De driter i kundene: Posten er landets dårligste og mest upålitelige bedrift!!

Jeg har flere ganger skrevet innlegg om Posten og den dårlige servicen de utfører og den elendige bedriften de faktisk er. Dette gjelder også andre aktører som leverer post og pakker, PostNord er like ille, men dette innlegget handler i hovedsak Posten da de er ansvarlig for brevpost jeg sender.

Det jeg har skrevet om tidligere har vært om dette å motta pakker, både når en har bestilt selv fra nettbutikker, eller når noen sender en pakker. Mitt problem her er at jeg får sjelden pakker levert hjem til meg, veldig ofte kommer ikke pakkene engang til bydelen jeg bor. Det blir da slik at en må fly rundt til andre bydeler for å hente posten sin. Før jul fikk jeg hentemelding om tre pakker samtidig som hadde tre helt forskjellige hentesteder. På tross av samme adresse. Uten bil, med redusert bevegelighet og et dårlig kollektivtilbud så blir dette problematisk for mange.

Når en bestiller pakker gjennom internettet kan en ofte velge selv hentested av oppgitte alternativer. Man velger det stedet som er nærmest eller mest beleilig for en selv, og da tenker man at det burde være en grei sak. Men nei, her er det slik at om en velger et sted, så kommer pakken likevel til et annet sted. Det er ganske ironisk at det skjer så ofte at en ikke engang lengre kan forvente at posten kommer til ønsket sted.

Noen ganger er det også slik at en får melding fra Posten at en ikke får pakken sin fordi «den er for stor for postkassen», noe som er veldig merkelig da de innimellom leverer pakker som er større. Andre ganger er det små pakker som er som brev å regne som «er for store». En medblogger skrev nylig også om dette. Hun hadde bestilt en liten pakke fra Apotek 1 og fikk så en SMS fra Posten: «Pakke fra Apotek 1 er på vei!». Litt etter fikk hun en ny melding: «Vi kunne ikke levere pakken din fra Apotek 1 fordi det ikke er plass i postkassen». Dette er samme melding som jeg har fått flere ganger. Mange ganger. og de regelrett lyver, de har ikke vært i nærheten av postkassen!!

I innlegget til min medblogger har hun vist bilde av pakken og viser med linjal hvor liten pakken faktisk er, og forklarer at hun har en diger postkasse.

Det ender ikke her, for nå ser jeg at det er et økende problem at post man sender er det også problemer med. Jeg bor i Drammen og har sendt pakker til Oslo sentrum og Askim som har tatt flere uker før de har blitt levert. En liten pakke kan ta 3 uker fra Drammen til Askim. Og til Oslo sentrum kan det ta 1-2 måneder.

I januar sendte jeg 6 pakker til forskjellige lesere av bloggen. Joda, noen er kommet fram, andre vet jeg ikke for jeg har ikke hørt noe, mens én pakke kom i retur etter flere uker. Den skulle til Ulsteinvik i Møre og Romsdal. Her snakker vi tettsted, eller bitteliten by med kun 6000 innbyggere. Etter jeg fikk pakken i retur sendte jeg melding og spurte vedkommende som pakken skulle til om hun har flyttet eller endret adresse. Nei, samme adresse. Hun sendte meg hele adressen og den var nøyaktig samme som jeg hadde sendt til helt uten skrivefeil, skrevet med blokkbokstaver slik at selv en seksåring ikke kan gjøre feil. Likevel kom den i retur. Så da måtte jeg inn til sentrum og poste på nytt. Posten tok mot pakken og sendte den igjen, jeg slapp å betale en gang til, hvilket bare skulle mangle da jeg allerede hadde betalt 57 kroner for å få sendt denne lille pakken.

Dyrt som det allerede er så burde det ikke være mulig av Posten å gjøre feil her. Men Posten er virkelig ikke hva Posten var. De har elendig service og ser ut til å drite langflatt i både kunder og om Posten faktisk kommer fram.

Den 5. desember 2023 var jeg hos veterinær med en av jentene mine. En stund etter sendte jeg epikrise og kvitteringer med Posten til forsikringsselskapet som er i Bergen. Jeg har alltid sendt per post til forsikringsselskapet da jeg sliter litt med å få gjennomført ting digitalt med mobiltelefon. En måned gikk uten svar fra forsikringsselskapet, noe jeg aldri har opplevd før med dem. Så da ringte jeg dem og spurte hva greia er. Svaret var at de har aldri fått dokumentene jeg sendte. Posten har aldri levert. Brevet er sporløst forsvunnet.

Forrige uke var jeg to ganger hos veterinær med eldstejenta vår. Hun er operert, hvilket kostet meg femsifret beløp. I tillegg til at jeg ikke har fått refundert noe av alle de tusen som det kostet forrige gang hos veterinæren, så er det litt frustrerende dager her på berget. Jeg har nå fått sendt inn begge sakene digitalt, håper alt er riktig gjort slik at saken kan behandles raskest mulig.

Poenget mitt er at Posten lager til mye besvær. Man må hente pakker der busser ikke går, steder funksjonshemmede ikke kommer seg til, en får masse ekstrautgifter, medisiner kommer ikke fram, post kommer i retur, og annen post forsvinner som dugg i solen. Stoler man på Posten kan man også risikere økonomisk krise. Dette er uhørt, og jeg oppfordrer enhver som opplever den minste feil fra Posten og andre leverandører til å klage og bråke høylydt. Det kan ikke være slik, vi kan ikke bare sitte å godta at et serviceyrke, en hel bransje, driter langflatt i kundene sine i sådan grad at man faktisk får problemer på grunn av dem!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#posten #bring #postnord #service #kundebehandling #norge #bunnytrash #bunny

13 kommentarer
    1. Oi! Beklager så mykje, men nå kom eg på at eg har gløymt å takka for overraskinga.
      Joda, den kom forrige torsdag, men der har vore litt kaotiske tilstandar her, så det gjekk i gløymeboka 😢.
      Tusen takk ♥️. Kjerringa vart svært glad for Chili Klaus, og helser 😊.
      Når det gjeld det svindelforetaket i Bergen, så kan det like godt vera at det er dei som har “mista” brevet.
      Der er eksempler på at post har forsvunnet derfra, heilt sidan dei heitte Vesta Hygea.
      Ingen kan kjenna seg trygg, når dei er kunder i Tryg.
      Posten? Ja, den har vorte eitt useriøst rævva foretak, og har vore det i monge år.
      Eg jobba i eitt transportselskap som hadde postens pakkesentral som næraste nabo.
      Dei ansatte der, kom til oss når dei skulle senda pakkar, då dei ikkje hadde tillit til eigen arbeidsgjevar. Det seier jo ganske mykje. Og det har ikkje vorte betre.

      1. Bare hyggelig. Glad for at alt ikke forsvinner med Posten. Når det gjelder Tryg så har jeg hittil, gjennom 12-13 år intet annet enn skryt å komme med. Hyggelige, raske, ryddige osv. Nå har de fått alt digitalt oversendt, og jeg har mottatt både bekreftelse og saksnummer, så jeg regner faktisk med at det blir helt uproblematisk fra den kanten. Posten og andre postleverandører derimot, der har jeg null tillit lengre, de lyver så det renner oppå alt dette andre. Dette gjelder fra gulvet til toppen 🐰

    2. Bedre å få pakken levert på døra eller hente sjøl, enn hva som hendte meg. En pakke var “tråkket” ned i postkassa så innpakningen ble ødelagt når den skulle tas ut igjen ! Elendige bud !!

      1. De er elendige på alle områder. Har også mottatt ødelagte pakker. Systemet med å få levert på døren fungerer ikke her, også da får man beskjed om å hente på butikk 🐰

    3. Heisan! Jobbet for posten som distribusjonssjåfør, tung bil, fra 2008 til rundt 2018 i Trøndelag. Fikk opplæring av gubbene som hadde begynt der da de var ferdige med folkeskolen og nå nærmet seg pensjonsalderen. De hadde sett hvordan denne statsdrevne gesjeften hadde utviklet seg fra en trygg, kunnskapsrik og samfunnsbyggende arbeidsplass til å bli privatisert og sakte smuldre opp i kvalitet, trygghet og kompetanse.

      Selv erfarte jeg hvordan arbeidsdagene ble mer og mer diktert fra høyere hold, kjørelister som inskrenket på arbeid- og kjøretid på-og-mellom leveringssteder og sentral. Sorteringssentre og postkontor ble lagt ned, arbeidsplasser, kunnskap og kompetanse forsvant i favør for “strømlinjeformede” løsninger, post-i-butikk og “effektivisering” av ruter slik at posten gikk fra å levere hver dag til 1-3 dager i uka. Jeg var langt fra alene til å protestere og skrive “avvikskjemaer” som beskrev hvordan “effektiviseringen” brøt med HMS, kundeservice og arbeidslyst – noe som sannsynligvis ble arkivert sammen med pap-og-papir til resirkulering…

      Antall stillinger “på gølvet” gikk ned, samtidig som det ble opprettet flere administrative jobber og sjefslønningene steg i konsernet. Frafallet av kompetanse og arbeidsglade mennesker i Posten under denne perioden var påfallende. De jeg har snakket med de senere årene som fortsatte har fortalt at situasjonen bare har blitt værre.

      I kort, Posten Norge har blitt ødelagt av økonomisk vinning, gjort mulig av nyttige idioter på stortinget. Vi sitter igjen med et elendig tilbud som befolkningen hater og arbeiderne gremmes over.

      Merk at det ikke er de som leverer med dårlig service eller manglende kunnskap sin feil. Dette er helt og holdent et administrativt ansvar som har gått rett til helvette gjennom sin effektivisering og hig etter økonomisk vinning.

    4. det et ikke rart dem står jo i grøfta post nord burde ta sjåfører på glatt kjøring kurs i tisleidalen har dem kjørt i grøfta 4 ganger siden 31/12 2023

    5. Jeg har ingen problemer med Posten her, rett utenfor Fredrikstad. Jeg får pakker fra det store utland, som dukker opp i appen, og får melding når den er levert i postkassen. Også fra Rett hjem.
      Når jeg skal sende pakker eller brev, så printer jeg ut adresse og klistrer på konvolutt, ettersom skannerene Posten bruker, liker det mye bedre enn krøkkete håndskrift.
      Sendte pakke til min datter i Australia før jul. Bestilte på nett og betalte. Tok med mobil med QR kode til post i butikk, hvor de printet ut en flott etikett i plast med lim på baksiden, hvor all relevant info var med. Fulgte pakken senere med app fra Australia Post. Den kom fram rett etter jul.
      I dag fikk jeg til og med et vanlig brev fra min fastlege på Nesodden.
      Ps: pakker bør alltid sendes med sporing.

      1. Hun jeg refererer til, som det også er link til i innlegget, som ikke fikk pakken sin i postkassen med begrunnelse fra Posten at den var for stor (selv om den ikke var det) hun bor på Kråkerøy. Er ikke det Fredrikstad? 🐰

        1. Rett utenfor. Kommer nok en del an på den som sorterer og om det er den samme som leverer. De fleste postkasser er stort sett ganske like. De som sorterer og leverer jobber i Posten, de som er i PIB=Post i butikk er vel opplært og har vel etterhvert fått god greie på hva de skal gjøre.
          Vi får levering til postkasse 2 eller 3 ganger annenhver uke. Det finner man også på Post appen.

    6. Har ikkje hatt problem med Posten, og heller ikkje med PostNord i seinare år. Det har heller ikkje vore store problem med Rett Hjem, men der vart ei pakke borte etter at eg fekk melding kl 4 om at ho ville bli levert ca kl 7. Litt over 7 kom det melding om at pakken ikkje kunne leverast. Eg ringte Rett Hjem og etterkvart var det tre – fire personar som skulle sjekke. Da eg ingen ting høyrde ringte eg på nytt (neste dag) og fekk bryskt beskjed om at dette måtte eg ta opp med avsender. Det skal opplysast at det ordna seg til slutt, eg fekk ny vare frå avsendar, kvar det vart av pakka som var varsla frå sorteringa og som vart borte på veg til leveringsstaden fekk eg aldri svar på.

      1. Etter jeg postet dette innlegget viser deg seg at stadig flere opplever problemer med både Posten og PostNord – akk for at du delte din historie, synes ikke noe om det svaret du fikk, men bra du fikk ny pakke 👍🏾🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg