De søte små må jo ha navn – hva synes du om disse navnene?

I dag kan vi alle lese artikler og navnestatistikk fra Statistisk sentralbyrå (SSB) at blant nyfødte i Oslo i 2022 var Sofia det mest populære jentenavnet, mens Mohammad kapret toppen for guttenavn.

Jeg liker Aminda og Steffen, det er navnene jeg hadde valgt om jeg skulle ha barn, men det er ikke snakk om å sette noen barn til verden for min del, ikke for hundre millioner engang. Ingen kjærlighet er vel høyere enn til egne barn? Så hvorfor, når man ser veien det går, å gi barn det som kommer er ikke kjærlighet, det er grusomt. Fattigdom, klimakrise, islamisering, virus og «vaksiner» yuhuu.. og nå det siste, EUs innførsel av insekter og denslags som hverdagsmat.. yuck.

Haha, negativ much? Neida, ikke i det hele tatt, bare forholder meg til nyhetsbildet fra statsstøttet og alternative media, og sosiale media, folk er jo så trivelige at, ikke en dag uten at flere titalls kommentarfelt blir stengt..

Anyways..

I Oslo var det 63 jenter som fikk navnet Sofia i fjor, og 77 som fikk guttenavnet Mohammad. På andreplass var navnene Hedvig og Jakob, og på tredjeplass var Nora og Olav.

Jakob og Nora liker jeg, fine navn, de andre navnene er vel greie de også, men.. Mohammad? Ehh..

I 2021 var det jentenavnene Sofia, Hedda og Ingrid som toppet statistikken. Hos guttene var det navnene Oskar, Mohammad og Aksel som var mest populære.

Okeeei..

Særegent for Oslo, er at Mohammad har tronet topplisten en årrekke, og 2022 er ikke noe unntak. I 2021, ble navnet derimot byttet ut med Oskar, og falt ned på andreplass. Det var faktisk første gang på flere år navnet ikke var øverst på topplisten. Nå tar navnet helt av og ligger langt over alle andre navn.

Eksperter sier det er i grunnen ikke noe merkelig, islam vokser i Norge (altså Norge islamiseres). Mohammad er absolutt et foretrukket navn blant muslimer, og konsentrasjonen av navnet blir mye sterkere enn de norske.

Ja så vet vi det. Jeg vet hva jeg tenker, med det sagt vil jeg spørre, hva tenker du om dette?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#navn #bunny #bunnytrash

2 kommentarer
    1. Lat meg seia det slik, eg er sjeleglad me ikkje fekk born, og då heller ikkje har barneborn, som me slepp å bekymra oss for.
      Eg har og medynk med dei som set born til verda i dag, og ikkje skjønar kva dei etter kvart må gå igjennom.

      1. Samtidig ser man slike som Lan Marie Nguyen Berg som hyler og ræmjer om klimakrise og samtidig som hun faktisk velger å få barn. Alt er jo bare galskap. Og om jeg hadde valgt å få barn, så skulle jeg bodd laaaaangt unna her og Oslo, da snakker vi Finnmark eller Troms, om ikke Island eller Svalbard.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg