Den politiske pandemien fortsetter!


Noen vil i dag si at pandemien er bortimot over for denne gangen. Snart, veldig snart. Det uttalte FHIs Preben Aavitsland som er en av Norges mest profilerte smitteverneksperter her om dagen da har han kom med en tydelig melding som kunne tolkes slik.

Hans ord var at «den høye vaksinasjonsdekningen hos de eldre og syke gjør at det er stadig færre igjen som kan bli så syke at de trenger sykehusbehandling».

Ytringen vakte oppsikt da det han egentlig fortalte var viruset bare var farlig for eldre og syke. Men like fort som Aavitsland hadde delt dette budskapet ble det dementert etter at helseminister Bent Høie kom på banen og ga smitteverneksperten refs. Den politiske pandemien fortsetter.

Nå ruller Norge sitt koronasertifikat ut på markedet. Jeg kan ikke si noe om hva andre tenker, men dette føles veldig spesielt og utspekulert, særlig med tanke på at formålet var å bruke dette imens det stod på som verst i Europa. Nå er hele formålet omtrent borte, i flere land nytter det heller ikke om du er vaksinert eller har koronasertifikat, test må du allikevel ta på flyplassen før avreise og ved ankomst. Da er jo dette ganske bortkastet og nytteløst?

Jeg skal sammen med noen venner på båttur snart. Da må jeg ha et slikt pass og da teste meg innenfor 72 timer før avgang. Denne båtturen er til og fra havn uten at noen får gå av eller ombord før vi er tilbake. En kan da tenke at i forhold til smittevern er dette tryggere enn på ethvert hotell, restaurant, kjøpesenter et cetera hvor folk kommer og går som de ønsker. Tryggere enn å gå opp Karl Johan i hovedstaden på en fin sommerdag.

Det hele minner litt om de nazistiske myndighetene i det tredje riket som innførte en jødestjerne som påbudt tøymerke for alle jøder i riket. Den som ikke bar merket, kunne dømmes til døden.

Men folk sover og lar alt dette skje, bare noen få setter foten ned og protesterer, alt for få, og dermed får den politiske pandemien og agendaen bak rulle videre.

Link: Koronapasset rulles ut (Aftenposten)


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#koronapass #koronasertifikat #prebenaavitsland #overlege #politiskagenda #helseminister #smitteekspert #smittevernekspert #politiskpandemi #jødestjerne #benthøie #pandemi #norge

16 kommentarer
    1. Fikk ett akutt behov for å opplyse om et noe underkommunisert problem. Langtidseffekter ved Covid-19, også kalt Long Covid – Post Covid-19.

      Haukeland Universitetssykehus i Bergen er med i en internasjonal forskningsgruppe der dette økende tragiske problem forskes på.

      Unge friske mennesker som har hatt Covid-19, mange med svake eller ingen symptomer under sykdommen, opplever nå alvorlige langtidsvirkninger. Symptomer som: Utmattelse – Kortpustethet – Leddsmerter – Minne, konsentrasjon og søvnproblemer – Depresjon, angst – Svimmelhet – Forverrede symptomer etter fysiske eller mentale aktiviteter.

      Selv om Covid-19 blir sett på som først og fremst påvirker lungene, kan den skade mange andre organer. Denne organskaden øker risikoen for langsiktige helseproblemer. Organer som blir påvirket av Covid-19 er :

      HJERTE. Røntgenbilder tatt flere måneder etter påvist Covid-19 har vist varig skade på hjertemuskelen, selv hos unge friske mennesker med milde Covid-19 symptomer. Dette øker risikoen for hjertesvikt eller andre hjertekomplikasjoner langt inn i framtiden.

      LUNGER. Typen lungebetennelse som ofte er assosiert med Covid-19 kan forårsake langvarig skade på lungene med kronisk pusteproblem.

      HJERNE. Selv hos unge mennesker kan Covid-19 forårsake hjerneslag, kramper og Guillain-Barre syndrom – en tilstand som forårsaker lammelse. Covid-19 kan også øke risikoen for å utvikle Parkinsons syndrom og Alzheimers.

      Til orientering.. alvorlige politiske traumer er ikke en del av forskningen.

      1. Takk for info. Spesielt. Merkelig at du ikke la ved linker til dokumentasjon iom du fikk slik en «trang».

        Var den siste uttalelsen et lite sarkastisk hån?

        Uansett, alle jeg kjenner til som har hatt covid er like friske. Derimot ble en svigers innlagt i dag etter en hel del bivirkninger etter vaksine. De skal stanse hjertet hans og ha undersøkelse. Hjerteslag har økt og pusten redusert. Kan ikke si mer, for det er visst omfattende og jeg har ikke fått satt meg helt inn i det. Sambo skjønner mer da han jobber med dette.

        1. Behovet for info vedrørende den manglende kommuniserte alvorlige langtidsskade er på grunn av jeg fikk det nært innpå.. veldig nært. Når det gjelder linker sier jeg thank you Google eller FHI sine hjemmesider.
          Jeg kjenner ikke så mange.. i alle fall ikke de 173 millioner som har eller har hatt covid-19, og hvordan det går med dem.

          Ellers så var ikke den siste uttalelsen en sarkastisk hån. For å være litt morsom, kall det heller et lite bistikk.
          Apropos bier.. bier og andre innsekter står for 1/3 del av verdens matproduksjon. Det tragiske er at de er utryddingstruet. I Kina er problemet så stort med pollineringen, at de har kommandert millioner mennesker ut på åkrer og rismarker for håndpollinering.

          Så la Humla suse.. sier no jeg 😉

          P.S Håper det går bra med svigers.

      2. Nå forekommer det også slike enkelttilfeller ved slikt som enhver influensaepidemi o.l. Men disse får vi kun vite om gjennom sporadiske reportasjer av enkelttilfeller fremstilt som medisinske mysterier o.l, mens de i anledning C19 samler sammen de totalt 4-5 tilfellene for å gi inntrykk av at dette er noe som skjer i hytt og gevær.. Jeg skal også ærlig innrømme jeg flirte litt i det metaforiske skjegget i det disse jentene ble fremstilt som kjernesunne, blottet for underliggende sykdommer. – Hallo, liksom!.. Nær sagt ALLE som er født etter 1985 har underliggende sykdommer! ‘Generasjon skral’ har fått herpet immunforsvaret fullstendig etter å ha vokst opp i et tilnærmet støv- og bakteriefritt miljø! Dette er nemlig avhengig av en daglig dose ‘dritt’ for å funke optimalt, og spesielt i oppveksten, for å legge grunnlaget for å kunne bli en motstandsdyktig og robust voksen! Istedet er de så asmatiske og allargiske at de knapt nok får pustet mellom april og oktober!! – And with that stated, the defense rests *hehe*

        1. The defense rests ja, det håper jeg du har gjort. Men har du sovet i natt i det hele tatt? Jeg ser her står, Gry, Gry Gry, Gry.. og ikke korte kommentarer heller. Men jeg klager ikke, tvert imot, synes det er for lenge mellom hver gang jeg ser deg her nå. Virker som du samler opp innlegg og plutselig greier du ikke holde deg mer, hahaha.. veldig glad for at du er her da 👍🏾🌹

    2. Om jeg har vært engstelig før, har jeg seriøst angst nå.. For mens selvmotsigelsene og de logiske bristene blir flere og flere og grovere og grovere, så står jo majoriteten like fullt standfast i dette her! Det er jo stein hakke umulig å nå frem med fornuft!! Den maktesløsheten en føler som enkeltmenneske i kampen for å redde oss ut av dette her, er tidvis overveldende!..
      Nå skal det imidlertid sies at jeg har merket en viss holdningsendring hos enkelte etter å ha gått ut på det hardeste, men med tanke på at disse innleggene etter min mening burde vært rene bevis på at hele greia er en illusjon, så er vi faktisk nødt til å finne på noe som får oss til å fremstå som en mer united front med sterkere stemme. For sånn det ser ut for meg, begynner det å bli rimelig prekært. Vi begynner rett og slett å få dårlig tid, for jeg tror faktisk ikke det er så alt for langt igjen til det store ‘smellet’ der agendaen bak blir satt ut i livet med den følge at sivilisasjonen som vi kjenner den går lukt til helvete.
      Muligens er det så galt at den eneste sjansen som er igjen, er å gå massivt ut i en strategisk gjennomtenkt united front i en typ vinn eller forsvinn-operasjon! – Og mislykkes dette, er en faktisk nødt til å flytte fokuset over til å sette i gang med å ‘preppe’ for å kunne være blant de som er ‘still standing’ i det vi settes på ekspresstoget til helvete..

        1. Hæ!? Har du begynt å vurdere vaksinering allikevel??
          For min del, så gjør dette med trippelvaksinering meg bare enda mer sær på at den dritten faen ikke skal inn i meg. Jeg er vitterlig ikke avhengig av å reise ut av landet, om så skal være..

          1. Å nei du!! Bare aldri si aldri prinsippet!! Jeg har aldri påtatt meg å vite hva alt dette som skjer er og jeg har ikke skapt noen teorier uansett hvor mange som nå har greid å påstå at jeg er en konspirasjonsteoretiker. Fremtiden er jeg forsiktig å spå også. Det som først og fremst er tanken min er å ikke delta i dette forsøket, dette prosjektet som jeg føler at dette er. Hvordan kom du egentlig frem til at jeg muligens vaksinerer meg likevel? Dit har jeg ikke kommet. Jeg skal ta en test, ikke vaksine. Jeg har tatt vaksiner før i livet, når jeg har følt at det har vært riktig. Denne guffa de serverer nå føles ikke riktig, mildt sagt.

    3. Det å få et corona pass er noe kvalifiserer til etter vaksinasjon.
      Med et slikt burde du kunne leve som før epedemien.
      Dette gjør at aktiviteter som står stille kan mykstarte og samfunnet normaliseres.
      Vaksinering er en ytelse som blir belønnet.
      Førerkort pass eksamen artium er i likhet med vaksinasjon noe en må igjennom for å få rettigheter.
      Det er frivillig!
      Hvis en ikke bryr seg med å kvalifisere kan en ikke klage over at man ikke får de kvalifikasjoner som eksamen førerkort vaksine pass gir.
      Det er et valg den enkelte må ta for å få fullverdig rett til samfunnets goder.
      Dette kan ikke sammenlignes med Nazister og jødeforfølgelse fordi jødene fullførte som “kontrakt” med samfunnet men ble straffet for sitt livssyn og eller etnisitet.
      Det å la seg vaksinere er en bekreftelse på den enkeltes lojalitet og takknemlighet for å tilhøre en kultur som tilbyr empati og demokrati.

        1. Sammenligningen er jo reell, eller heller kanskje en metafor. Gleder meg til Torsdag.. da får jeg mitt Koronasertifikat. Skal bruke det for alt det er verdt, skal ha det med ut på byen, kanskje lage meg ei T.Skjorte med teksten “Try me Im safe.” Har hørt rykte om at Tinder kommer med et eget symbol for oss som er klar … for det meste 😉

            1. Hmm.. Dette får meg til å tenke at det faktisk kan være ganske så fair, dette her.. Verdens befolkning skal reduseres noe grønnjævlig. – Antagelig ikke med så ville tall som det rapporteres om, hvor det hevdes det skal være snakk om å komme ned til et sted mellom 500 mill til en milliard ‘world wide’, men om det så ‘bare dreier seg om en halvering, så er det heavy nok i løpet av et tiår eller to!..
              – Og dersom et sådant inferno skal finne sted, så bør det i det minste legges opp i tråd med naturens eget prinsipp, ‘survival of the fittest’. Dette er tross alt eneste måten å sørge for at artens utvikling fortsetter! I tillegg, innebærer det i det minste en viss rettferdighet m.h.t hvem som får stå igjen etter slikt inferno.. Ikke sånn at det er nobelt på noe vis, men det er da i det minste noe, om dette avgjøres i tråd med slik det er ment å skulle være fra naturens side.. – Og ‘the fittest’ hva vår art angår, ligger i hjernen, sammen med kommunikasjonsevnen og fingerferdigheten. – Altså ‘survival of the smartest’.. – Og det er ikke de som har tilegnet seg mest innlært kunnskap. Det er de som først og fremst evner å tenke selv, samt å benytte seg av den innlærte kunnskapen konstruktivt.. I praksis, vil dette eventuelt innebære evnen til å finne ut av løgn ved hjelp av å oppdage logiske brister, for så å vurdere betydningen av de.. For all del.. Jeg håper for guds skyld jeg tar feil! Men ikke faen om jeg satser livet mitt på det!

              1. ‘Agendaen’ har jeg måttet legge fra meg, jeg vil ikke spekulere i den, føler det er like usunt som guffa de vil sprøyte i oss som en del av den. Her går jeg kun på rent instinkt og logisk tenking i forhold til hva som blir servert på de flotteste platina-fat.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg