De små ting: det ekte og oppriktige smilet.


I dag re-postet en venninne av meg et bilde-minne om seg selv på Facebook. Bildet er nå seks år gammelt og anledningen var bursdagen til venninna mi. Hun og følget sitt var på ferietur, Venezia/Italia tror jeg, og dem hadde ordnet med bursdagssang og stjerneskudd til henne.

Det jeg festet meg med var ansiktet hennes på bildet. Gleden som var så oppriktig ekte i hele ansiktet. Øynene, smilet, gløden.

Det er artig hvordan små hyggelige gester andre gjør kan få noen til å smile så vakkert 🌹

Slike øyeblikk, slike minner, de må ivaretas. Når hverdagen er tung, som den ofte kan være, så kan slike øyeblikk og gleder i minnet løfte en. En må aldri la noen eller noe ta fra seg gleden i livet ❤️

Fremdeles er det slik at over alle barrierer; geografiske, språklige, etniske, religiøse, så er det fortsatt kun én eneste ting som øyeblikkelig blir forstått og aldri misforstått oss mennesker imellom, nemlig et åpent, vennlig smil. (Arthur Arntzen)

Hold hodet kaldt og hjertet varmt. Ha en nydelig søndag alle der ute 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#smil #glede #minner #livet

4 kommentarer
    1. Du får meg til å smile med det bildet av deg. Jeg kjenner deg jo ikke, men du ser så lykkelig ut og det får meg til å bli glad. Så er det jo også et helt sinnsykt kult antrekk 😁👏👏

    2. Ja, smilet har ingen ord. Og er derfor fri for religion, politikk, osv. Og gudskjelov for det. At vi kan møtes bare i vennlighet over aller mulige grenser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg