Denne fikk meg til å smile 😜

Det er godt å være hjemme igjen. Kunne helt sikkert tålt et par dager til i Albania. Skjebnens ironi er at da vi landet på Gardermoen var beskjeden fra Sarandë at himmelen hadde åpnet seg, og siden har det bare bøttet ned i den lille byen. Nå er ikke jeg redd for regnvær, men jeg opplever alltid mer intenst regnvær i andre land enn her hjemme i Norge. Er man på et sted som hovedsaklig er tilrettelagt for sol, strand, spise på uterestauranter og bading, så er jo ikke regn det morsomste. Det regner jo her hjemme også, skikkelig grått, men her er mulighetene bredere.

Nå sitter jeg på balkongen, jeg har et stort krus med Tassimo Toffee Kaffe foran meg, inntil meg på hver side ligger jentene mine. De er så kosete, gode og varme. Det er hjertevarmende deilig å være sammen med dem igjen. Her er intimt, varmt og godt. Jeg kikker ut over nabolaget og kjenner velværet over å være inne, slappe av, vite at inntil videre trenger jeg ikke bevege meg ut. Eneste blir en luftetur med jentene om et par timer, og da forsøker jeg å gjøre den turen kortest mulig hvis det da ikke er opphold.

Eldstejenta her liker meg ikke når jeg tar henne med ut i regnet. Blikket hennes forteller meg at dette er bare dumskap og unødvendig. At jeg heller kan hoppe i dusjen og la henne være i fred. Hun fnyser og snøfter og er klar i sin tale over min idiotiske adferd. Klart hun kan la være å tisse noen timer til, når det regner kan hun holde seg til hun blir gul i augo. Og det beviser hun sannelig, for når hun først er blitt lurt ut i regnet og blitt våt, da bruker hun dobbelt så lang tid før hun gjør fra seg. Om det er jeg som skal straffes eller om hun ikke liker gjøre noe der det er vått.. kan være begge deler. Jeg håper det blir det blir litt opphold, for å si det sånn.

Anyways, driver å utforsker et par mindre prosjekter her. En liten innenlandsreise jeg har lyst å foreta, en markering jeg har lyst å være med på. Så da er det jo å finne ut av løpet, altså reiseruten, reisekostnader, hotellovernatting og denslags. Så er det å fremlegge dette for snuppen min. Har han lyst å være med på dette? Da må vi ha barnevakt. Har han fri fra jobben da, eller må han bytte vakter? Lar det seg gjøre å bytte vakter hvis han vil være med på dette? Så med alt dette og litt til, så kan man definitivt kalle det for et prosjekt. Jeg er ganske sikker på at snuppen min ønsker være med, reisemålet er på et kjempeflott sted med muligheter både for severdigheter, shopping, uteliv og romantikk, hehe.. så jeg kjenner på meg at han sier ja. Og med det gleder jeg meg allerede!

En annen ting jeg har tenkt på er å få laget meg meg noen Bunny t-skjorter. Jeg ser at noen bloggere har benyttet anledningen mens jeg har vært bortreist, mens snuppen min og jeg har storkost oss på ferie så har medbloggere benyttet anledningen til å skrive innlegg om hvor motbydelig jeg er. Den ene bloggeren har skrevet, og den neste har klippet, limt og delt videre. At en konflikt nærmet seg en ende etter at jeg har vært i kontakt med diverse instanser for å få til en løsning og avslutning på konflikten skulle de visst ikke ha noe av.

Neida, karakteristikker og nedsettende verbal vold for å lage mer konflikt valgte denne alliansen. Og i kommentarfelt blir jeg latterliggjort fordi jeg er 100 % ufør med hva det innebærer, det blir skrevet at jeg har rusproblemer, er en ondsinnet mobber. Samtidig fremstiller disse seg som om at disse blogginnlegg og kommentarer er gjort i beste hensikter.

Ok, på hvilken måte har denslags handlinger gode hensikter, når en vet at konflikten er på vei til en ende, en løsning? Jeg har stått på og tatt initiativ til fred, og hva gir disse meg? Masse dobbeltmoral der jeg blir kalt for ting og beskyldt for ting. Har ikke disse menneskene levd lenge nok og sett at i mange tilfeller skal det langt mindre til for å få folk til å havne i kjelleren? Vi snakker om godt voksne mennesker som har store og små barn. For noen fantastisk gode, snille, velmenende forbilder. Det må jeg virkelig si. Altså, dette er ironi, for dette var vond lesning. Disse innleggene med kommentarer bærer tydelig preg av å skulle ødelegge ferien min, få meg ned i kjelleren, gjøre meg virkelig vondt, rett og slett. Vel, jeg kjenner i hjertet mitt at det fungerer. Det gjør vondt. Well done!

De fleste mennesker har et speil i sitt hjem, jeg tenker at en bør ta en titt der før dere igjen skriver at andre mennesker er motbydelige og den slags. Hva gir dere meg for å kalle andre mennesker motbydelige? Et klikk ekstra på bloggen?? Ta gjerne en titt på egne blogginnlegg tilbake i tid og smak på dobbeltmoralen. Hva som er skammelig finner dere i egen historikk, i deres egne hjerter og egen moral. Men for all del, dere bestemmer selv hvordan forbilder dere ønsker være for deres egne avkom. Det blir bare for dumt å se hvordan dere prøver hevde dere som gode samaritaner med å gjentatte ganger kaste ved på et bål som faktisk var på vei til å slukke. Lett å gjennomskue sannheten at det er det motsatte som ønskes. Når det kommer til konflikter så har disse en lengre historikk på det feltet her på blogg enn jeg noensinne kommer til å oppnå. Å poste slike innlegg og kommentarer, og påstå at det gjøres fordi de ønsker å stå opp for noen, stå opp mot mobbing, det er det dummeste jeg har lest hittil i år på blogg.

Så ja, et annet prosjekt jeg har er å få trykket meg et par tre Bunny t-skjorter. Jeg er faktisk stolt av meg selv, for å innse mine egne konflikter, og søke løsninger på dem. Jeg står ikke opp for noen med å bevisst forsøke forverre en situasjon. Slike folk greier ikke påføre meg skam selv om de greier å gjøre meg vondt. Jeg tenker at 1 av 2 er vel en seier for dere. Men samtidig tenker jeg, er det virkelig en seier å bevisst gjøre det dere har gjort? Da er det bare for meg å gratulere, vel utført, det sier mye om dere, bra jobbet for å oppnå deres mål!

I dag poppet denne videoen under 👇🏽 opp i feeden min på facebook. Den fikk meg til å smile og le litt. Ta en titt folkens, det er alltid fint med folk som gir av seg selv på godt og vondt, for at folk skal få gode øyeblikk, smile og le – lysglimt, ja til livet 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

21 kommentarer
    1. Skjønner veldig godt at det er godt å komme hjem til jentene igjen! 😉 Jeg hadde aldri greid å være borte fra hunden min så lenge…
      Så trist å lese om hvordan noen driver på. Jeg har ikke fått med meg noe av dette, men jeg er sikkert ikke innom de “riktige” bloggene for å få med meg dramaet? Jeg leser ikke SÅ mange blogger, sikkert derfor? Jeg håper i alle fall at dette kan gi seg og få en ende!

      1. Det er veldig tungt å reise fra dem, så blir det lettere underveis. Det er noe med å vite at dem blir ivaretatt også. De har jo vært hjemme her, ikke satt på kennel, plassert hos noen eller vært sammen med fremmede. De har vært med venner, og vi er aldri lengre borte fra dem enn dette, ikke til nå ihvertfall. Når det gjelder disse andre bloggerne, så er det vel likegreit å ikke lese de bloggene. Prøver selv å la være, for det er ganske enkelt ikke noe for meg. Jeg bruker innimellom og Google meg selv, slik får jeg vite om jeg er blitt omtalt og sådan, og Alliansen som jeg kaller dem har virkelig vært «flittige» under ferien min. De håpet vel jeg skulle lese dette i ferien, men heldigvis gjorde jeg det ikke før i dag. Det gjør noe med humøret å lese at man er motbydelig og en masse greier en ikke ønsker å være.

    2. Nice car 🤣 Wow, her måtte jeg se videoen helt til slutt, for en type, sikle sikle 😛 Skjønner godt at jentene har savnet deg/dere og omvendt. Ikke lett å reise fra dyra våre, de er jo familiemedlemmer. Selv har jeg hatt veldig få overnattinger etter at jeg fikk kattene, for jeg sliter med å overlate dem til andre. Her blir det bare dagsturer, og selv da kommer jeg hjem til en fornærmet Vinja.

      1. Ikke lett å reise fra dem nei, de bruker få være med der det er muligheter, så de har vært med på fly både til nordnorge og Spania. Vært med på buss- tog- bil- lastebil- og båtturer. Hehe.. når det gjelder videoen, den var fin den 😜😂

    3. Velkommen hjem i fra ferie! Tenker at det var flott velkomst dere fikk fra jentene som var hjemme. Har ikke kommet over hva som skrives, men skjønner at noen må virkelig hetse andre for og få det bedre med seg selv. Stå på du, vi er mange som liker bloggen og det du skriver om. Nå skal jeg se videoen du har lagt ut.

    4. Borte bra, men hjemme best 🥰 Var sikkert godt å komme hjem til jentene, ja. Og allerede i gang med planlegging av ny tur? Spennende!
      Det er ikke så lett å se løsninger og mening i alt når man opplever hets, slik du gjør. Den tilfredsstillelsen noen får når de klarer å rakke ned på andre, er ikke sunn. Men den man oppnår av å gå seirende ut fordi man faktisk har overvunnet mobbere, gjør godt helt inn i hjertet.
      Herlig video! 😀

      1. Jo heldigvis er jeg kommet dit i livet at jeg trives i hjemmet, føler at det er et hjem og det faktisk er mitt. Det er veldig deilig. Og enda bedre når man har småtrollene å komme hjem til 🥰 anklager om mobbing og hets er nå en ting, men å legge ved på bålet og påstå at det er gjort av godhet, samtidig som en kaller noen diverse vonde og slemme ting, det er jo helt bakvendt – klarer ikke se at intensjonen var noe annet enn å lage flammer der det bare var glør igjen. Vond lesing, fra flere kanter, men en samtale i dag med strafferettspleien i justis- og beredskapsdepartementet ga meg gode signaler at en av konfliktene ser ut til å gå mot en ende. Dette har jeg jobbet med å få til, blir bra å få det tilbakelagt, overstått, selv om at det tydelig vises at visse andre her indre næres på ytterligere konflikt og ikke ønsker den fred som påstås.

    5. Ser at en viss kokk har lagt ut om at du har systematisk uthengt, latterliggjort og trakassert i kommentarfelt og påstår å ha konfrontert deg med kommentarer her som ikke du ville godkjenne. At du leter med lys og lykter for å gjøre dette. At du har en besettelse. Hvem leter med lys og lykter?

      1. Jeg vet. Har lest det. Bare å få seg til å skrive noe slikt er helt latterlig, for det viser jo tydelig hvem som leter med lys og lykter. Dette fra en av de verste i historien til å lage bråk i kommentarfelter. En gang kom en viss kokk inn i mitt kommentarfelt og var utidig med noen for å ha gitt meg to søte bamser i gave, en annen gang fikk jeg «kjeft» fordi blogginnstillingene mine er gjort slik at jeg må godkjenne kommentarer. Slik hin selv hadde. Samme vedkommende stakk fra plattformen med en avskjedstale om hvor giftige alle vi andre bloggere er i kommentarfeltene. Speil speil på veggen der. Og nå kjefter hin for å selv være så utidig i sine kommentarer at han havner i spamfilteret. Det er liksom min feil det da, den er riktig navla du.

    6. Godt å komme hjem til prinsessene – selvfølgelig <3 og den videoen – o la la…..! Når det gjelder blogghets og krig så kan jeg bare ikke forstå at voksne folk gidder å holde på sånn. Pokker – det må da gå an å oppføre seg orntlig mot andre!

      1. Du må gjerne se den videoen flere ganger hvis du har lyst. Når det gjelder netthets, så er det ut fra det jeg skjønner jeg som bedriver det, jeg gjør det visst på daglig basis og leter med lys og lykter for å finne noe å trakassere noen med. Det er ihvertfall det som ble skrevet mens jeg var på ferie. Og at jeg er motbydelig, la oss ikke glemme det.

    7. Den videoen er konge, har sett den flere ganger på TikTok, ja eg må se den hver gang den popper opp! 🙂 Men du, tilbake til de T-Shirtene….Eg liker best å ha store T-Shirt, blir mer kosete sånn, så en str XXL eller noe hadde vært fint 🙂 Kjøper mer enn gjerne….Bare litt ang kokken….Når man først trodde man var kvitt`n så popper han jaggu opp med litt galle, vel vel…

      Men du? Nå er eg alvorlig: Me snakkes litt nord på vestlandet da snart, ikkje det?
      Klem Vibbe 😀

      1. Den videoen var ny for meg, men den fikk meg til å smile, den ga meg noe, på tross av at det bare var en fyr med hatt og boots som drakk øl og bøyde knærne 😂 Hadde ikke tenkt å trykke t-shirts for salg, hehe.. men takk! Det var vel mer fordi jeg er noe lei av at folk prøver å påføre meg skam for å være den jeg er, tilegne meg meninger og følelser jeg ikke har, kalle meg motbydelig, at jeg fikk ideen om å lage «I am Bunny» t-shirts. Jeg synes det innlegget hvor kokken kommenterte var direkte ondskapsfullt, du ser kanskje ikke hva jeg ser, men enhver ser jo i kommentarfeltet hvem som samlet seg under dette. Det er gjengen sin det. Og det er jo tydelig hvem som er leader of the pack. Tror dessverre det ikke blir noe av den turen. Jeg hadde lyst å treffe V, men når det viste seg at snuppen min ikke ble med så blir det ikke noen tur på byen eller noe, skåler ikke med meg selv, og å treffe V og evt andre bloggere med tilstedeværelsen av noen som gjør meg fysisk uvel føles litt bortkastet, så da støtter jeg heller saken på annet vis enn å dingle rundt der alene. Du og jeg møtes nok en dag under andre omstendigheter.

    8. Det du skriver om eldstejenta 🤣🤣🤣.
      Ja, drar du henne ut i regn, så kan du berre ha det så godt 🤣🤣🤣, du får betalt som fortjent 🤣🤣🤣. Berre digger den hunden ♥️.
      Når det gjeld dine utrivelege medbloggerar, så er der eitt gamalt ordtøkje som seier at på seg sjølv kjenner man andre, så det dei skriv seier nok mest om dei.
      Den videoen 🤣, det kunne ha vore meg, i hine hårde dagar 🤣. Eg var heller ikkje heilt i vater i yngre dagar, og er det vel ikkje nå heller 🤔😜, men nå er eg for stiv for slike akrobatiske øvingar.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg