Da har jeg offisielt kommet i mål, hurra!!

Endelig kan jeg si at jeg er igjen kommet i mål i henhold til å ikke være overvektig lengre. I noen måneder, og hele sommeren, har jeg fastet to dager i uken. Tirsdager og torsdager spiser jeg ingenting. Da jeg slanket meg 30 kilo fulgte jeg 5:2-dietten og spiste rundt 500 kalorier tirsdager og torsdager, den gang gikk jeg raskere ned i vekt enn denne gang, men det har helt klart med årstiden å gjøre. Den gang startet jeg sent på høsten og reduserte vekten over vinteren.

Å slanke seg eller redusere vekta på sommeren, under ferietid og alle fristelser med både is og det å kose seg med mat på uterestauranter, det er helt klart vanskeligere for meg enn å redusere vekta på høsten og vinteren. Selv om jeg har klart å holde fasten to dager i uka hver uke, så har det vært så mye kos og restaurantbesøk ellers at nedgangen i vekt har gått noe sakte. Hjelper ikke så mye å faste to dager i uken om en overspiser de resterende dager, hehe.. men hadde jeg ikke fastet hadde jeg helt klart gått masse OPP i vekt i sommer. Så resultatene av hva jeg har gjort har nok gitt en bedre helsegevinst enn jeg faktisk ser og skjønner selv.

Anyways, iflg Grete Roedes BMI-kalkulator så har min bmi nå bikket under 25, og da er jeg offisielt ikke overvektig lengre, jeg har «normal» vekt. Moro, så da er dét delmålet i boks. I går hadde vi venner på besøk, taco-aften. Da ble det både kjøttdeig, bacon, rømme, crabbies, drinker, shots, snacks. potetgull og chillidip, så da kan det jo fort være at vekta øker igjen denne uka, og jeg havner tilbake på «litt overvektig». Derav er det bestemt at i løpet av uka skal jeg gå minst én tur opp til utkikkstårnet på Nordbykollen. Jeg er helt sikker på at bare én tur dit holder for å holde vekta der den er, faktisk tror jeg at jeg vil ha gått ytterligere ned i vekt til neste helg. Yupp, for selv om bmi er bikket under 25 og jeg ikke ansees som overvektig lengre, så er det enda noen kilo som skal bort..

Ja til livet, ha en nydelig søndag alle sammen 🐰

Bilde fra Nordbykollen.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#slanking #vektreduksjon #bmi #nordbykollen #bunny #bunnytrash

20 kommentarer

Siste innlegg