Det er jeg som ikke er riktig navla!

Personlig fant jeg det frustrerende da disse politikerne for en tid tilbake siden vedtok forbud mot vanlige sugerør av plast. Vi trådte da inn i en verden hvor man serveres brus med pappsugerør på spisestedene her. Jeg synes fremdeles ikke noe om disse pappsugerørene, blir ikke vant til dem, og de går i oppløsning. Noen steder ber folk om to sugerør, slik at de kan bytte underveis fordi røret går i oppløsning. Men ute på byen er én ting, verre synes jeg det er at man ikke kan ha plastsugerør i eget hjem.

Joda, ville jo være med på greia jeg også, redusere plastforbruk og bla bla bla.. gikk på Nille og kjøpte slike økologiske sugerør (pakket i plast). De så ut som plast og føltes som plast. Jeg ble så glad da jeg fant dem. Dere mener sikkert at jeg er en «raring» fordi jeg liker å bruke plastsugerør i drinkene mine på lørdagskveldene. Men jeg kan rett og slett ikke noe for det, disse rørene gjør meg glad, hehe.. Lager meg røde drinker, en dæsj vodka i glasset, fylles opp med isbiter, deretter en dæsj med Strawberry Bacardi Breezer, så fyller jeg opp resten av glasset med Fanta Exotic, så et sugerør. Helt nydelig, og dette gir meg følelsen av ferie rett og slett. En følelse tilnærmet av å være på stranden eller utelivet på en eller annen gresk øy, eller solkysten i Spania, Afrika eller Tyrkia. Jeg elsker den følelsen, sånn er det bare. Uten disse plastsugerørene blir det ikke samme «feelingen».

Så ja, jeg kjøpte altså disse økologiske rørene på Nille, de som så ut som plast og føltes som plast, og var pakket i plast, haha.. Det ble lørdag kveld og jeg stod på kjøkkenet og laget meg en Irish Coffee, det synes jeg også er godt. En dæsj whisky, litt brunt sukker, så varm kaffe. Rører rundt, og har krem på toppen. Hadde sugerøret i koppen og tok med meg ut på balkongen. Så skulle jeg suge i meg, men da var der ikke noe sugerør. Hva faen?! Borte!! Smeltet bort i drinken min! Fuck that shit!!

Så, plastsugerør må jeg ha. Ikke økologisk, ikke papp, ikke metall, ikke hardplast, men «de gode gamle» vet dere! Derav gjorde jeg en stor bestilling fra Wish. Kjøpte masse sugerør derfra. Ja, sendte pengene rett ut av landet. Det tenker jeg fortsette med. På ferie i Albania oppdaget jeg at sugerør kostet ingenting, så selvfølgelig tok jeg med meg masse sugerør derfra også. Det utgjør jo heller ingenting på vekta på bagasjen ved hjemreise. Nå har vi et halvt skap fullt med sugerør *happy*!!

Huff ja så teit jeg er som bryr meg så mye med disse sugerørene, at jeg ikke vil ta bedre vare på miljøet og bla bla bla. For ja, jeg er den teite oppi dette!! Hele mitt liv har jeg aldri opplevd her til lands at plastsugerør er det folk slenger fra seg i naturen, at det er disse som ligger strødd i veikantene og hist og her. Rart å få påpakk for min «sugerør-fetish» i et land som i et par år hadde en befolkning som slengte munnbind av microplast rundt seg overalt. Uansett hvor en gikk lå de strødd. Det tar to minutter å gå til bussholdeplassen herfra, og når det da ligger 16 munnbind på den strekningen.. yupp.. Ingen av dem hadde jeg kastet må jeg tilføye. Altså, men der og da så man jo tydelig hvor lite folk egentlig bryr seg iht dette med plast og miljø. Så hva er vitsen? Så da er altså jeg den rare som er ærlig om mitt plastforbruk, og kaster plast-søpla mi i sortert søppel for plast?

Jeg liker yoghurt. Yoghurt selges i plastbeger. Plastskjeen er byttet ut med en skje av tre. Jeg bruker ikke den skjeen, jeg bruker min egen. Men denne skjeen ligger altså i plast. Så da tar jeg den ubrukte treskjeen ut av plasten og kaster den i sitt søppel, og plasten den lå, i sitt søppel. Snakker om unødvendig med plastbruk. Og jeg er den rare som ikke bryr meg med miljøet?

Altså, la meg se om jeg har forstått dette rett. Jeg drar til matvarebutikken og kjøper skinkepålegg, pakket i plast, et brød i en plastikkpose, en pakke våtservietter i en plastikk boks eller softplastbeholder, salat i plastemballasje, aromat krydder i en plastikkboks, chilliketchup i en plastflaske, brus i plastikkflasker, med plastemballasje utenpå der igjen, syltetøy i plastflaske eller boks, ost pakket i plastikk, og kjøttdeig pakket i en plastikkboks. Og så sier de at jeg må betale da 4,25 kroner for hver plastpose for å få disse varene med meg hjem fra butikken, og det må jeg gjøre fordi plastposene er så skadelig for miljøet?

Ja jeg er rar, jeg vet 🙈🤪🐰

Ja til livet!!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#plast #sugerør #miljø #politikk #galskap #bunny #bunnytrash

BB

14 kommentarer
    1. Man kan jo saktens undre. Jeg har plast sugerør, kjøpt på Kreta for flere år siden. Kjøpte meg en god morgen yoghurt. Den tre skjea bruker jeg ikke, har min egen teskje. Handlenett er gjenbruk, men i butikken er det meste pakket inn i plast. Prøvde å spise softis med treskje, og det var bare å gi opp. Forresten har jeg kniv, gaffel, og skje i plast og det var handlet inn lenge før butikkene byttet om. Er ikke krise her altså.

    2. «Lånt» teksten ser jeg; https://www.facebook.com/osbakken
      Greit å ikke eie det som er publisert før? Ellers er det noe stort visvas at man må betale for å reklamere for butikker, selv om det er plast. Er plastposene nøytrale, dvs. uten reklame, så greit for meg. Prinsipp.

      1. Slike kommentarer hvor man må kommentere det allerede opplagte er som oftest fra folk som liker å trolle. Bildet er også «lånt», rart du ikke skulle bemerke det, du tror vel ikke jeg er asiater? 😂 Bloggen er også lånt, fra Egmont. Det om reklame er dog et godt poeng.

        1. Hva er allerede opplagt? Du formulerer deg som om det er dine egne ord i din kontekst, og totalt uten referanse til noe du har tatt med deg fra et sted. Jeg troller ikke, sånn at det er sagt. Jeg skrev ingenting om bildet heller. Unødvendig å legge til den slags som ikke er relevant i mitt tilsvar til deg. Hvorfor være ufin mot meg fordi jeg påpekte hva jeg tillot meg å gjøre. Jeg hadde lest denne teksten minst to steder før jeg så at du implementerte den i din tekst. Spørsmålet mitt nå blir om der nyttes mye klipp og lim, dette siden du velger å være såvidt hissig og ufin i ditt svar til meg. Jeg forventer ingenting, men det er alltid fint å bli behandlet ok.

          1. Oi… les hva jeg svarte deg én gang til. Var virkelig det noe å bli krenka av? Hadde ingen å referere til, men ja helt enig, det er alltid fint å bli behandlet ok, ta dét til etterretning 😜 and don’t be butthurt, keep smiling & have a nice day 🐰

            Carpe diem, grip dagen, før den svinner (sitat fra Horats oder, bare sånn for å ha det sagt).

            1. Hva er det jeg skal ta til etterretning? Retorikken din er å skyve over på meg, selv nå, men den type forsøk på hersketeknikk fungerer ikke på meg. Det er alltid fint å bli behandlet fint, men det er ikke fint å bli pådyttet skyld og opplevelse av å ha krenket deg når så ikke er tilfelle.

      2. Ser ikke den teksten noe sted på Osbakken, men teksten har florert på flere sosiale media siden posene steg til 3 kr for mange år siden. Tviler på at ei lita gruppe fra 2020 eier den teksten uansett.

        Med det sagt er eg såre enig i innlegget her! Vi fikk mange hundre sugerør fra en bar som måtte kvitte seg med sine da forbudet kom, så vi har både i bobilen og hjemme 😅

        1. Artig hva folk henger seg opp i, jeg har lånt teksten fra meg selv jeg, fra et innlegg noen år tilbake, så for alt jeg vet er det faktisk min tekst, haha.. sugerør må man ha!!

    3. Det er bare idiotisk hele greia. Aller mest irriterer det meg at folk manipuleres til å tro at de faktisk er med på å utgjøre en forskjell gjennom disse tiltakene, mens det bi realiteten ikke gjør en dritt fra eller til. Har jo sagt mitt om det samme, så.. *hehe*

    4. Er sååå enig!
      Det verste er at instutisjoner må ha papir! Der burde det vært plastikk! Merket det god da mor mi lå på sykehus i fjor og på sykehjem. Hun måtte bruke sugerør for å få i se vann…sugerøret gikk i oppløsning i vannflaska, de gikk i oppløsningen i munnen hennes og det hele ble ganske trist der og da for henne….pga av et sugerør.

      Var å handlet her om dagen, kjøpte en god del grønnsaker bla. Etter at eg hadde vasket alt og puttet i bokser i kjøleskapet hadde eg en sånn halvstor sekk full av plastemballasje!!! Åsså kan me ikkje ha plastsugerør!?!? Ikkje sant…! Eg sender også pengene ut av landet for å bunkre opp med sugerør + de har noen eg liker godt på Normal – De smelter ikkje hehe Det følger med en sånn vaskebørste så de kan brukes om igjen og om igjen 🙂 Men nå bruker eg en del av de Boba sugerørene også, de liker eg….dyre….100 pr stk, men de lever evig 🙂 SUGERØR TIL FOLKET, sier eg bare!!

      Lag deg en strålende dag!
      Klem Vibbe 😀

      1. Har sett de på normal, de blir for harde, liker at det er noe mykere det som skal mellom mine lepper. Anyways, jeg står ikke etter en fest og vasker sugerør 😂😂😂

        Ja til «gode gamle» sugerør 🥰🐰 U2 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg