Dagens nyhet sjokkerer ikke meg.

Nå er tre personer pågrepet etter at en tenåringsjente ble funnet død utenfor Stockholm. Politiet mistenker æresdrap. I nyhetene skrives det at det er tre familiemedlemmer som er pågrepet, mistenkt for drap faktisk. Jeg er ikke sjokkert, men jeg synes dette er kvalmt og trist. Hvorfor jeg tar dette opp når det er i Sverige? Fordi det like gjerne kunne vært her i vårt Norge da utviklingen her går i samme retning som i Sverige, stadig raskere.

Det handler om en jente tidlig i tenårene som ble «funnet» død i en bolig i Nacka nå sist torsdag. Hendelsen ble meldt til politiet som et selvmord, men etter hvert oppsto det mistanke om at jenta var blitt drept. Jeg tenker at politiet er ganske sikre her når de offentliggjør til media sådan status.

Pågripelsene skjedde fredag, og de tre personene, altså familien hennes, skal ha blitt avhørt, med status som mistenkte for «æresdrap».

En kan stille seg spørsmål her, hvorfor? Mine første tanker er at her handler det om sex. En jente som har sex utenom ekteskapet, en jente som har blitt seksuelt misbrukt av familien, eller en jente som har blitt voldtatt i nære relasjoner eller ved overfall. Det er slik i islam at det er legitime grunner til å avlive jenta. Når en kvinne blir voldtatt krenker hun familien og må straffes. I våre samfunn viser man omtanke, forsøker å hjelpe, vi snakker om traumebehandling og psykiatri for å bearbeide og håndtere grusomme hendelser på best mulige måte. I islam skal offeret straffes, hvis det handler om en kvinne selvfølgelig.

I Islam står det i Koranen at en kvinne har under halv verdi ift en mann. Sex utenfor ekteskap, voldtekt.. det reduserer verdien til.. null!! Intet verdt som menneske, familien har ikke bruk for deg lengre! Du er en vederstyggelighet, en byrde..

Har skrevet et par relaterte innlegg nylig. Jeg kommer til å fortsette skrive om disse tingene til folk slutter å unnskylde, bortforklare.. legitimere!! Veien er enda lang..

Link: «Dette gjør de mot egen familie».

Link: «Ung kvinne og barn på flukt i Norge».

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg BunnyTrash på MeWe: Link!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#islam #æresdrap #sverige #bunny #bunnytrash

13 kommentarer
    1. 😭😭😭 Det er så tragisk som det kan få blitt. Frårøva livet av sin eigen familie, grunna ein sjuk kultur, som skulle vore bannlyst over heile verda.
      Og dette vil regjeringa i Noreg ha meir av.
      Kjærleikens og fredens religion?
      Kva kjærleik er det i å myrde ei tenåringsjente, som etter all sansynlegheit har opplevd traumer frå før?
      Eller kanskje hu ville forlata den hatefulle og brutale idiologien? Der er jo dødsstraff for det og 😢.
      Uansett, å dra den kulturen hit til vesten, er rein og skjær galskap.

    2. Æresdrap er noe av det mest kvalmende jeg hører om. Det skjer med fullt overlegg, og på et uakseptabelt «grunnlag».

      Dersom folk blir dømt for æresdrap, så finnes ingen mulighet for rehabilitering. Det burde vært så enkelt som å frata dem statsborgerskap om de har, og transportere dem ut av landet.

      1. Det burde vært så enkelt ja.. men hvis Norge ikke aksepterte Islam som religion, ikke bygde moskeer et cetera.. ville islamsk innvandring gått opp eller ned?

        1. Det er det ingen hensikt for meg å svare på, fordi jeg ikke aksepterer premisset du legger i form av å forby en religion.

          Grunnloven i Norge (paragraf 16) sikrer religionsfrihet i dette landet. Det var vel også det første som ble anerkjent som en menneskerett.

          Jeg har derimot lite skrupler med å sette hardt mot hardt i forhold til konsekvenser av religionsutøvelse som ikke er forenelig med det norske verdigrunnlaget, grunnloven, demokratiet og rettsstaten.

          1. Skjønner, men det var derfor jeg brukte «ikke akseptere som religion», det er land som ikke aksepterer islam som religion, hvilket er forståelig da feks koranen inneholder under 14 prosent som inneholder religionsutøvelse, resterende er jo da en politisk ideologi om hvordan utrydde de som ikke underkaster seg, og hvordan tilrøve seg makt.. en politisk voldelig doktrine rett og slett. Islam anerkjenner ikke kristendom som religion, og påstår at det er usant at Jesus er Guds sønn. Akkurat det er samme for meg, bare synes det er interessant at så mange forsvarer som religion en ideologi som ønsker utrydde den religion våre foreldre og besteforeldre har basert sitt liv og virke på.

    3. Orker ikke at teksten blir så smal, så hopper hit. Jeg oppfattet nok ikke den nyansen du forsøkte formidle. Slik jeg ser det, er islam den yngste av det som er definert som verdensreligion.

      Derimot ønsker jeg ikke å bli oppfattet som en forsvarer av hvordan DENNE religionen utøves, og det var derfor jeg forsøkte å vinkle mot : tro på hva du vil – men utøver du handlinger som følge av din tro og som ikke aksepteres i Norge, da får du ta konsekvensene.

      Det er mange tenkere som har hevdet at bare troen og de rituelle pliktene er en del av åpenbaringen – regler av sosial og politisk karakter kan endres og tilpasses tid og sted.

      Jeg ser ikke helt hvorfor du synes det er formålstjenlig å dra frem kristendommen. Det er da nok av svin på skogen der, bortsett fra at her hos oss har folket jobbet frem tilpasning til tid og sted. Om du er bokstavtro, så aksepterer ikke Bibelen homofili. Kvinner skal tie i forsamlinger, og være underlagt sin mann. Osv….

      I sin tid var da kristendommen også politisk motivert ? Kongenes iver etter å kristne Norge var at kristendommen kunne brukes til å legitimere det kongelige overherredømme. Kongen skulle være kirkens overhode, og den nye religionen kunne derfor brukes til å nedkjempe motstand fra lokale høvdinger og svekke deres makt.

      Takke meg til min selvkomponerte tro – dog i en annen tid ville jeg nok ratt bli brent som heks 😉

      1. Jeg ser det ikke som formålstjenlig å dra inn kristendommen, for meg er det eventyr. Det er bare en typisk greie å dra inn kristendommen, og jeg har Inge symtor issue med den slik den har ditt virke i vårt land i dag, den er som du sier tilpasset tid og sted, islam er 1400 år tilbake og kan ikke reformeres. Med import av den går vi tilbake til en tid hvor grusomheter reinstalleres, da snakker vi vel heller om at du og jeg blir hengt, steinet eller kastet fra et tak. Ikke brent.

        1. Ok. Da var det vel helst jeg som oppfattet din referanse til foreldre og besteforeldres religion som peker til kristendommen.

          1. Jo, jeg pekte jo til kristendommen, men ikke i formålstjenlig øyesmed. Har tenkt litt på besteforeldrene mine i det siste (sjøfolk), de ville vært helt rystet over utviklingen. De advarte da jeg var pur-ung og jeg sa dem imot. Jeg mente at alle er vi like, islam er ikke sånn og blabla.. var MDGer og SVer og naiv, til jeg flytta sørover, vært utsatt for en del ting, blitt kjent med, snakket med, reist en del, lest bøkene osv. Jeg har innsett at de hadde rett den gang, men verre enn det..

    4. Å kalle drap på egne jentebarn for ære. betyr at journalisten ikke forstår . Når ideologien krever drap av egne jentebarn for å unngå at jenta vil ha en som rasist familien mener har det som Einar og Karl hevdet var «dårlige arvebæring. « er og blir like rasistisk som Einar og Karl var !!!

      1. Hvilken journalist? Dette er begreper. Islam omtales som fredens og kjærlighetens ord. Begrep som ære, fred og kjærlighet har en annen betydning i islam.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg