Det er kosebloggernes dag i dag!

Jeg leser at blogg skal være kos. Medbloggere applauderer samtykkende. Blogg skal være kos! Bestemmer hvem? Dette er et underlig fenomen. Hvordan kan folk samtykke når de selv er de samme som medvirker til at blogg ikke er kos for andre?

Det skrives dikt og kommenteres om medbloggere at de er sjalu, frekk, respektløs og frekkhetens nådegave. Aktiv/passiv mobbing der en i klanen er skribent og ytrer, mens resten klapper samtykkende. Hellige kaninmåne så koselig altså. Det er egne innlegg om en medblogger, en soper, som skal drepes, slåes ned og sparkes til en slutter sprelle. En annen blogger har som konsept å dissekere andre bloggeres innlegg, ord og ytringer og lage forestillinger til sine lesere om ting disse medbloggerne aldri har sagt. Man kan skrive noe som henviser til å mislike støttespillere av hatpolitikk, som meg selv, jeg misliker Erdogan, og jeg misliker at folk støtter politikken hans, som for eksempel hans ønske om å innføre henrettelser av homofile. Så kommer det i en annen blogg at det handler om hudfarge, at det er hudfargen jeg misliker, ikke politikken og holdningene. Hva faen!! Sååå koselig!!!

Det er underlig å lese at det er de som stadfester at ‘blogg skal være kos’ som kommer med slike utsagn. Da handler det vel egentlig mest om at det er disse selv som skal kose seg, hva andre bloggere gjør, om dem koser seg eller ei, har null betydning. Man kan vel ikke tro at å bli tillagt negative holdninger en ikke har er kos vel? Jeg tenker det er en avsløring at noen mennesker koser seg selv med å vri og vende på andres ord, og lage fremstillinger om andre som ikke stemmer.

Det er jo også dobbeltmoralsk å applaudere og heie på når noen henges ut på blogg med dikt og slemme karakteristikker og denslags. Hvordan kos tror dere det er for den det handler om? Helt ærlig?!!

Latterliggjøringer av folk som koser seg med toppturer  i skog og mark, langs elvebredder og i fjorder. Hva faen, jeg koser meg på disse turene jeg. Så skal det fremstilles som jeg, og flere til (vi er en del bloggere nå som er ute i skog og natur) legger ut om turene våre for å imponere? Hva faen, det er da ikke kos å få slikt slengt i trynet. Blogg skal være kos?? Dette er innlegg jeg poster fordi jeg gjerne vil inspirere. Jeg startet med vektreduksjon, trim og kosthold fordi jeg hold på å DØ! Jeg holdt ved flere anledninger på å kveles. Blitt innlagt flere ganger. Lever med pustemaskin og har ambulanse på speed-dial. Det skulle utføres trakeostomi på meg.

Jeg har jobbet rævva av meg for å få resultater. For min fysiske og psykiske helse. Faen så tungt, frykt, angst depresjoner. Når jeg har fått det til, tatt utfordringene og gått tur, litt og litt mer, så har det blitt moro. Jeg koser meg på turene. Så sitter enkelte og mener at det er for å imponere, ikke for å inspirere!!?

Og kommentarrytterne er i gang, klapper og er enige, som når det legges ut dikt om denne sjalu og vemmelige personen. Tenk dere om kjære kosebloggere, for denne kosen blogg skal være, slik dere påstår, den er ren gift noen ganger. Og dere ber om mer. Hvor er kosen i det? Det er virkelig noe klin gærnt og ruskende galt når enkelte skal til stadighet tillegge noen vonde hensikter, uansett faen hva en gjør her inne, og det psykeste er at det er medbloggere som gjør dette!

Hvorfor kan det ikke være at når jeg eller andre går tur langs elva, eller opp på åstopper, og deler dette at det ikke kan være for å inspirere andre som sliter med lignende som en selv har slitt med? Hvorfor kan det ikke være for andre at vi gjør det? Hvorfor kan det ikke være for andre man lager treff og arrangementer? Klart man gjør det for seg selv, men hvorfor kan det ikke være for andre også? Hvorfor MÅ det være for å imponere på blogg?

Er det fordi de som mener dette uttaler seg utfra seg selv? At disse selv ikke ønsker at folk skal tenke selv når det kommer til politiske ytringer? At man ikke skal høre andres synspunkter for et mer utvidet perspektiv? Hvorfor henge folk ut og påstå de har holdninger de ikke har? Er det slik at en ikke er slik selv at en ønsker inspirere til god helse? Er det fordi en er misunnelig fordi en ikke får til selv.. går misunnelsen over i sjalusi?

Hva med å sette én fot foran den andre, først for seg selv, så for andre?!! Og når det gjelder blogg.. blogg MÅ ikke være kos. Forbannet tullprat. Jeg er ikke her for å være falsk og dobbeltmoralsk, forsøke å imponere, ei heller er jeg her for å noe kosepuselanke. Men jeg tror faktisk noen koser seg med innleggene mine, de som har et godt hjerte og gode tanker om andre. Og de som kjenner seg igjen i mine tanker, ytringer og handlinger.

Jeg er her for å bli hørt, forsøke inspirere noen til å tenke, gjøre, bidra, for seg selv og andre. Er du ikke enig med meg, tror du ikke på meg, neivel. Men noen gjør det, og jeg vet jeg har gjort noe som betyr noe, for ganske mange faktisk. Og dét er kos det!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#koseblogging #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Velkommen i den reelle bloggverden. Dette er ikke noe nytt. Pågått i minst 15 år.

      Noen av oss har kjent sannheten like lenge.

      Alt for å få lesere. selv om de går langt over streken.

        1. Du?
          Du og eg kan snart førtidspensjonere oss *ler hjertelig*
          Det er viktig å kose seg hver dag, det gjør eg, men ikkje
          på bekostning av andre – Aldri!

          Klem Vibbe 😀

          1. Jeg koser meg IKKE hver dag. Enkelte dager er et sant helvete. Men INGENTING jeg gjør her på bloggen er for å imponere noen. Jeg er meg, sur sint, glad, optimist, negativ, lykkelig, frustrert, whatever.. om jeg gjør noe som sårer eller plager noen så er det ikke meningen, da synes jeg de kan ta det med meg, istedet for å dikte om meg og «ghoste» meg. Og andre kan holde seg for gode til å uttale seg om meg og si ting som ikke stemmer. Jeg hisser meg mer og mer opp nå for dette med hudfarge og whatever for jeg synes det er så grusomt stygt, og at folk da sier at dem koser seg med denslags blogging, da ryker strikken ..

            1. Ja eg skjønner godt hva du mener og ikkje tro at eg er glad og fornøyd hele tiden, men litt kos får eg plass til hver dag 🙂 Eg får avsmak av innlegg som du ref. til derfor tok eg litt igjen selv i dag, har lagt merke til at tendensen har økt i det siste. Å stemple deg som rasist er det mest graverene som er gjort her på blogg og det som er farlig med det er at stempelet går ikkje bort 🙁 Men at vedkomne skal GNAGE på det hver eneste gang du blir nevnt er uhørt, men helt ærlig tror eg ikkje de som kommenterer alltid skjønner hva de kommenterer på…Det må jo være sånt hvis ikkje har me en gjeng med bloggere som er helt like….!

              Men NÅ skal eg kose meg! Har hentet litt is og skal strikke før eg stuper tidlig i seng (Forhåpentligvis…..!) Blir gøy i morgen, tror eg 🙂

              Nok en klem fra moi 🙂

              1. Mye rart her inne, men heldigvis skyter det i begge retninger. Kule folk og folk som ikke er så kule. Kos deg masse du da, her er det wraps, Solo Super med is på balkongen. Holder meg våken noen timer til. Skal være oppe sent i morgen, da er det fest – og da skal jeg VIRKELIG kose meg 😜 klem 🐰

    2. Hei! Det gjør vel ikke noe om noen syns at blogg er koselig😊 Det må jo ikke være ment som kritikk til deg. Jeg tipper at folk har svært forskjellige agendaer for bloggingen sin. Du og Kjerringtanker rufser litt opp og skaper liv og røre her rett som det er, det liker jeg. (Bortsett fra når hun holdt på med Kokken da). Hvem det er som skriver så stygt om deg aner jeg ikke, men det er barnslig gjort da. Ønsker deg en fin helg!

      1. Det gjør absolutt ikke noe at folk synes blogg er koselig. Men når de som ytrer det koser seg på andres bekostning, da blir jeg irritert. Liv og røre er bra, men… ikke på den måten! Takk samme 🥰🐰

    3. Jeg orker ikke alt dilldall lenger, jeg! Forsynt! Fort gjort å tråkke feil i bloggverdenen, like greit å stå musestille. Ingen får min støtte og applaus for å henge ut andre om jeg bare skjønner sammenhengen FØR jeg kommenterer. Derfor kommenterer jeg, etter siste tabbe, kun ufarlige innlegg. Jeg vil ikke komme på kant med de bloggerne jeg faktisk mener er viktigst her inne. Og forresten – en klem og tommel opp for all din inspirasjon og turtips og guts! 😘

      1. Jeg VET at en del ikke aner hva dem faktisk kommenterer. Og noen har jeg såpass kunnskap om at jeg vet at dem ikke vet. Likevel vil jeg påpeke dette, for det er gift! Og jeg synes faktisk det er ille å si at ‘blogg skal være kos’ når en selv går inn for å gjøre det ukoselig for andre. Jeg har aldri sagt at ‘blogg skal være kos’, så der er min samvittighet ren, jeg tar opp mye som er langt fra kos. Takk Margrethe, du er faktisk en inspirasjon for meg også, på flere måter 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg