Den viktigste og beste gaven!

Høytiden er en perfekt tid å gi tilbake, og sannheten er at det ikke finnes noen større gave enn å stå opp for de syke og svakeste, med det mener jeg det å gjøre samfunnet vårt et bedre sted for oss alle.

Det er derfor jeg her nå vil oppfordre alle som leser dette innlegget til å stå opp for de uføre i dette landet. Mennesker som har og er utsatt for alvorlige sykdommer som kreft, som har kjempet og kjemper for sine liv gjennom ille situasjoner og behandlinger. Jeg vil be dere stå opp for alle som lever i sterke smerter, jeg vil be dere stå opp for folk som sliter under psyskiske lidelser som angst og depresjon.

Jeg vil be dere stå opp for mennesker som går gjennom hverdagen stigmatisert under usynlige sykdommer som crohns sykdom, fibromyalgi, bechterews sykdom, ME, MS, Osas, CFS, Epilepsi, Borrelia, Lupus, hjertesykdommer og alt dette som har snudd menneskers liv opp ned og satt veldig mange mennesker ute av stand til å kunne fungere optimalt i et arbeidsliv og i samfunnet generelt.

Jeg vil be dere stå opp for mennesker som har vært utsatt for sykdommer og ulykker som har plassert dem i rullestoler, de som må ha pusteapparater og diverse utstyr fra hjelpemiddelsentraler over hele landet for å kunne opprettholde bare et snev av en hverdag som de fleste tar for gitt.

Jeg vil be dere stå opp for alle de utviklingshemmede og funksjonshemmede som lever iblant oss over hele landet. De vi ofte ikke ser, som nå har et stort behov for å bli sett.

Det er nå én måned til jul. Folk har begynt å kjøpe julepresanger, klær som man ikke trenger og som i snitt blir brukt 10 ganger før de kastes, materielle ting som ingen trenger, men betales for i dyre dommer fordi det kanskje er morsomt å ha. Overdrevne matinnkjøp og 7 slag kaker som i mange tilfeller ikke engang blir oppspist.

La oss heller starte sesongen med å gi noe som ikke koster mer enn en signatur og noen øre fra i året fra en statskasse man bidrar til for at alle i vårt land skal ha det best mulig. La oss gi et bidrag for at andre skal kunne beholde det lille sosiale de har mulighet for, beholde et snev av egenverdi. La oss gi et bidrag til å opprettholde andres følelse av selvbilde, muligheten til å kunne bidra og være inkludert. Muligheten for å kunne ta imot en liten godtgjørelse, eller en liten sum for forskjellige typer styreverv. La oss bidra til inkludering, ikke ekskludering.

I Norge finnes det mye dugnadsånd, frivillighet som er med på å bygge er stort fellesskap. La oss alle gjøre vårt for å sørge for at de som har færre muligheter i dette landet kan få beholde de mulighetene som er, og som man fortjener som mennesker. La oss sørge for at våre medmennesker får beholde sin verdighet.

Vi må handle raskt, for det politiske landskapet  ser ikke menneskene rundt seg, deres definisjon av «vanlige folk» er annerledes enn vårt, og vi har rett og slett ikke råd til å destruere menneskers selvbilder, verdier, ideer og drømmer. Vi har ikke råd til å være en del av et samfunn hvor omtanke og nestekjærlighet skal opphøre å eksistere.

Link: Regjeringens prioriteringer skremmer.

Jeg håper at dere som leser dette vil bli med å bruke disse dagene inn i høytiden, dagene fra nå og inn mot jula for å hjelpe din neste, det være din nabo, bror, søster, venninne, mor eller tidligere medstudent eller kollega å ha muligheten til å ha en god jul.

La det være den beste og mest verdifulle gaven du gir i år, signer og del underskriftskampanjen for å beholde fribeløpet for unge uføre og uføre.

Signer: Behold fribeløpet for unge uføre og uføre.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#vanligefolkstur #vanligefolk #uføre #psykiskhelse #mentalhelse #funksjonshemmede #utviklingshemmede #ungeuføre #sykdom #skade #lidelse #mentalhelse #verdier #medmenneskelighet #inkludering #underskriftskampanje #arbeidsliv #fribeløp #muligheter #presang #gave #høytid #jul #gidetvidere #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Dette er ett kjempegodt og engasjerende innlegg, jeg har signert og håper mange andre gjør det samme.

      Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

      Klem fra meg til deg.

      1. «Det skjer ikke meg» er en svært utbredt holdning som flere mennesker burde lære seg å forstå ikke er reell i det hele tatt. Ulykker og sykdommer kan ramme hvem som helst uansett hvor forsiktig man er og hvor bra kosthold, avholds og ikke-røykende man er. Så jeg tenker at det burde være med største selvfølge at majoriteten signerer dette. Antall i sluttresultat skuffer meg alltid i kampanjer som dette, men sjokkerer aldri da det er stadig dårligere holdninger og egoisme som er fremtredende personlighetstrekk hos veldig mange mennesker. Heldigvis ikke alle, veldig glad for deg og dere som signerer, det gir håp 🥰

        1. Ja det er en viktig ting å være inneforstått med, selv om at det er veldig lett å tenke. Men, det kan så absolutt skje hvem som helst. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle ha det slik jeg har hatt det opp igjennom. Det kom som lyn fra klar himmel bare sånn plutselig en dag.

    2. Bra innlegg!👍Skal selvfølgelig signere! Helt uhørt er det, Skjemmes!🙈🤬
      Ang nyhetene på nek istad var det om ei som jente på 20år som flytta inn i leilighet med sin ALS syke far. De etterlyste BPA ordning i hjemmet. Hjemmesykepleien hadde ikke peiling på hva sykdommen innebar🙄🙈Fire forskjellige mennesker innom hver dag.. Fikk beskjed av ene at han kunne sove litt og se om han hadde mer energi i mårra😳🙈Her gikk byrådsdirektør Kristin Nilsen i Vestre Aker ut og beklaga på det sterkeste! Og at dette skulle ordnes og tilrettelegges!👍Håper Husa i Bergen følger med!😬Håper det skjer ting på den fronten! For jævlig å behandle mennesker sånn i Norge.
      Det er mange skjebner du skriver om! Det skal frem i lyset!👍

      1. Takk, og høres bra ut at noen setter lys på ALS. Forferdelig at noen skal få sådan sykdom og attpåtil få slik uverdig behandling. Takk for at du nevner dette, og husk å signere nå da 😜

    3. Har signert, ble registrert. Godtok ikke innlogginga mi få fb så fikk ikke delt..🙄Ja, det er helt forkastelig! Er jo virkelig ikke sånn det skal være! Man må si ifra! Leste om ei gammel dame som hadde ca 180 000,- i året..(skal ikke si d for sikkert) Hun hadde arvet en gammel slitt hytte. Dermed formuende. Hun måtte klare seg på lite. Var det du som skrev om det?🤔Mye man ikke skal forstå…🙈Mens politikerne får godtgjørelser…Hva faen😳

      1. Hytte? nå har jeg allerede for flere år siden passer femsifret antall innlegg, så jeg må vel ha mer å gå på før minneboksen blir varm. 180000, mer enn meg, men nå har jo jeg hemmelig konto i Sveits, så jeg klarer meg, haha.. not, eller 😜 anyways, glad jeg ikke er alene, da hadde ting vært ganske annerledes.

    4. Og 10 uker behandlingstid for om de kan få BPA, det er lang tid for de stakkars menneskene❤️Helt annet tidsperspektiv…Fy faen sier jeg! Hvor jævla vanskelig kan det være. De ser jo at det hjemmesykepleie greine ikke funker!!!De legger seg ikke kl 20, kveldsstellet lissom..De vil jo leve livet som om de var friske så langt det lar seg gjøre…La de for faen oppleve det de ønsker før det er over. Det er velfortjent! Se bare på paragliding feks😃rått😍😄🥰 Blir forbanna når de blir prakka på det opplegget der, huff for en trist kamp. Men det viser seg at det lønner seg å stå frem, nå har det vel vært treni avisa på kort tid👍Byrådsdurektøren i oslo hadde hvertfall vett til å legge seg flat!

      1. Særlig mtp prognosene for en sådan diagnose så er det umenneskelig behandling. Det er bra sykt hvis/når det endelige positive vedtaket kommer etter at en faktisk er gått bort. Slike ting forundrer meg ikke, vet om tilfeller der statens innkrevningssentral har gått til verks måneder etter person har meldt sin avskjed fra life as we know it. Byråkratiet ser bare saker og nummer, de mest alvorlige tilfellene blir lagt underst i en bunke og de har ikke oversikt om folk er levende eller døde når de endelig saksbehandler.

    5. Ja, min mor ble ufør nå. Jobbet i barneskolen i 25 år. Med folk med div diagnoser. Det har jo vært tøft. Hun er veldig likt. Siste årene har hun jobbet 40 % og nå gikk hun i 100% glad på hennes vegne. Det kommer til et punkt hvor du må velge, trene og ha bra helse, eller jobbe. Og systemet er jo så tungvint. Glad på hennes vegne når d ble 100% Nå har hun hvertfall energi til å trene, og litt av det andre livet har å by på.. Føler med dere uføre. Blir så sjokkert. Flott at du skriver! Føler meg uvitende om noe..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg