firbeint i familien. Jeg overrakte Ella i hans armer, og der og da så jeg både kroppsspråket hans, ansiktsuttrykket og i øynene hans at det skjedde noe han ikke hadde drømt om. Han endret seg for alltid, det gjorde vi alle. Et magisk øyeblikk og et stort vendepunkt.

Link: Ella Madonnas historie, den første måneden.

Hva er ditt verste minne?

Hva som er verst? Bli kidnappet? Bli stengt inne i en kjeller? Bli banket opp av fremmede menn som barn? Bli banket av egen far som barn? Bli misbrukt? Sitte i en lastebåt utpå havet i en storm uten å se land og båten har kantret og er på vei ned? Se venner dø? Nei faen, jeg vet ikke.

Link: Jeg føler jeg er i min fulle rett til å snakke eller skrive om mishandlingen jeg gikk gjennom som barn!

Hva betyr vennskap for deg?

Vennskap er komplisert. Jeg blir for lett glad i mennesker, derav blir man ofte såret og skuffet. Men en må ta noen sjanser her i livet, det er verdt det når en oppnår virkelige vennskapsforhold. Takknemlig for de jeg har, og de som har gått bort vil alltid være i hjertet mitt.

Link: For meg selv, men mest for mine venner.

Hvilken rolle spiller kjærlighet og hengivelse i livet ditt?

Kjærligheten er jo viktigst, er man uten kjærlighet så har man faktisk ingenting. Hengivelse er bonus, men eksisterer sjeldent uten kjærlighet.

Link: Omsorg og kjærlighet må livet ha, det trengs for å leve, og for å ha det bra.

Si fem positive ting om din partner.

Pliktoppfyllende, godhjertet, omsorgsfull, festlig og utfordrende.

Link: Jubileum!

Hvor varm og åpen er familien din? Opplever du at barndommen din var over gjennomsnittet lykkelig?

Ella og Ariel er jo selve symbolet på ekte kjærlighet, den som ikke tror på ekte kjærlighet har ikke møtt disse to godjentene. Og snuppen min er en gave. Jeg har den perfekte lille familie. Mye varme. Veldig åpen, men om enkelte ting må man holde kortene nærmere brystet. Når det gjelder barndommen min: nei!

Link: En sprøyte i armen gir varme når en har tapt i kjærlighet.

Hvis du kunne velge mellom alle menneskene på jorda, hvem ville du helst ha bedt med ut på middag?

Jeg kunne tenkt meg å spist en middag sammen med Madonna. Alle liknende spørsmål her gir samme svar: Madonna!

Link: Happy Birthday, I love U ❤️

Kunne du tenke deg å være berømt? På hvilken måte?

Tja.. hvis jeg fikk bestemme følgene av å være berømt. Opplevelsen av at alle vet hvem en er, og hvordan mennesker kan få seg til å behandle andre, så ser jeg for meg at å være berømt kan være samsvarende med å leve isolert og ensomt. Når en allerede har tungt for å stole på andre, så ville ikke en slik situasjon hjulpet på. Men plutselig kan en bli berømt, så hvis det medfølger penger så skulle jeg brukt alt på de foreldreløse aidssyke barna i Malawi, kreftsaken, dyrs rettigheter, nervesykdommer, og ikke minst belyse korrupsjon i politikken. Jeg hadde fått mye å gjøre, men det ville vært samme som jeg gjør i dag, bare større skala.

Link: Raising Malawi – foreldreløse barn.

Øver du noen ganger på hva du skal si før du ringer noen? Isåfall, hvorfor?

Nei. Øver ikke, men skulle det være samtale med feks lege, nav, terapeut, kommune og slike ting så er det lurt å ha en post-it lapp med stikkord slik at en ikke glemmer noe. En kan liksom ikke bare ringe dem opp igjen, for slike folk har jo som oftest «ikke tid». Private samtaler tar jeg helst med en sigarett og kaffe på balkongen. Jeg er ikke glad i å prate i telefon, sender helst meldinger om det skulle være noe.

Link: Lille venn.. på gulvet endte.

Hva ville en perfekt dag innebære for deg?

Den perfekte dag er hvilken som helst dag uten noe trist eller vondt. Ingen negative tanker, ingen frykt. En dag med bare nærhet og glede, sammen med min lille familie.

Link: Når jeg dør.

Når sang du sist for deg selv, eller for noen andre?

For meg selv? Aner ikke. Men for noen uker siden deltok jeg på en drikkelek hvor alle deltakerne måtte på tid, altså den som brukte kortest tid vant leken. Først tygge og svelge to hele Marie-kjeks, synge hele den Luksus Leverposteisangen (fikk ark med tekst) «kappet penisen av og lager ei vagina, for legene er så flinke i dag», for så å avslutte med å blåse opp en ballong til den sprengtes. Jeg vant!

Link: Plastisk Kirurgi – Luksus Leverpostei (Spotify)

Hvis du kunne leve til du var 90 år og bevare enten hjernen eller kroppen til en 30-åring, hva ville du valgt?

Hjernen så klart, hva er vitsen med å ha en ung kropp når jeg kanskje ikke er klar over at jeg har den engang?

Nevn tre ting som du og din partner later til å ha til felles.

01). Det å reise, dra på turer og oppleve ting, spise god mat, bli kjent med nye mennesker, se nye steder.

02). Festligheter, sammenkomster og gode selskap med venner, bra musikk og overraskelser.

03). Vi er begge veldig homofile, og kan fjase og tulle med litt av hvert.

Link: Glede!!

Hva er du mest takknemlig for i livet ditt?

Min lille familie ❤️

Link: Elvefestivalen familieportrett.

Hvis du kunne endre noe ved hvordan du ble oppdratt, hva ville det vært?

Frastår å svare.

Hvis du kunne våkne opp i morgen med en helt ny egenskap eller kvalitet, hva ville det ha vært?

Første jeg kommer på er å kunne fly. Altså ikke kunne styre et fly, men fly som supermann. I mange år drømte jeg om nettene at jeg kunne fly. Kunne gjort mye bra med den egenskapen.

Link: Killers who are partying ❤️

Takk for at dere leste alt dette, blir alltid så mye mer enn jeg først tenkte når jeg stjeler slike spørsmål og svar greier. For å bli bedre kjent med meg så håper jeg dere også klikket dere inn på linker jeg la ved svarene. Det er blogginnlegg jeg har skrevet tidligere, de utfyller svarene mine her bedre og gir kanskje litt mer forståelse for de svar som er gitt.

Denne gangen stjal jeg spørsmålene hos Leneetarnes, tusen takk Lene 😜

Så… Deres tur! Velg gjerne ut tre av spørsmålene og svar i kommentarfeltet, det hadde vært hyggelig.

Mandag, ny uke og nye muligheter, kos dere masse 😘 


Følg gjerne:

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#spørsmål #svar #blikjent #bunnytrash

4 kommentarer
      1. Jeg tenker at det gir vel mer innblikk i om hvorfor jeg kjemper for og skriver mye om de tingene jeg gjør. Hva kjærlighet angår så kommer man ikke videre uten. Jeg har vært uten, ihvertfall følt meg uten, og da skal det ikke mye til før en kaster inn håndkleet. Men vet du Lene, det som ikke ødelegger en, gjør en faktisk sterkere. Det har også med kjærlighet å gjøre.

    1. Mye fint å lese her. Og kjekt å bli litt bedre kjent.
      Jeg tenker faktisk selv å reise til Australia om 2 år. Eller mindre enn 2 år blir det jo nå. Min datter skal på utveksling dit, og jeg tenker å dra dit på slutten av oppholdet hennes, så kan vi feriere litt sammen der før vi må dra hjem igjen.
      Jeg har aldri vært der før.
      Kjærlighet er utrolig viktig. Og det har vi ofte i flere varianter i livet. Mange har kjærlighet til en partner, og mange har til barn. Noen har kjærlighet til dyr, og de fleste har vel kjærlighet til venner også. Alt dette er kjærlighet, men i forskjellig form.
      Jeg har kjærlighet til barn som min største kjærlighet. Dyr og venner har jeg også, med lassevis av kjærlighet til, og fra, så klart. Noen partner blir ikke aktuelt flere ganger i dette livet tror jeg. Skal aldri si aldri, men sånn kjennes det nå i alle fall!
      Jeg synes du har svart fint, og lurt å legge ved linker 🙂
      Ha en herlig fin kveld ♥

      1. Jeg satser også på å komme meg til Australia i løpet av de nærmeste årene, men de er veldig streng den veien, så håper c19-sertifikat ikke blir et langvarig problem for meg. Når det gjelder den kjærligheta så sier jeg som du, aldri si aldri. Fortsatt fin kveld til deg 😜🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg