Bytter fredag og lørdag og avslutter med lånte spørsmål fra VeraLynn!

Medblogger «VeraLynn» postet tidlig i dag et innlegg som het «Min første», hvor hun forteller om første ditt og datt, og hun avsluttet innlegget med «om du har lyst til å låne og svare på spørsmålene er det lov». Så jeg tenkte hvorfor ikke?

Innimellom på blogg så er det en greie å låne slike spørsmål og svar hos hverandre og dele på egen blogg. Det er det lenge siden jeg har gjort. Nå er det sent på kvelden og jeg skal snart legge meg. I morgen skal snuppen min og jeg på vorspiel til ei dame vi ble kjent med i Marokko. Da blir det litt festing og sådan. Vanligvis fester vi på lørdager, men innimellom, ikke ofte, så bytter vi fredag og lørdag på grunn av jobbturnusen til snuppen min. Så slik blir det altså her i morgen, det blir lørdag før fredag, haha.. så  med det avslutter jeg dagen i dag med spørsmål og svar lånt fra «VeraLynn», så tar jeg helg!

🐰 MIN FØRSTE LEKE 🐰

Det er vanskelig å være helt sikker på hva som var min første leke her i livet, ingen å spørre rett og slett. Ingen gjenlevende som husker. Men straks jeg leste spørsmålet kom det et bilde i hodet av en orange biteleke. Den ser nesten helt makan ut som den på bildet over, bare at min var mer knallorange, og var mer oval og avrundet i tuppene.

🐰 MITT FØRSTE KJÆLEDYR 🐰

Det var en brun hamster som jeg fikk av mamma da mine foreldre flyttet fra hverandre. Hun og jeg flyttet ut på landet i en muggen kjeller, der var ingen barn og hun ville forøke gjøre dagene mine bedre. Det var veldig gøy med det samme å få hamster, men dette er ikke kjæledyr jeg anbefaler. Hamster knytter seg på ingen måte til mennesker, de lever i en egen verden, sover på dagen og bråker om natten. Ikke er de spesielt kjælige, og de har veldig kort levetid.

🐰 MITT FØRSTE HJEM 🐰

Utsikten borettslag med adresse Solstien 19, leilighet 11, 9400 Harstad. Leiligheten helt øverst av alle, over var bare skog, masse tett skog fylt av blomster, elg og rev. Våknet om morgenen og kikket ut kjøkkenvinduet, og da stod man ansikt til ansikt med elgoksen. Fantastiske dyr, og fantastisk sted. Men det er ikke slik i dag, skogen er borte og nye bydeler oppstått.

🐰 MINE FØRSTE SKO 🐰

Ingen anelse, men garantert stygge orange, gule eller grønne.

🐰 MIN FØRSTE RANSEL 🐰

En stygg gul sak som så ut som en slags koffert man hadde på ryggen. Noe grønne effekter og en rød rund dings (reflekser) på hver av de to hengslene for å lukke ranselen. Den var så stygg at den blir aldri glemt.

🐰 MINE FØRSTE OG ELDSTE SØSKENBARN 🐰

Da jeg ble født hadde jeg to eldre søskenbarn på min mors side av familien, to fettere, Rune og Vidar. Og på min fars side hadde jeg en kusine, Janne. De to sistnevnte var to år eldre enn meg. Rune var eldst og fire år eldre enn meg. Etterhvert ble det mange yngre søskenbarn. Orker ikke tenke hvor mange det er nå, bryr meg ikke.

🐰 MITT FØRSTE BARNEBARN 🐰

Meg bekjent så har jeg ingen slike, det hadde vært besynderlig rart om jeg hadde.

🐰 FØRSTE GANGEN JEG FIKK MENSEN 🐰

Vet dere, siste par årene har det dukket opp mye rart i media. Artikler og så videre, om at det er ikke bare 2 kjønn, men mellom 7 og 76. Jeg har sett tv-programmer, Tik-Tok-snutter, fulgt debatter og i det hele tatt med denne galskapen. I USA har det tatt helt av, men også her i Norge, og i mitt hode så er det klikket fullstendig for menneskeheten når det kommer til dette. For ja, jeg har fulgt seriøse debatter at det er ikke bare kvinner som er kvinner, men menn er også kvinner, og masse jumbo-dumbo. Og her påstås det også at menn kan menstruere og gutter trenger gratis bind i skolene og ja, det er lett å gjøre folk koko i hodene sine. Den mentale helsa går rett i dass verden over. Men jeg kan betrygge dere alle, jeg har aldri hatt mensen!

🐰 MIN FØRSTE KJÆRLIGHETS HISTORIE 🐰

Ja denne er mer komplisert enn noe enkelt svar i et blogginnlegg. Nabojenta Fay var jo min nærmeste barndomsvenn, og jeg trodde jo den gang at dette vennskapet var en slags forelskelse, jeg var jo betatt, veldig glad i henne var jeg. Det vil jeg alltid være! Men etterhvert som jeg vokste skjønte jeg jo at jeg ikke var helt som alle andre. Likevel sendte jeg lapp til Tone i klassen min på barneskolen og spurte om hun ville bli min kjæreste. Det var liksom slik det skulle være. Da jeg var 17 var jeg sammen med Eileen. Rett før fylte 20 møtte jeg Jack-Ivar som jeg giftet meg med. Da først fant jeg ut hva virkelig forelskelse var, og kjærlighetssorg.

🐰 MITT FØRSTE KYSS 🐰

Skjedde i en kasse i skogen. 7 år.

🐰 MIN FØRSTE REISE ALENE 🐰

Når man bruker ordet ‘reise’ så tenker jeg at man reiser langt, ut av landet. Så da var jeg vel 17 år tenker jeg og dro til Grand Canaria og besøkte ei venninne. Utenom det vet jeg ikke, for jeg fartet mye i oppveksten og var alene på tur overalt her til lands og innom Sverige og Danmark.

🐰 MIN FØRSTE GRAVIDITET 🐰

Jeg har aldri vært gravid. Det skulle virkelig tatt seg ut. Hadde i så fall blitt skikkelige drit-unger!!

🐰 MIN FØRSTE BIL 🐰

Aldri hatt, unntatt små lekebiler.

🐰 MIN FØRSTE MOBILTELEFON 🐰

Det var en gul Siemens med antenne, den så ut som en overkjørt rotte, og ga meg kraftig lærdom. Fikk første regningen på den så hadde jeg ikke nok penger til husleie. Da var jeg lei meg gitt! Spiste yum-yum nudler hver dag i en måned..

🐰 MIN FØRSTE DATAMASKIN 🐰

Commodore 64 het den og ble brukt bare til spill. La meg tenke, spill jeg likte var blant annet Boulder Dash, Mission Impossible, Bubble Bobble og Strip Poker. Jeg var vel 8-9 år.

Jupp, det var spørsmålene fra «VeraLynn», med mine ærlige svar. Dere eventuelle bloggere som leser må gjerne kopiere og dele med deres svar om dere har lyst. Dere andre må gjerne komme med innspill, tanker, spørsmål etc om hva dere har lest her. Jeg liker veldig godt kommentarer i bloggen og setter veldig pris på det.

Ha en fantastisk helg!! 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#spørsmål #svar #veralynn #blogg #helg #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Herlighet!🫣
      Her var det mye rare spørsmål gitt.😅
      Den leken der kjøpte jeg til min eldste og vi kalte den «tusenpupp»🤣
      Kos dere på fest!🎉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg